6662
Sök

Preem GDS-hallar

I brist på annat :)
526 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
Klarade knappt att kolla på bilen idag när jag kom ut, saltig o jävlig, nej nu va det nog tongue

Drog till Preem's GDS-tvätt på Överby o tvättade av den lite snabbt men en annan som aldrigt använt Preem's GDS-tvätt
tänkte lite lätt "än räcker med två poletter" men när jag väl kom in o skulle börja tvätta så fanns det 4-5 olika program tongue

Blev lite fundersam men jag skulle ändå bara tvätta av det "värsta" så tog Prog1 som man "bör börja med" och spolade av bilen. P1 va då shampo och högtryck vad jag förstod.....

Men hur som helst, över till diskussionsdelen:

Eftersom jag bara vart där en gång så skulle det va skoj o veta hur bra de olika programmen är. Såg att det fanns ett torkprogram som var högtryck + torkmedel (hur det nu funkar??). Så hur bra är de olika programmen i eran mening? Måste säga att jag blev imponerad av resultatet av det programmet jag valde (hade dock dränkt in bilen i avfettning först).

Har alltid tvättat i OKQ8's GDS-hall men funderar på att byta.

Kokar ris
923 Inlägg
14 december 2008
ööhmm.. är inte det här rätt bra fråga för preem-personalen?

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

148 Inlägg
14 december 2008
Sorry om jag går lite offtopic nu men okq8-gds-hallar är verkligen ett skämt. Var och skulle fixa min bil nere i borås på en sån hall. Det var ett litet plåtskjul med en hiss och inte mycket mer. Frös arslet av oss och kändes som världens sämsta gds-hall dom kunde gjort. Det var ju inte alls lika fint som i reklamerna där det ser modern o fräscht ut med värme osv. Är de liknadant överallt eller har alla olika former av gds-gallar?

526 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
MrNinja skrev:
Sorry om jag går lite offtopic nu men okq8-gds-hallar är verkligen ett skämt. Var och skulle fixa min bil nere i borås på en sån hall. Det var ett litet plåtskjul med en hiss och inte mycket mer. Frös arslet av oss och kändes som världens sämsta gds-hall dom kunde gjort. Det var ju inte alls lika fint som i reklamerna där det ser modern o fräscht ut med värme osv. Är de liknadant överallt eller har alla olika former av gds-gallar?

Här i Trollhättan har dom  4 + 5 platser som i princip ser ut som i reklamerna, dock är dom lite sunkigare pga. olja o massa grejer.

Men det finns 4 tvättplatser på en sidan och sen 4 eller 5 platser med lyftar. Men förstår va du menar med plåtskulet, sett diverse GDS-hallars som ser ut som skräp sad

cenoxide skrev:
ööhmm.. är inte det här rätt bra fråga för preem-personalen?

Tänkte mer på ERAN erfarenhet wink

OEM <3
6 957 Inlägg
14 december 2008
Min flickvän bor i Thn så ja har tvättat både på Preem å OK/Q8 där.

Fördel är ju med OK att de e bra tryck i högtrycken , hallen är bra..en av de bättre ja varit i.
Sen gillar ja INTE hur tvättslangen hänger i taket på OK..

Preem sett, de e förbaskat skönt på sommaren big_smile fast folk tolererar inte att man tvättar
sin bil noggrant (nämner inga namn, men en svart subaru jeep som de står "allsite" på hela sidorna, DU ÄR EN IDIOT!!)

Men väldigt skönt att stå ute som sagt..kanske inte nu då.

Va gäller tvättprogram så använder ja sj bara vatten, å mina egna grejor..känns bäst då
förstår inte hur folk kan ta handtaget å skrubba med borsten över hela bilen hmm
Men lägger man ihop kostnaden så är de ju billigare på Preem (12kr/polett) beronde
på hur snabb man är tongue

OEM <3

Byggare Behm
562 Inlägg
14 december 2008
GDS-hallarna jag varit på har sett ut som reklamen, kanon bra.
Preem har jag ingen erfarenhet av.
Dock tvärvägrar jag att köra bilen i en maskintvätt, små repor över hela bilen sen
efter gruset som sitter fast i borstarna.
Högtryck i GDS-hallen, det är min stil, kostar 100kr/t, hinner avfetta,spola,tvätta samt
skinna bilen torr samt rengöra/polera fälgarna på en timme.
Motsvarar ett intensivt träningspass men kul är det.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

kevlar_soul
14 december 2008
Statoil i Ryd, Linköping har en riktigt fin GDS hall!!

