laddtryck och spridare i b230ft för 300 hk?

lillisGTI
24 december 2008 · 152 Inlägg

Hej jag håller på och trimmar min b230ft från 95. det som är gjort nu är portad topp, okänd trimkam, lättat svänghjul, extraktor grenrör och en holset hx40 turbo, resten är orginalt.
vad ska jag köra på för laddtryck för att uppnå ca 300 hk ?
och vad ska jag köra med för spridare så att jag är säker på att den inte spikar ?

poont
24 december 2008 · 183 Inlägg

eh Klarar inte stakarna av max 240 hk vad jag har hört. satsa på 400cc spridare om inte meR smile)

Mercedes W210 E55 "AMG" (1999)
lillisGTI
24 december 2008 · 152 Inlägg

motorn är bänkad till 270 hk innan det som är gjort efter bänkningen är en större turbo. det sitter ett tilläggs sprutpå också med en spridare som öppnar vil 0.5 bar

påsen If your not out of control, your not in control
24 december 2008 · 686 Inlägg

Vad ska du köra på för soppa och hur mycket ska du ladda med hx40in?
Bränslet är viktigt att veta nämligen.

/Påsen

PÅSEN RACING
Mini Cooper S "Kojjan" (2004)
ander3on
24 december 2008 · 255 Inlägg

Du kan ju köra på R spridarna (-968) 465cc vid 3.8 bar..
Dom orkar upp till CA 380hk fast då bör du skaffa större LMM också om du inte kör med ett annat sprut då.
om du ska köra etanol så bör du ha 600cc eller större..

lillisGTI
24 december 2008 · 152 Inlägg

laddtrycket vet jag inte tänkte om någon på garaget visst hur mkt man skulle behöva ladda med min spec för att få ca 280- 300 hk. det blir väl att jag kör på vanlig 98 oktan bensin. jag sätter i en ställbar btr med så jag kan justera lite men ca 3 bars soppa tryck och 450cc spridare slkulle det funka?

lillisGTI
24 december 2008 · 152 Inlägg

ander3on skrev:
Du kan ju köra på R spridarna (-968) 465cc vid 3.8 bar..
Dom orkar upp till CA 380hk fast då bör du skaffa större LMM också om du inte kör med ett annat sprut då.
om du ska köra etanol så bör du ha 600cc eller större..

vilka bilar har större lmm som passar i 740 ?

Burje
11 januari 2009 · 6 Inlägg

Bygg din egen 3" luftmasse det gjorde jag av vanligt avgasrör. Ta bort org plasten och limma fast den på det nya...

lillisGTI
11 januari 2009 · 152 Inlägg

Burje skrev:
Bygg din egen 3" luftmasse det gjorde jag av vanligt avgasrör. Ta bort org plasten och limma fast den på det nya...

Har du en bild på detta?

Burje
13 januari 2009 · 6 Inlägg

finns en bild på den i "voyagen" den kanske kan hjälpa dig...

lillisGTI
14 januari 2009 · 152 Inlägg

okej tack

epapower
14 januari 2009 · 593 Inlägg

poont skrev:
eh Klarar inte stakarna av max 240 hk vad jag har hört. satsa på 400cc spridare om inte meR smile)

240hk? säger vem då??
med rätt bränslemängd/tändning/kompression och allt är allmänt bra inställt så finns de folk som plockat ut effekter över 350hk sträcket me org.  stakar..

det är när grejerna är felinställda och spikningar och andra problem uppkommer som de blir ras.. ngn exakt effektsiffra för hur mkt ft-stakar tål finns inte, vissa skjuter ut dem vid 220hk och andra vid 380hk.

AxlSam
14 januari 2009 · 1 497 Inlägg

Ett Holset HX40 är väl lite i största laget va? roll
Kommer få en spoolup som heter duga.

Innan du börjar mixtra med spridare så hade jag nog
föreslagit en annan turbo.
Som lämpar sig lite mer till de effekter du är ute efter.

Ett TD04HL-19t hade nog varit fint!

Mvh Axel

Eloff
15 januari 2009 · 4 Inlägg

gå in på http://www.bjprace.se/  där kan du räkna ut vad du ska ha för spridare

Bonn-Johan
15 januari 2009 · 245 Inlägg

Burje skrev:
Bygg din egen 3" luftmasse det gjorde jag av vanligt avgasrör. Ta bort org plasten och limma fast den på det nya...

Varför inte bara ta en 3" Lmm från 960/v90 på en gång??

Volkswagen Passat TDI "Parren" (2002)
Volvo 940 LTT "Jägermeister" (1995)
Tic
15 januari 2009 · 153 Inlägg

rockabillyshoes skrev:

Burje skrev:
Bygg din egen 3" luftmasse det gjorde jag av vanligt avgasrör. Ta bort org plasten och limma fast den på det nya...

Varför inte bara ta en 3" Lmm från 960/v90 på en gång??

För de e inte rätt nummer .. man kan inte bara taen lmm för den e 3" de ska lira med boxen med..

Tuned By Nenne !!
Bonn-Johan
15 januari 2009 · 245 Inlägg

Tic skrev:

rockabillyshoes skrev:

Burje skrev:
Bygg din egen 3" luftmasse det gjorde jag av vanligt avgasrör. Ta bort org plasten och limma fast den på det nya...

Varför inte bara ta en 3" Lmm från 960/v90 på en gång??

För de e inte rätt nummer .. man kan inte bara taen lmm för den e 3" de ska lira med boxen med..

Okej, men jag har sett många som brukar köra med dom, men det är säkert som du säger:) Men exakt hur gör man för att göra en egen som funkar ordentligt då? Blir det rätt om man tar orginal Lmm å bygger på ett 3" rör? Hur blir det med "tråden" å det? Fattar inte riktigt hur man gör en egen..

Volkswagen Passat TDI "Parren" (2002)
Volvo 940 LTT "Jägermeister" (1995)
Bonn-Johan
19 januari 2009 · 245 Inlägg

Tic skrev:

rockabillyshoes skrev:

Burje skrev:
Bygg din egen 3" luftmasse det gjorde jag av vanligt avgasrör. Ta bort org plasten och limma fast den på det nya...

Varför inte bara ta en 3" Lmm från 960/v90 på en gång??

För de e inte rätt nummer .. man kan inte bara taen lmm för den e 3" de ska lira med boxen med..

Om man tar en 3" Lmm från 960 91-94 med boshnummer 012, så funkar det.. Den brukar tillomed vissa trimfirmor rekommendera..

Volkswagen Passat TDI "Parren" (2002)
Volvo 940 LTT "Jägermeister" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang