hallå hur mycket vågar man öka laddtrycket innan man chippar? och på en som har rullar 30 000?
Ska du höjja laddtryck så måste du även höjja bränsletryck, och helst göra en riktig mappnig När du chippar biln så höjjs laddet och allt av sig själv väl?
hallå hur mycket vågar man öka laddtrycket innan man chippar? och på en som har rullar 30 000?
Ska du höjja laddtryck så måste du även höjja bränsletryck, och helst göra en riktig mappnig När du chippar biln så höjjs laddet och allt av sig själv väl?
Va? Bränsletrycket behöver inte höjas, differenstrycket över spridarna är konstant oberoende av laddtryck, det sköter original BTR om alldeles utmärkt! Mer soppa sköter styrboxen genom att öppna spridarna längre. Klarar inte spridarna av det så har man skruvat ladd för mycket.
Chip/mappning är egentligen nästan nödvändigt om du vill ha en väl fungerande motor utan onödigt risktagande.
hallå hur mycket vågar man öka laddtrycket innan man chippar? och på en som har rullar 30 000?
Ska du höjja laddtryck så måste du även höjja bränsletryck, och helst göra en riktig mappnig När du chippar biln så höjjs laddet och allt av sig själv väl?
Va? Bränsletrycket behöver inte höjas, differenstrycket över spridarna är konstant oberoende av laddtryck, det sköter original BTR om alldeles utmärkt! Mer soppa sköter styrboxen genom att öppna spridarna längre. Klarar inte spridarna av det så har man skruvat ladd för mycket.
Chip/mappning är egentligen nästan nödvändigt om du vill ha en väl fungerande motor utan onödigt risktagande.
Jo visst det sköter saken till en viss del! men klarar inte av allt för mycket!
Ska du höjja laddtryck så måste du även höjja bränsletryck, och helst göra en riktig mappnig När du chippar biln så höjjs laddet och allt av sig själv väl?
Va? Bränsletrycket behöver inte höjas, differenstrycket över spridarna är konstant oberoende av laddtryck, det sköter original BTR om alldeles utmärkt! Mer soppa sköter styrboxen genom att öppna spridarna längre. Klarar inte spridarna av det så har man skruvat ladd för mycket.
Chip/mappning är egentligen nästan nödvändigt om du vill ha en väl fungerande motor utan onödigt risktagande.
Jo visst det sköter saken till en viss del! men klarar inte av allt för mycket!
Om du vill lura motorn genom att höja bränsletryck så måste du ju följa upp med att öka arean på LMM motsvarande. Annars kommer bilen gå alldeles för fett.
Va? Bränsletrycket behöver inte höjas, differenstrycket över spridarna är konstant oberoende av laddtryck, det sköter original BTR om alldeles utmärkt! Mer soppa sköter styrboxen genom att öppna spridarna längre. Klarar inte spridarna av det så har man skruvat ladd för mycket.
Chip/mappning är egentligen nästan nödvändigt om du vill ha en väl fungerande motor utan onödigt risktagande.
Jo visst det sköter saken till en viss del! men klarar inte av allt för mycket!
Om du vill lura motorn genom att höja bränsletryck så måste du ju följa upp med att öka arean på LMM motsvarande. Annars kommer bilen gå alldeles för fett.
Och höjjer du laddet för mycket utan att göra något annat så går den för magert och säger pang till slut
Va? Bränsletrycket behöver inte höjas, differenstrycket över spridarna är konstant oberoende av laddtryck, det sköter original BTR om alldeles utmärkt! Mer soppa sköter styrboxen genom att öppna spridarna längre. Klarar inte spridarna av det så har man skruvat ladd för mycket.
Chip/mappning är egentligen nästan nödvändigt om du vill ha en väl fungerande motor utan onödigt risktagande.
Jo visst det sköter saken till en viss del! men klarar inte av allt för mycket!
Om du vill lura motorn genom att höja bränsletryck så måste du ju följa upp med att öka arean på LMM motsvarande. Annars kommer bilen gå alldeles för fett.
står helt o klart på din sida! sålänge man har chippat får man rätt blandning även i högre ladd
Jo visst det sköter saken till en viss del! men klarar inte av allt för mycket!
Om du vill lura motorn genom att höja bränsletryck så måste du ju följa upp med att öka arean på LMM motsvarande. Annars kommer bilen gå alldeles för fett.
Och höjjer du laddet för mycket utan att göra något annat så går den för magert och säger pang till slut
har ju isåfall att göra med att spridarna inte räcker till
Jo visst det sköter saken till en viss del! men klarar inte av allt för mycket!
Om du vill lura motorn genom att höja bränsletryck så måste du ju följa upp med att öka arean på LMM motsvarande. Annars kommer bilen gå alldeles för fett.
står helt o klart på din sida! sålänge man har chippat får man rätt blandning även i högre ladd
Ja stoppar man i ett chip så är allt rätt, men att bara höjja laddet på en i övrigt original motor är ju inte så smart!
Om du vill lura motorn genom att höja bränsletryck så måste du ju följa upp med att öka arean på LMM motsvarande. Annars kommer bilen gå alldeles för fett.
Och höjjer du laddet för mycket utan att göra något annat så går den för magert och säger pang till slut
har ju isåfall att göra med att spridarna inte räcker till
Om du vill lura motorn genom att höja bränsletryck så måste du ju följa upp med att öka arean på LMM motsvarande. Annars kommer bilen gå alldeles för fett.
står helt o klart på din sida! sålänge man har chippat får man rätt blandning även i högre ladd
Ja stoppar man i ett chip så är allt rätt, men att bara höjja laddet på en i övrigt original motor är ju inte så smart!
jag förutsätter att man chippar när man ska höjja laddet! annars har man inte speciellt mycket bakom pannbenet, anser jag
står helt o klart på din sida! sålänge man har chippat får man rätt blandning även i högre ladd
Ja stoppar man i ett chip så är allt rätt, men att bara höjja laddet på en i övrigt original motor är ju inte så smart!
jag förutsätter att man chippar när man ska höjja laddet! annars har man inte speciellt mycket bakom pannbenet, anser jag
Nej det är ju de jag har försökt få fram i denna diskution, slänger man i ett chip så höjjs ladd och bränsle och allt så allt ska bli bra, men att bara skruva upp laddtycket utan att göra något annat är ju inte bra som jag ser det
Ja stoppar man i ett chip så är allt rätt, men att bara höjja laddet på en i övrigt original motor är ju inte så smart!
jag förutsätter att man chippar när man ska höjja laddet! annars har man inte speciellt mycket bakom pannbenet, anser jag
Nej det är ju de jag har försökt få fram i denna diskution, slänger man i ett chip så höjjs ladd och bränsle och allt så allt ska bli bra, men att bara skruva upp laddtycket utan att göra något annat är ju inte bra som jag ser det
laddtrycket höjs inte vid chippning på 700/900 serien. har kört med massor utav ladd utan chippning i 945 i över 500 mil iaf, MEN det märks verkligen att det saknas bränsle redan vid 0,7 - 0,8!