Volvo S70R . Rimligt pris

RobinBjolin
20 december 2008 · 356 Inlägg

Athoras skrev:
Tycker inte du ska sälja den för mycket mindre än du tänkt dig för du lär bara ångra dig. Skulle nog inte kunna tänka mig släppa min överhuvud taget.

Sen håler jag med om att dessa pris jämförelse sidor inte är mycket att häng i granen kollade vad min respektive min fars s70 (144hk) var värd den var tydligen värd 13000kr mer! Då har du ju bra mycket mindre utrustning också + igen differential broms. Sen är ju skicket bra mycket bättre på min bil men visst den har gått några tusen mil mer men den är fortfarande bra mycket mindre sliten.

Så med andra ord lyssna inte för mycket på dessa prisjämförelse sidor och håll i han till våren då lär någon intresserad dyka upp.

Här är vad Bilpriser.se värderat min s70r till det är en saffran svensksåld!
Köppris      37 000 kr      Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare.
Privatpris     26 000-31 000 kr     Uppskattat pris vid köp av privatperson.

De är nästan skrämmande lågt värderat yikes
Va tror folk att man kör i när dom räknar ut såna låga summor hmm?

JUSTer
20 december 2008 · 451 Inlägg

GhostRideyy skrev:

Severin skrev:

GhostRideyy skrev:

Den som väntar får se

Precis.. Varför ska du säljas bilen då ? Förstår inte riktigt de..

Man vill ju alltid ha "bättre"..

Definera bättre tack

RobinBjolin
20 december 2008 · 356 Inlägg

JUSTer skrev:

GhostRideyy skrev:

Severin skrev:
Precis.. Varför ska du säljas bilen då ? Förstår inte riktigt de..

Man vill ju alltid ha "bättre"..

Definera bättre tack

Bättre o bättre var väl fel uttalat märker ja.
Om jag säger nyare o en gnutta mer "exlusivt" så kanske folk förstår.

Senast redigerat av GhostRideyy (20 december 2008)

TRYIT Teddan
20 december 2008 · 2 495 Inlägg

en gammal 855R är inte vattenvärd idag, absolut inte i dessa tider.

En s70r är ganska ovanlig om man jämför med dess kombi broder så dom har något högre värde.
Jag skulle personligen aldrig byta in en s70r i mer än 60 000kr för blir priset högre än så , då får
man en riktighyllvärmare som inte blir såld.
Nu pratar jag bilar i normalskick.

Jag har själv llagt bud (försökt) på en s70r. jag bjöd 180 000kr och han bara skratta och tyckte jag skulle
höra av mig när jag var villig att öppna stora plånboken.
Den bilen finns här på forumet och anvädaren heter något som kan knytas till autotech.

jag köpte denna http://www.garaget.org/?car=118889 för 20 000kr utan några större brister.
2 däck var slut och bilen var obesiktigad, ganska lätt åtgärdat.

Jag har aldrig märkt att någon har vänt sig eller tittat efter en gammal 850r som någon skrev tidigare i tråden.

men trevliga bilar är det absolut på alla sätt , förutom att dom har blivit gamla nu.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Fredrik_Rangert Egenföretagare
20 december 2008 · 999 Inlägg

Att bilen har varit ute på annons sen sommaren och inte blivit såld säger sig självt: Priset är för högt!!
Hade folk velat betala 100 för din bil hade du fått sålt den helt enkelt.

Att vänta till nästa sommar och försöka sälja den för 100 igen är nog det sista jag skulle göra, har tänkt på liknande sätt innan och det har alltid resulterat i att bilen har hunnit tappa ännu mer värde. (Undantag ifall det handlar om en cab dock)

HansN83 x40
20 december 2008 · 1 209 Inlägg

tycker oxå detsamma det e för dyrt just för folken, vissa blir utan jobb, så jag själv tycker att du ska vänta med att sälja för att jag e ganska säkert på att du inte kommer att få den priset du vill ha!!! tyvärr med så e det just nu...

Volvo S40 turbo.
Volvo V70 2,5FT "R- Design" (2011)
babyblue242 Save a horse,ride a jeep...
20 december 2008 · 258 Inlägg

Haha,ni är ju patetiska att lyssna på..
Det finns bara 533st i hela VÄRLDEN!! So what,ingen efterfrågan på modellen kan räkna ut då..
Jag har haft T5or,saffran v70R m.m och vad är så speciellt med dom så man ska betala hutlöst extra???
Blåa mätartavlor,en urkass växellåda,skinn/mocka,färgen,märket på bakluckan?
Nä väx upp nu,ingen betalar 100k för en 10-15år gammal bil.
Samlarvärde på en så "ny" bil existerar inte heller,köpte bla en 780 bertone,fullsketen och en ägare 17k mil för 19000:- inte ens den ovanliga bilen kostar pengar än...