Ny högtryck med bra tryck! smile Fräscha lokaler och tillgång till dammsugare wink
Senast redigerat av kevlar_soul (14 december 2008)

kevlar_soul
14 december 2008
Ska väl även tillägga att GDS står för Gör Det Själv, alltså du tvättar bilen för hand. Därmed finns inga tvättprogram. I en automattvätt så har du däremot diverse olika tvättprogram.

OEM <3
6 957 Inlägg
14 december 2008
kevlar_soul skrev:
Ska väl även tillägga att GDS står för Gör Det Själv, alltså du tvättar bilen för hand. Därmed finns inga tvättprogram. I en automattvätt så har du däremot diverse olika tvättprogram.

Tror dom flesta fattar va GDS står för.. tongue

Finns ju GDS på Preem i Thn där du tvättar bilen för hand, där har du 5 tvättprogram att välja på..vill du ha schampoo samtidigt som vatten så tar du de osv...man kan även ta vanlig högtryckstvätt

Inget ja skulle använda på min men om ja haft en lite mer slit å slängbil som ja tvättat ngn gång om året
hade de ju varit givet..
Senast redigerat av Bjork (14 december 2008)

OEM <3

526 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
Bjork skrev:

Fördel är ju med OK att de e bra tryck i högtrycken , hallen är bra..en av de bättre ja varit i.

Preem sett, de e förbaskat skönt på sommaren big_smile fast folk tolererar inte att man tvättar
sin bil noggrant (nämner inga namn, men en svart subaru jeep som de står "allsite" på hela sidorna, DU ÄR EN IDIOT!!)

Va gäller tvättprogram så använder ja sj bara vatten, å mina egna grejor..känns bäst då
förstår inte hur folk kan ta handtaget å skrubba med borsten över hela bilen hmm
Men lägger man ihop kostnaden så är de ju billigare på Preem (12kr/polett) beronde

Kan nämna det att en viss kärring stog före mig i "tvättkön". Hon körde in o började tvätta som man brukar, men vad gör hon här näst, jo hon har o skrubbar hela bilen med shampoborsten som stått i en grusig tunna tongue Nästan så man ville gråta sad

Tyckte faktiskt inte det va så farligt att stå o tvätta ute nu, dock kan jag förstå att det blir lite drygt när man svampar tongue Brydde mig inte om det som jag skrev i min första post.

DFFL
9 020 Inlägg
14 december 2008
Så om jag förstod det rätt så använde du bara första delen av tvättningen?
Isåfall så borde du upplysas om att du ska använda ALLA knapparna när du tvättar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
14 december 2008
preems GDS i gislaved e ganska bra iaf. dom har fyra hallar var av en får man göra oljebyte i.
alla fyra hallar har enpelarlyft mä körbanor där pelaren e försänkt i golvet.

man går in å säger att man vill ha en tvätthall, man får nyckeln i näven å kör sen in bilen.

bra tryck i högtryckssprutan (ändast vatten) + en kran mä bra flås på varmvattnet fö att fylla en tvätthink.
man får alltså ha mä sig egna tvätt produkter om man inte köper de inne i butiken då.

när man e färdig å fixat iordning efter sig så går du in å lämnar nycklen å dom slår lite på datorn å så ger dom dig ett pris.

vet inte va dom har fö pris per timme men de e inte så farligt.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

CNC operatör
280 Inlägg
14 december 2008
varför tvättar man inte bilen hemma?

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
14 december 2008
fö man kanske vill ha de varmt å mysigt, fö man kanske ska göra en lite mer noggran tvätt så tiden kan springa iväg.

man kanske vill komma åt ordentligt under bilen.

man har inte egen tvätthall hemma

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

OEM <3
6 957 Inlägg
14 december 2008
nuffe skrev:
Bjork skrev:

Kan nämna det att en viss kärring stog före mig i "tvättkön". Hon körde in o började tvätta som man brukar, men vad gör hon här näst, jo hon har o skrubbar hela bilen med shampoborsten som stått i en grusig tunna tongue Nästan så man ville gråta sad

Tyckte faktiskt inte det va så farligt att stå o tvätta ute nu, dock kan jag förstå att det blir lite drygt när man svampar tongue Brydde mig inte om det som jag skrev i min första post.

Ja tkr de e skitbra dedär ute vid preem, man kan skölja av bilen en snabbis med bara högtrycken så ser den lite bättre ut tongue för endast 12kr big_smile

varför tvättar man inte bilen hemma?

För vi är miljömedvetna förstår du roll
Sen så svider de å se folk tvätta bilen hemma med sin vattenslang å blomsterspruta tongue

En vän till mig titta på mig konstigt när ja sa att ja tvättat på OK..han sa "-använder du högtryckstvätt?"
Hur ska de annars bli rent undrar ja?

En annan fråga, va tkr ni Gorgare om högtrycksvattenslangar..? Såna där megastora tongue

OEM <3

12 086 Inlägg
15 december 2008
MrNinja skrev:

I Motala har OKQ8 12 platser varav 6 med lyft, alla högtryck plus 2 platser för dammsugning så jag har inget att klaga på tongue

Btw, sedan dom här kersher tvättstationerna kom ut lite varstans i landet har jag i huvudsakligen tvättat på dom. Skitbra tycker jag, öppet dugnet runt. Varmvatten och shampoo direkt i sprutan.
Ska jag tvätta ordentligt med svamp blir de fortf GDS, ev morsans garageuppfart.
Senast redigerat av JapMax (15 december 2008)

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
15 december 2008
Finns lite olika här i västerås. men jag brukar åka ner till polarna på AN bilvård å låna deras tvätthall smile där finns det ju allt man behöver också så jag brukar ge dom en 100ing om man ska tvätta där på vintern. på sommarn plockar ja fram högtryckstvätten å tvättar hemma på garageuppfarten tongue. å då brukar grannarna komma å fråga om ja vill tvätta deras bilar också. så då brukar jag säga: 200kr per bil så ordnar vi det smile man får ju inte vara dum heller hehe

8-)

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
15 december 2008
Ablazed skrev:
fö man kanske vill ha de varmt å mysigt, fö man kanske ska göra en lite mer noggran tvätt så tiden kan springa iväg.

man kanske vill komma åt ordentligt under bilen.

man har inte egen tvätthall hemma

Inte? tongue Nä men tvätta kan man göra hemma, pröjjsa 100spänn för att få låna en tvätt och kan spola av underredet, njää då tankar jag hellre för dom pengarna och tvättar bilen i lugn och ro på uppfarten.

Åter till GDS hallarna, jag har varit i Haninge och Upplands Väsby.

I Haninge är det riktigt bra, många stationer, hyfsat fräscht och man frös inte häcken av sig men de stänger lite väl tidigt 23.00 (själv meckar jag gärna tills 2-3 iaf) men det kanske är standard vad vet jag...

Väsby håller de på och bygger om just nu så det var lite kaotiskt, kallt men i övrigt helt ok. Får hoppas att de blir bättre när dom är klara.

Rock'n Roll

526 Inlägg
15 december 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Så om jag förstod det rätt så använde du bara första delen av tvättningen?
Isåfall så borde du upplysas om att du ska använda ALLA knapparna när du tvättar.

Jag använde första och något av de sista, (avspolning) eftersom jag bara skulle ta det värsta.

Något speciellt du syftade på?

2 924 Inlägg
15 december 2008
På Preem GDS tvätt i Thn är det inte 5 olika program, det är 5 olika STEG som du bör gå igenom alla för att få ett bra resultat!

nuffe skrev:
Här i Trollhättan har dom  4 + 5 platser som i princip ser ut som i reklamerna, dock är dom lite sunkigare pga. olja o massa grejer.

Men det finns 4 tvättplatser på en sidan och sen 4 eller 5 platser med lyftar. Men förstår va du menar med plåtskulet, sett diverse GDS-hallars som ser ut som skräp sad

Det du beskriver är nog snart ett minne blott för just nu är hela hallen stängd för ombyggnation som pågår som bäst...

~ Life is short, have FUN! ~

Sök