5103
Sök

Gasen låser sig på nissan 200sx vid full gas

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
Hejsan.

Har ett konstigt problem på min 200sx.

När man ska gasa fullt så låser sig alltså gasen i botten. och motorn varvar hej vilt.

Vad kan detta vara ?

Kan det ha att göra med min nymonterade intercooler ? FMIC kit.

Skulle vara tacksam för svar.

MVH

Alex.M

8-)

Forummoderator
9 299 Inlägg
22 december 2008
Det har ingenting att göra med IC såvida inte någonting hakar fast. Det måste handla om ett rent mekaniskt problem. Känn på spjällhusaxeln med motorn avstängd om den kärvar. Gasvajern. Etc. Jag antar att bilen stått stilla en stund då du gjorde IC bytet. Det kan vara allt som behövs. Testa lite teflonspray.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
caromania skrev:
Det har ingenting att göra med IC såvida inte någonting hakar fast. Det måste handla om ett rent mekaniskt problem. Känn på spjällhusaxeln med motorn avstängd om den kärvar. Gasvajern. Etc. Jag antar att bilen stått stilla en stund då du gjorde IC bytet. Det kan vara allt som behövs. Testa lite teflonspray.

Jo den har stått stilla nu i cirka 2 månader. men jag ska prova å känna lite på den

8-)

653 Inlägg
22 december 2008
Alex_M skrev:
caromania skrev:

Jo den har stått stilla nu i cirka 2 månader. men jag ska prova å känna lite på den

Som Caromania sa, kolla allt som har med gasen att göra vad som kärvar.

Sök