TRYIT Teddan
20 december 2008 · 2 495 Inlägg

babyblue242 skrev:
Haha,ni är ju patetiska att lyssna på..
Det finns bara 533st i hela VÄRLDEN!! So what,ingen efterfrågan på modellen kan räkna ut då..
Jag har haft T5or,saffran v70R m.m och vad är så speciellt med dom så man ska betala hutlöst extra???
Blåa mätartavlor,en urkass växellåda,skinn/mocka,färgen,märket på bakluckan?
Nä väx upp nu,ingen betalar 100k för en 10-15år gammal bil.
Samlarvärde på en så "ny" bil existerar inte heller,köpte bla en 780 bertone,fullsketen och en ägare 17k mil för 19000:- inte ens den ovanliga bilen kostar pengar än...

skönt å se att det finns fler som har verklighetsanknytning här inne, många som tror att deras gamla
bilar är värda en förmögenhet


Jag är upplärd efter följande talesätt : Vad det är värt vet man först när det är sålt .....

får man inte sålt en sak så är det för dyrt och marknaden är inte villig att betala

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
HansN83 x40
20 december 2008 · 1 209 Inlägg

att äga bil e d bara förlust, det spelar ej non roll hur mycker har du gjort på motor eller styling, det e få person  som betalar för d.. så e det bara att behålla bilen eller sänka priset.. annars så änskar jag dej all lycka till...

Volvo S40 turbo.
Volvo V70 2,5FT "R- Design" (2011)
TRYIT Teddan
20 december 2008 · 2 495 Inlägg

TurbOla skrev:

JUSTer skrev:
Slutsats, sänk priset, några 100k kmr du inte få se, tänk på att vi lever i dåliga tider, "ekonomi kris"
Och en bil av typ R e det sista man vill köpa idag.. (Med tanke på skatt, försäkring, bensin)

Är man rik? ja då köper man inte en gammal S70r.. och fan inte en slö-volvo smile

Bensinen kostar 9,84, tycker du det är dyrt? tongue
Och en "gammal S70R" och "slö-volvo" har ju inte mer än 250hk original, och denna är 300hk+. wink

Bilen som tråedn handlar om har inga 250hk original .. det är ju F*n en italien import..
och att det skulle bli över 300hk med chip och avgas i den är ju som att tro på tomten ..

en ny importerad s70r från italien är värd MAX 45 000kr, sen vad folk kan betala är en annan sak.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
babyblue242 Save a horse,ride a jeep...
20 december 2008 · 258 Inlägg

r-ted skrev:

babyblue242 skrev:
Haha,ni är ju patetiska att lyssna på..
Det finns bara 533st i hela VÄRLDEN!! So what,ingen efterfrågan på modellen kan räkna ut då..
Jag har haft T5or,saffran v70R m.m och vad är så speciellt med dom så man ska betala hutlöst extra???
Blåa mätartavlor,en urkass växellåda,skinn/mocka,färgen,märket på bakluckan?
Nä väx upp nu,ingen betalar 100k för en 10-15år gammal bil.
Samlarvärde på en så "ny" bil existerar inte heller,köpte bla en 780 bertone,fullsketen och en ägare 17k mil för 19000:- inte ens den ovanliga bilen kostar pengar än...

skönt å se att det finns fler som har verklighetsanknytning här inne, många som tror att deras gamla
bilar är värda en förmögenhet


Jag är upplärd efter följande talesätt : Vad det är värt vet man först när det är sålt .....

får man inte sålt en sak så är det för dyrt och marknaden är inte villig att betala

Kan inte annat än att hålla med,marknaden sätter priset. Så har det alltid varit och kommer så att förbli.

Athoras
20 december 2008 · 11 Inlägg

JUSTer skrev:
Nej men där ser man

som sagt förvänta inga 100k

men ingen som är dum nog att betala överpriset !

Tror du missa mitt exempel med att de värderar tokigt i och med att de värderar farsans sunkiga snik s70 med 144hk motorn högre än s70r en som är mindre sliten invändigt, chassi och även i motor.

Volvo S70R (1998)
ozzy ★★★★★
20 december 2008 · 455 Inlägg

kan förövrigt säga en här (jag) som sålde min s70r nu under lågkonjukturen för alla som ej tror man för över 100k för dom. visst min var sv-såld, 9000mil, saffran o i grymt skick, men fick 115000 för den iaf efter en tid på blocket, inte så stort intresse på samtals fronten, men den rätta köparen dök upp tillsist,

så enligt min mening även om du väntat länge så sälj absolut inte under 100k om du inte vill det, vänta istället till vår/sommar då folk vill ha, min va f.ö.v avställd o ej en vinterbil direkt men den såldes endå.
måste bara säga med att S70R är en väldigt speciell bil som antagligen kommer va den bästa/goaste/skönaste bil jag någonsin ägt. så man kan säga jag ångrar jag sålde den egentligen.
och personligen tyckte jag den va värd betydligt mer...

