3514
Sök

Vad tycker ni om fyrverkerier?

12 086 Inlägg
22 december 2008
ichibon skrev:
Haha, ååh grabbar. smile

Ja, eld och explosioner är väl manligt om något wink

Häst
1 099 Inlägg
22 december 2008
Trodde aldrig att jag skulle säga det.. men det verkar som mitt intresse för smällare och fyrverkerier har börjat gå över. Känns inte lika kul som förr att spränga massa skit.. sad

Än är inte den sista idioten född..

FreddeK
22 december 2008
Trådstartare
DoT skrev:
Trodde aldrig att jag skulle säga det.. men det verkar som mitt intresse för smällare och fyrverkerier har börjat gå över. Känns inte lika kul som förr att spränga massa skit.. sad

man mognar...när man var liten kunde man ta upp en pinne och leka dampbarn hem från skolan, slå med pinnen överallt och det roa en.. men kraven ökar med åren och smällare var väl kul runt 16-22år ålder för mig.

Tråkigt men sant=)

DFFL
9 020 Inlägg
22 december 2008
Eberlund skrev:
...

Det som har gjort Svea så stora är framförallt pga deras höga kvalitetskontroll samt deras förmåga att utbilda sina återförsäljare att kunna ge slutkunden den information för att göra nyår till en lycklig kväll istället för tragedi.

...

"Utbildningen" vi fick när jag jobbade på Byggmax mellan nian och gymnasiet var en stor container med fyrverkerier och en prislista.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

FreddeK
22 december 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Eberlund skrev:
...

Det som har gjort Svea så stora är framförallt pga deras höga kvalitetskontroll samt deras förmåga att utbilda sina återförsäljare att kunna ge slutkunden den information för att göra nyår till en lycklig kväll istället för tragedi.

...

"Utbildningen" vi fick när jag jobbade på Byggmax mellan nian och gymnasiet var en stor container med fyrverkerier och en prislista.

haha ja jäklar!

12 086 Inlägg
22 december 2008
Jag har alltid handlat från Svea.. minns när jag hade med mig pappa, då stog man o peka. Den o den o den.. haha vadå diskret. Men de plockade i ordning allt så fint och utan frågor.

Försöker iaf
1 998 Inlägg
23 december 2008
Fyrverkerier ä dyrt men ack så trevligt att kolla på.

De roliga med fyrverkerier försvann när smällarna förbjöd.

Dock köpte farsan riktigt gamla smällare som följde med i en auktionslåda. Va sånna man tände mot plånet på en tändsticksask. Jävlar va de small.

Angående djuren. Bor på landet å det är mest här de hör hemma tycker ja. Våran hund ä ju jakthund så den bryr sig inte.

Att småungar går runt i stan å skjuter raketer hej vilt de stör ja mig på. de skjuter på bilar ja allt möjligt.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

VW Ägare
1 011 Inlägg
23 december 2008
FireTraXX skrev:
Eberlund skrev:
...

...

För det första så får du ingen utbildning eftersom du inte får hantera fyrverkerierna i den åldern. Rätta mig om jag är fel men mellan nian och gymnasiet är man 16 år. OM du inte gått om två årskurser så har du anledningen till du inte fick någon utbildning.

Sen för det andra så har inte Svea handlat med byggmax vad jag vet. Men detta är jag inte helt hundra på men har för mig att byggmax jobbar antingen med royal party eller festival. Tror mest på det andra.

Henrik Eberlund

VW Ägare
1 011 Inlägg
23 december 2008
JapMax skrev:
Jag har alltid handlat från Svea.. minns när jag hade med mig pappa, då stog man o peka. Den o den o den.. haha vadå diskret. Men de plockade i ordning allt så fint och utan frågor.

Men som du själv säger så hade du en person över 18 år med dig och därför de sålde.

Henrik Eberlund

DFFL
9 020 Inlägg
23 december 2008
Eberlund skrev:
FireTraXX skrev:
Eberlund skrev:
...

...

För det första så får du ingen utbildning eftersom du inte får hantera fyrverkerierna i den åldern. Rätta mig om jag är fel men mellan nian och gymnasiet är man 16 år. OM du inte gått om två årskurser så har du anledningen till du inte fick någon utbildning.

Sen för det andra så har inte Svea handlat med byggmax vad jag vet. Men detta är jag inte helt hundra på men har för mig att byggmax jobbar antingen med royal party eller festival. Tror mest på det andra.

Jag var 16 år gammal, jobbade på Byggmax och när fyrverkerierna från Svea kom så stod jag enbart i "fyrverkeri-kassan".
Detta var 6 år sedan, mig veterligen så får man inte ens stå i en kassa när man är 16.
Men det hindrade inte chefen att låta mig göra det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

VW Ägare
1 011 Inlägg
23 december 2008
FireTraXX skrev:
Eberlund skrev:
FireTraXX skrev:

Jag var 16 år gammal, jobbade på Byggmax och när fyrverkerierna från Svea kom så stod jag enbart i "fyrverkeri-kassan".
Detta var 6 år sedan, mig veterligen så får man inte ens stå i en kassa när man är 16.

