Eberlund skrev:
FireTraXX skrev:
Eberlund skrev:
För det första så får du ingen utbildning eftersom du inte får hantera fyrverkerierna i den åldern. Rätta mig om jag är fel men mellan nian och gymnasiet är man 16 år. OM du inte gått om två årskurser så har du anledningen till du inte fick någon utbildning.
Sen för det andra så har inte Svea handlat med byggmax vad jag vet. Men detta är jag inte helt hundra på men har för mig att byggmax jobbar antingen med royal party eller festival. Tror mest på det andra.
Jag var 16 år gammal, jobbade på Byggmax och när fyrverkerierna från Svea kom så stod jag enbart i "fyrverkeri-kassan".
Detta var 6 år sedan, mig veterligen så får man inte ens stå i en kassa när man är 16.
Men det hindrade inte chefen att låta mig göra det.
Finns ifs en anledning till att Svea inte säljer till kedjor nu för tiden. Är det någonstans det det slarvas så är det när det är på kedjor där ordern om att sälja kommer centralt..
Har hänt mycket både i fyrverkeribranchen samt på Sveafyrverkerier de senaste 5-6 åren.
Köpte fyrverkerier från Svea på Skokanonen i Löddeköpinge idag.
Skulle gissa på att det är en kedja.
Fast som vanligt så spårade det ur direkt när vi kom hem.
Så nu har vi sprängt upp en liten krater på baksidan med hjälp av airbombs, raketer och en 4".
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.