TRYIT Teddan
20 december 2008 · 2 495 Inlägg

ozzy skrev:
kan förövrigt säga en här (jag) som sålde min s70r nu under lågkonjukturen för alla som ej tror man för över 100k för dom. visst min var sv-såld, 9000mil, saffran o i grymt skick, men fick 115000 för den iaf efter en tid på blocket, inte så stort intresse på samtals fronten, men den rätta köparen dök upp tillsist,

så enligt min mening även om du väntat länge så sälj absolut inte under 100k om du inte vill det, vänta istället till vår/sommar då folk vill ha, min va f.ö.v avställd o ej en vinterbil direkt men den såldes endå.
måste bara säga med att S70R är en väldigt speciell bil som antagligen kommer va den bästa/goaste/skönaste bil jag någonsin ägt. så man kan säga jag ångrar jag sålde den egentligen.
och personligen tyckte jag den va värd betydligt mer...

men en silvirg, nylige importerad, med 2liter motor, utan navi eller centerhögtalare, lilla stereon.
den kommer aldrig bli värd 100 000k.

en lågmilad svensksåld saffran kan säåkert inbringa höga belopp till rätt köpare.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
RobinBjolin
20 december 2008 · 356 Inlägg

ozzy skrev:
kan förövrigt säga en här (jag) som sålde min s70r nu under lågkonjukturen för alla som ej tror man för över 100k för dom. visst min var sv-såld, 9000mil, saffran o i grymt skick, men fick 115000 för den iaf efter en tid på blocket, inte så stort intresse på samtals fronten, men den rätta köparen dök upp tillsist,

så enligt min mening även om du väntat länge så sälj absolut inte under 100k om du inte vill det, vänta istället till vår/sommar då folk vill ha, min va f.ö.v avställd o ej en vinterbil direkt men den såldes endå.
måste bara säga med att S70R är en väldigt speciell bil som antagligen kommer va den bästa/goaste/skönaste bil jag någonsin ägt. så man kan säga jag ångrar jag sålde den egentligen.
och personligen tyckte jag den va värd betydligt mer...

Där ser man tongue

Fredrik_Rangert Egenföretagare
20 december 2008 · 999 Inlägg

ozzy skrev:
måste bara säga med att S70R är en väldigt speciell bil som antagligen kommer va den bästa/goaste/skönaste bil jag någonsin ägt.

Då har du många roliga bilar kvar att prova lol

raliman08
20 december 2008 · 151 Inlägg

Att betala 100 000kr för en svensksåld S70r i bra skick skulle jag inte ha några problem med då jag alltid gillat Volvos R-program, men att betala för en 2 litersmaskin från italien som det sitter ett R-emblem på skulle jag aldrig göra. Nu har jag inte fakta på om det är en 2 litersmaskin vi pratar om nu, men om så är fallet så kan jag säga att några 100000 kommer du aldrig att se oavsett hur fin bilen är.

Lita aldrig på bilar, och kärringar som är hårt spacklade...
Rock-Star
20 december 2008 · 2 982 Inlägg

Vad skulle du köpa om du hade 100k ? - TÄNK PÅ DET.
i mitt fall skulle det absolut inte vara en s70r...tyvärr

Hamilton
20 december 2008 · 8 864 Inlägg

GhostRideyy skrev:

Hamilton skrev:
Volvo S70 R (250hk) -98
Köppris 55 900 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare.
Privatpris 43 000-50 000 kr Uppskattat pris vid köp av privatperson.

Lite mera realistiska siffror

Den som säljer en tvättäkta R för dom summorna är rent ut sagt "blåst"
Man kan inte ALLTID gå på vad de står på värderings sidor, hur mycket info kan du skriva om bilen på dessa sidor?
Jo du kan fylla i om detta:
Direktimport                        Ja/Nej.
Vinterdäck i OK skick            Ja/Nej.
Servicebok&serv enl. plan     Ja/Nej.
Taxi/Budbil/LB-reg                Ja/Nej.
Metallic                                Ja/Nej.
Hund/Djur/Rökt                    Ja/Nej.
Småstad/Landsort                Ja/Nej.

De säger ju ganska så lite om bilen igentligen, eller hur?

Priserna speglar ju marknaden dvs vad bilarna är värda och är vad bilfirmor säljer dom för, kan diffa några tusen upp eller ner beroende på skick m.m. Trimmade bilar är i regel svårare att få sålda.
Importerade bilar har i regel ett lägre värde så igentligen är även 43-50 000 för högt det med
Sedan att du sätter ett eget pris som är det dubbla är ju självklart upp till dig, men räkna inte med att du får sitta i telefon hela dagarna och prata med evt spekulanter.
Hur många har hört av sig sedan du börjat annonsera?

Fotograf på tierpidag.se
ozzy ★★★★★
20 december 2008 · 455 Inlägg

weeeman skrev:

ozzy skrev:
måste bara säga med att S70R är en väldigt speciell bil som antagligen kommer va den bästa/goaste/skönaste bil jag någonsin ägt.

Då har du många roliga bilar kvar att prova lol

jasså säg några då`? som har den "lyx"-komforten som dom stolarna har, den väghållningen som r-chassit har med öhlin dämpare op fjärderbensstag, o ca 300hk med chip, avgas, filter. det orginal ljudet med dolby-sourrund systemet.
jag har kört många bilar men inte så många som matchar det iaf, inte under 100k

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang