Ryckig körning vid jämn hastighet.....HJÄLP!!!!

Kimy
23 december 2008 · 17 Inlägg

Tjena. Har en civic -92'a LSI, nu e det så att när jag ligger i ca 110 så börjar bilen rycka ojämt till och från.
senast idag bytade jag bränslefilter, men problemet kvarstår. Har testat hälla i flera flaskor STP insprutarrengöring både akut o förebyggande. har testar varva ut den i växlarna, men inget hjälper. Nästa steg är att testa byta ut lambasonden men vill gärna ha förslag på vad det kan vara. börjar få slut på idéer
Snälla alla förslag e välkommna.. börjar bli rätt så trött på det.

MRVECTRA_T Yrkeschaufför
23 december 2008 · 168 Inlägg

givaren som känner av att motorn är varm? så motorn får för mycket bränsle.

Kimy
23 december 2008 · 17 Inlägg

ja det skulle kunna vara något sånt, för bilen dricker mer än vad den borde.. glömde skriva att ibland när den har börjat rycka så lyser motorfelslampan..... men den slocknar direkt när du startar om bilen igen.

mrbuggy Entreprenör
23 december 2008 · 1 784 Inlägg

Kimy skrev:
ja det skulle kunna vara något sånt, för bilen dricker mer än vad den borde.. glömde skriva att ibland när den har börjat rycka så lyser motorfelslampan..... men den slocknar direkt när du startar om bilen igen.

Låter som lambda eller motortempgivare...!

einherjer
23 december 2008 · 587 Inlägg

koppla ur lambdan å se om det blir bättre? då går bilen på , ja vad det nu heter, förinställda värden ungefär.... så fick jag reda på felet på min lambda iaf. ryckte som F , drog ur kontakten till lambdan å vips var rycket borta.

Kimy
23 december 2008 · 17 Inlägg

Fint grabbar... då har jag lite jag kan pela med... vet någon var motorgivaren sitter på min riskokare???

supersupra87 "Just a little 4 cylinder"
23 december 2008 · 581 Inlägg

Ta reda på vad motorlampan egentligen betyder genom att läsa här:

http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=1901557


När hondas lambda går isönder så körs hondas förinställda/förprogrammerade värden.

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang