4953
Sök

Preem GDS-hallar

I brist på annat :)
526 Inlägg
15 december 2008
Trådstartare
peegee skrev:
På Preem GDS tvätt i Thn är det inte 5 olika program, det är 5 olika STEG som du bör gå igenom alla för att få ett bra resultat!

nuffe skrev:
Här i Trollhättan har dom  4 + 5 platser som i princip ser ut som i reklamerna, dock är dom lite sunkigare pga. olja o massa grejer.

Men det finns 4 tvättplatser på en sidan och sen 4 eller 5 platser med lyftar. Men förstår va du menar med plåtskulet, sett diverse GDS-hallars som ser ut som skräp sad

Det du beskriver är nog snart ett minne blott för just nu är hela hallen stängd för ombyggnation som pågår som bäst...

Möjligt.... Dock skulle väl ombyggnationen bara ta en dryg månad så kan väl inte vara så väldigt stor ombyggnation?

Byggare Behm
562 Inlägg
15 december 2008
Förtydligande : På hösten och Vintern tvättar jag bilarna i GDS-hall, tvättar oftast bilarna
på kvällarna och då är det förbaskat mörkt ute...
På sommaren tvättar jag bilarna hemma , ger blanka fan i att det är olagligt.
Varför ? Jo, titta på alla bilvårdsflaskor, allt är redan miljöklassat, och jag använder
dessutom Natur Avfettning och vattnet rinner av planen mot skogen, rinner
inte ner i några gatubrunnar.
Så gå och dra något gammalt över er MP!

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
15 december 2008
TenZer skrev:
Ablazed skrev:
fö man kanske vill ha de varmt å mysigt, fö man kanske ska göra en lite mer noggran tvätt så tiden kan springa iväg.

man kanske vill komma åt ordentligt under bilen.

man har inte egen tvätthall hemma

Inte? tongue Nä men tvätta kan man göra hemma, pröjjsa 100spänn för att få låna en tvätt och kan spola av underredet, njää då tankar jag hellre för dom pengarna och tvättar bilen i lugn och ro på uppfarten.

Åter till GDS hallarna, jag har varit i Haninge och Upplands Väsby.

I Haninge är det riktigt bra, många stationer, hyfsat fräscht och man frös inte häcken av sig men de stänger lite väl tidigt 23.00 (själv meckar jag gärna tills 2-3 iaf) men det kanske är standard vad vet jag...

Väsby håller de på och bygger om just nu så det var lite kaotiskt, kallt men i övrigt helt ok. Får hoppas att de blir bättre när dom är klara.

Eloge till dig som orkar stå ute och tvätta bilen i minus 10 grader med mössa och vantar. Du råkar inte sällan ut för fastfrusna dörrar och lås antar jag i samband med de tongue
Härligt när vattnet fryser innan man torkat av de.

Har tvätthall i garaget så tvättar där i värmen big_smile

2 924 Inlägg
15 december 2008
nuffe skrev:
peegee skrev:
På Preem GDS tvätt i Thn är det inte 5 olika program, det är 5 olika STEG som du bör gå igenom alla för att få ett bra resultat!

nuffe skrev:
Här i Trollhättan har dom  4 + 5 platser som i princip ser ut som i reklamerna, dock är dom lite sunkigare pga. olja o massa grejer.

Men det finns 4 tvättplatser på en sidan och sen 4 eller 5 platser med lyftar. Men förstår va du menar med plåtskulet, sett diverse GDS-hallars som ser ut som skräp sad

Det du beskriver är nog snart ett minne blott för just nu är hela hallen stängd för ombyggnation som pågår som bäst...

Möjligt.... Dock skulle väl ombyggnationen bara ta en dryg månad så kan väl inte vara så väldigt stor ombyggnation?

Jag känner inte till vad de ska göra eller bygga om men på en månad hinner man ganska mycket i en verkstadslokal... men man ska väl inte ha för stora förhoppningar... roll
När har du hört att den ska vara klar?

~ Life is short, have FUN! ~

I brist på annat :)
526 Inlägg
15 december 2008
Trådstartare
peegee skrev:
nuffe skrev:
peegee skrev:

Jag känner inte till vad de ska göra eller bygga om men på en månad hinner man ganska mycket i en verkstadslokal... men man ska väl inte ha för stora förhoppningar... roll
När har du hört att den ska vara klar?

27:e december tror jag, men räknar inte med att det är klart före nästa år direkt. Så Januari någon gång kan jag tänka mig smile

831 Inlägg
15 december 2008
Haha är du född i farstun eller? Vänd på frågan så har du nog fått dina svar också.

MHperformance skrev:
varför tvättar man inte bilen hemma?

Förövrigt funkar OKQ8 sjysst. Men som någon redan påpekat, det är förjävligt att slangarna hänger ifrån taket. Ska man spola av bilen under tvingas man dra en smutsig slang mot bilen/lacken så det kan man tokglömma. Var perfekt en gång då den låg på backen, men antar att det skulle bli en jävla röra då folk är helt tappade och inte kan rulla upp/städa upp/plocka bort slangen efter sig.

243 Inlägg
15 december 2008
Tack du fick det mesta sagt. Glöm inte att det är DU som tvättar där. dvs. så som du sköter hallen, föblir hallen. Hatar vekligen när folk inte plockar upp efter sig och slänger högtryckspistolen på backen, kör över slangar och har sönder saker o ting. Personalen får inte bara ta emot klagomål från arga kunder, utan lägger ner en massa pengar på att ronovera/byta ut massor med saker. Så vill man ha en bra hall så får man ta hand om den.

Kolla gärna in mitt Turbo-Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=159288

OEM <3
6 957 Inlägg
16 december 2008
CrilleD skrev:
Haha är du född i farstun eller? Vänd på frågan så har du nog fått dina svar också.

MHperformance skrev:
varför tvättar man inte bilen hemma?

Förövrigt funkar OKQ8 sjysst. Men som någon redan påpekat, det är förjävligt att slangarna hänger ifrån taket. Ska man spola av bilen under tvingas man dra en smutsig slang mot bilen/lacken så det kan man tokglömma. Var perfekt en gång då den låg på backen, men antar att det skulle bli en jävla röra då folk är helt tappade och inte kan rulla upp/städa upp/plocka bort slangen efter sig.

Gött att fler håller med mig om slangen i taket, idioti!
Än så länge så har man slangen på backen här hemma. big_smile

Tack du fick det mesta sagt. Glöm inte att det är DU som tvättar där. dvs. så som du sköter hallen, föblir hallen. Hatar vekligen när folk inte plockar upp efter sig och slänger högtryckspistolen på backen, kör över slangar och har sönder saker o ting. Personalen får inte bara ta emot klagomål från arga kunder, utan lägger ner en massa pengar på att ronovera/byta ut massor med saker. Så vill man ha en bra hall så får man ta hand om den.

Ser de som sj.klarhet att vira upp slangen å plocka bort efter sig...händer ju rätt ofta att folk skiter i de...typ jämt.
Senast i förrgår (sön) så skulle ja upp till OK å spola av bilen en snabbis, backar in på min favoritplats
(som är lite lite större än de andra tongue) börjar spola å de sprutar hejvilt ur slangen...ganska vassa å goa strålar i dom där vill ja lova hmm
Senast redigerat av Bjork (16 december 2008)

OEM <3

Sök