Finns ifs en anledning till att Svea inte säljer till kedjor nu för tiden. Är det någonstans det det slarvas så är det när det är på kedjor där ordern om att sälja kommer centralt..

Har hänt mycket både i fyrverkeribranchen samt på Sveafyrverkerier de senaste 5-6 åren.

Henrik Eberlund

Kosmangyl
167 Inlägg
28 december 2008
Själv så har man tröttnat på Sveas grejor har provat lite olika grejor å hittat grejor från Extreme Fireworks som e betydligt trevligare i både smäll å krevad.
Finns att inhandla bland annat hos Ljudbyggaren i Helsingborg
Senast redigerat av jisses (28 december 2008)

A4 TSQ-00 Bsr Steg 3 Usa-Blinkers
Plymouth Satellite-68
Kör Scania R500 på jobb med många röda lampor i hytten å snart med fler ljus ute med, linje HBG-Kumla.

DFFL
9 020 Inlägg
28 december 2008
Eberlund skrev:
FireTraXX skrev:
Eberlund skrev:

Finns ifs en anledning till att Svea inte säljer till kedjor nu för tiden. Är det någonstans det det slarvas så är det när det är på kedjor där ordern om att sälja kommer centralt..

Har hänt mycket både i fyrverkeribranchen samt på Sveafyrverkerier de senaste 5-6 åren.

Köpte fyrverkerier från Svea på Skokanonen i Löddeköpinge idag.
Skulle gissa på att det är en kedja.

Fast som vanligt så spårade det ur direkt när vi kom hem.
Så nu har vi sprängt upp en liten krater på baksidan med hjälp av airbombs, raketer och en 4".

Russel Crowe, Gladiator.

1 814 Inlägg
28 december 2008
Köpte tre rejäla raketer + lite smått o gott idag.

Det säger väl sitt smile

VW Ägare
1 011 Inlägg
28 december 2008
FireTraXX skrev:
Eberlund skrev:
FireTraXX skrev:

Köpte fyrverkerier från Svea på Skokanonen i Löddeköpinge idag.
Skulle gissa på att det är en kedja.

Fast som vanligt så spårade det ur direkt när vi kom hem.
Så nu har vi sprängt upp en liten krater på baksidan med hjälp av airbombs, raketer och en 4".

Nej Skokanonen räknas inte som försäljning till en kedja. Skokanonen är det ett annat företag som hyr en yta av skokanonen och säljer fyrverkerier i. Det är alltså inte skokanonen som säljer.

När jag menar att de inte säljer till kedjor så menar jag att de inte går till exempel mekonomen och säljer in fyrverkeri konceptet och sen tvingar centrala meknonomen sina åf att de måste sälja fyverkerier och att de ska sköta försäljningen.
Senast redigerat av Eberlund (28 december 2008)

Henrik Eberlund

2 953 Inlägg
28 december 2008
_Glenne_ skrev:
Freddeponken skrev:
_Glenne_ skrev:

Fan att du bor så långt bort, annars hade du gärna fått kommit och skjutig fyrverkerier utanför mig big_smile

Tur att våran hund bara blir nyfiken när det smäller och ska absolut dit det smäller och inspektera tongue

haha Glenne gissar på att du är runt 20 bast..jag var likadan då. men tro mig, man mognar med åren=)

Då är väldigt många äldre omogna också... Jag gillar inte fyrverkerier som 10åringar gör och springa runt och skjuta sönder postlådor, skjuter på varandra och har sig... Jag tycket det är allmänt kul och trevligt att titta på fyrverkerier och även skjuta iväg dom själv, sen så gillar jag när det smäller också tongue

Men som sagt, kalla mig gärna omogen för att jag gillar fyrverkerier som även många äldre gör! roll

skjuta på folk de har jag ju märkt att du ''inte'' gör,, de va inge vidare roligt precis

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

2 953 Inlägg
28 december 2008
har hittils laddat upp med 500st miniraketer typ ska väll in igen om nån dag å ladda upp med lite större grejor har jag tänkt

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Häst
1 099 Inlägg
28 december 2008
Freddeponken skrev:
DoT skrev:

man mognar...när man var liten kunde man ta upp en pinne och leka dampbarn hem från skolan, slå med pinnen överallt och det roa en.. men kraven ökar med åren och smällare var väl kul runt 16-22år ålder för mig.

Tråkigt men sant=)

Hehe. Sant så sant. smile

Än är inte den sista idioten född..

906 Inlägg
28 december 2008
jag älskar det, dock ej att skjuta själv, men att sitta på balkongen, klockan 00.00 sista dec, mumma! låter som vi är i ett krig!^^

=)

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
28 december 2008
köpte lite idag.. får se om man köper nått större kanske... kul som fan wink

Sök