5076
Sök

immobilizer 960 (startar inte)

243 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
Jag har en 960 som inte startar. Var in med den till volvo och dom sa att det var immobilizern. Det ska tydligen att ganska enkelt koppla ur denna, men jag vet inte exakt hur man gör - kan någon ge mig en bra beskrivning, bild eller dyl.

Tack på förhand // Mr V

Entreprenör
1 784 Inlägg
21 december 2008
Mr_V skrev:
Jag har en 960 som inte startar. Var in med den till volvo och dom sa att det var immobilizern. Det ska tydligen att ganska enkelt koppla ur denna, men jag vet inte exakt hur man gör - kan någon ge mig en bra beskrivning, bild eller dyl.

Tack på förhand // Mr V

Troligen ingen här som talar om de för dig...tipset e att åka till den som sa att de va enkelt...!

243 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
Hade jag velat åka till den som sa att det var enkelt så hade jag gjort det för länge sen!

Nu är det så att dom som sa att det var enkelt heter Volvo och vill ha elldeles för bra betalt!

Volvo sa att det typ var klippa 4 kablar och tvinna ihop dom, kommer dock inte ihåg vilka.

Entreprenör
1 784 Inlägg
21 december 2008
Mr_V skrev:
Hade jag velat åka till den som sa att det var enkelt så hade jag gjort det för länge sen!

Nu är det så att dom som sa att det var enkelt heter Volvo och vill ha elldeles för bra betalt!

Volvo sa att det typ var klippa 4 kablar och tvinna ihop dom, kommer dock inte ihåg vilka.

:smile :smile

+Uppfinnare+
643 Inlägg
21 december 2008
Det borde ju gå bra egentligen, då detta bara är en låda som gör att det bara går att starta bilen med rätt nyckel. Jag har inte gjort det själv. Men jag skulle ju tro att du får ta sladdarna och kapa på vardera sida lådan och skarva ihop, OBS, bara en tanke, har som sagt inte pysslat med det själv.

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

Sök