grymt bygge för övrigt! alltid härligt med självlärda personer.
Folk har rätt att ändra åsikt.
Bilen är byggd för att användas på bana, därför har jag inte lagt så mycket tid och energi på att göra lack och den sista detaljfinishen så bra som det går att göra. Vill ha ner skiten från pallbockarna innan sommarn
Denna helgen var Eric och hjälpte till med bygget. Tack så mycket Eric
Bältena gick inte att montera vid c-stolpen. För att lösa problemet åkte rörbocken fram igen.
Efter lite bockning och några varv med hålsågen var det nya staget färdigt.
Staget sitter bakom stolarna cirka 5cm under hålen i stolen för bältet. Bältet sitter fast i ett rör längre ner i bilen och går sedan ett varv runt detta röret (bilden) för att sedan gå in i stolen. Denna lösningen har diskuterats fram med en fackman..
Fixade några småbulor
Efter slipning och rengöring var det hög tid för grundfärg. Här syns byggherren själv "in action". Vad sexig man ser ut i overallen *Michelingubbe*
Otroligt svårt att måla bil med skyddsbåge måste jag säga. Finns ju 2000 konstiga vinklar och ytor som man verkligen inte kommer åt. Men det gick ganska bra ändå tycker jag.
Detta är inte extiörfärgen! Färgen ärmer tänkt som bakgrundsfärg som är lätt att bättringsmåla medan bilen byggs. Utsidan på karossen är alltså inte målad.
Låter resten av bilderna tala för sig själva.
Här har jag satt ihop ett BMW E36 nav med en styrled från en Audi 80. Har borrat upp hålet och satt i en stoppskruv för att det verkligen ska sitta fast.
Hålet i styrleden är cirka 10mm djupt.
Adaptern till E36 naven så man kan ha dubbla A-armar till naven.
Instrumentbrädan som Eric tillverkat, bra jobbat! Återstår gör hål för vippströmbrytare, strömställare, lampor osv osv.
projektet blir bara bättre och bättre, gillar verkligen idén med mittmotor och bakhjulsdrift. Du har snygga lösningar till det mesta också. Keep up the good work
Den vill jag se nån gång på en utställning! Kommer bli grym.
Elmia blir det nog inte, men den kommer förhoppningsvis synas på lite olika event i sommar. Och då handlar det inte om, som K skriver, bilutställningar
jag håller med alla andra, skitfränt bygge ska bli grymt kul och se det färdiga resultatet.
Jag har för mig att jag läste något om användning av kulleder i A-bärarma på SFRO, det var väl inte rekommenderat eller nåt sånt men det kvittar väl eftersom den inte ska gatreggas.
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må