Volvo - Probably the best car in the world "Ge mig svenskar, wiskey och snus så ska
jag bygga järnväg ända in i helvete"
James J. Hill, Amerikas stora järnvägsbyggare
Tack alla som poster, tokroligt att ni följer projektet
kolvas skrev:
jag håller med alla andra, skitfränt bygge ska bli grymt kul och se det färdiga resultatet.
Jag har för mig att jag läste något om användning av kulleder i A-bärarma på SFRO, det var väl inte rekommenderat eller nåt sånt men det kvittar väl eftersom den inte ska gatreggas.
Det är inte rekomenderat. man ska ha sk. dammskydd på kullederna då dessa inte tål smuts, salt och fukt något vidare. Men eftersom jag bara ska köra på bana har inte jag dessa problem så det är inga problem
Idag fick jag paket från Realcar
Flamsäkra Sparco räserdojjor
Sparcovantar
Sparco Clubhjälm
Sparco racingställ
Och en praktisk väska att ha alla saker i
ProSport Shiftlight. Har ingen direkt varvräknare i blickfånget, valde att köra på en större shiftlight istället.
' Vattentemp
Funderar på om jag ska brodera in mitt namn och förhoppningsvis lite sponsorloggor på overallen så den ser lite roligare ut. Måste säga att jag är väldigt stilig i full racingmundering.
Idag byggde jag framvagnen. Blev inte så mycket bilder tyvärr..
Jag har under veckan byggt A-armarna så det var bara att pressa i bussningarna i dem. Till detta har jag världens bästa verktyg
I bussningen pressade jag i en metallhylsa så bulten inte ska "äta upp" plasten.
Har inga direkta byggbilder framvagnsbygget, bara efterbilder. Såhär blev det iaf. Var otroligt svårt att få alla vinklar och mått att stämma. Cambern är justerbar mellan 0-7 grader och caster mellan 0-5
Nu har jag börjat måtta in framvagnen till pansarvagnen. Konstigt nog så verkar det passa otroligt bra. De övre bärarmarna är förskjutna 70mm bakom de undre för att ge plats åt diagonalstaget som går genom motorutrymmet.
Tanken är att ramen ska bultas fast i buren. Tänker att det kan vara bra att få loss allting om det skulle behövas.
Funderar på vilken styrväxel jag ska använda, någon som har något förslag? Rent spontant så är väl en styrväxel från en gammal Volvo billig och bra..
Måste kapa ur rätt mycket ur orginalbalkarna för att de övre bärarmarna ska få plats.
Klistrade på lite ljuddämpningsmattor på hatthyllan för att minska skramlet.
Här står bilen och gömmer sig i väntan på sommaren..
Jag har satte framhjulen på bilen för ett tag sedan, men det har varit fruktansvärt dåligt med bilder i tråden. Det är Cyberphotos fel Men nu har jag fått tag i en kamera och tagit några bilder. Lägger upp mer bilder i veckan.