Evo Lancer Vs Impreza

Lamewolf
25 december 2008 · 4 Inlägg

Tja tänkte att ni kunde hjälpa mig välja min framtida bil ^^

Ja som topic så är det Evo och Impreza som det gungar emellan men då jag inte har nån erfarenhet av bilar what so ever så tänkte jag kolla med er tongue

Om ni skulle välja en av dessa vilken skulle ni då välja? och ja jag vet finns massa modeller men menar ingen speciell utan älskar stuket i dessa bilar så frågan är vilken skulle DU välja?

Berätta också gärna varför ni valde just den ni valde, fördelar och nackdelar med dom ^^ Tack i förhand

940R
25 december 2008 · 1 567 Inlägg

Är det nya modellerna du är intresserad av?

Jag skulle välja Nya Impreza wrx sti.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Horizon
25 december 2008 · 296 Inlägg

Evo IX of course

Lamewolf
25 december 2008 · 4 Inlägg

hehe ty för svaren men ni får gärna säga varför ni valde dom tongue

940R
25 december 2008 · 1 567 Inlägg

Lamewolf skrev:
hehe ty för svaren men ni får gärna säga varför ni valde dom tongue

Subban tilltalar mig mer tycker den är tuffare snyggare och verkar vara stråt vassare enligt mig..
Jag fick provköra en och föll direkt för det är en  enormt kul bil och gick som en dröm.Evon är förmodligen lika bra på allt men Imprezan faller mig i smaken.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Lamewolf
25 december 2008 · 4 Inlägg

hehe kk, fler åsikter? ^^

Aerodynamik ...
25 december 2008 · 7 120 Inlägg

Varken kört eller åkt någon av bilarna, men av det jag sett och läst på Internet så ska tydligen EVOn vara snäppet vassare prestanda-mässigt och Imprezan lite mer åt komfort-hållet.

Oge
25 december 2008 ·

Smaken är ju som baken... Men Evo har alltd varit lite bättre gällande prestanda och väghållning... Men subaru har alltid varit självklar för mig.. alltid varit min drömbil...

mcguyver
25 december 2008 · 218 Inlägg

kolla top gear 12/4 och 5gear 14/1 där dom testar evo vs subaru jag kör en evo 6 tme och jag kan lova jag kommer inte gå ifrån evon någonsin

940R
26 december 2008 · 1 567 Inlägg

JIMMY85 skrev:
Köp en evo6 om du har pengarna snyggaste av evosar
Mest recer för pengarna och mycket trimvänlig kostar en del att trimma förstås.
Evo6 som är trimmad med över 500hk och hårdare koppling är som att rida en vildhäst första gången,
tar lite tid att lära sig och hantera på rätt sätt,men sedan då blir det roligt må du tro.
Subaru impreza är som en snäll ridskolehäst i jämförelse

Gemför du med en orginal impreza eller
Menar du en impreza med 500hk

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Flash Modo-fan från början till slut
26 december 2008 · 330 Inlägg

Subaru Impreza 22B. För att den har den gamla,snygga karossen och har den samma breddning som WRC-bilarna hade och...den är inte så vanlig här...Evo's är för vanliga.

Stolt far till Freddy 18/12-08
TurboAnders
26 december 2008 · 90 Inlägg

Kör nu en Evo 5, körde tidigare en Evo 8.. Mycket trevliga bilar måste ja säga..
Har inte jättemycke vetskap om imprezan, men de är väl 2 hyfsat likvärdiga bilar..

En fördel med Evon är att den är mer lättmekad för den som kan "vanliga" motorer, vet att bara ett stiftbyte kan va lite småbökigt på en boxermotor..

Lycka till med Evon wink

j0nas Lastbilschaffis
26 december 2008 · 811 Inlägg

Båda är roliga bilar... Men imprezan har en myt tack vare mcrae & det har inte riktigt evon

Vilken man än köper så är man nog nöjd smile

Lamewolf
26 december 2008 · 4 Inlägg

hehe ty för svaren men kan fortfarande inte bestämma mig smile  men har surfat lite angående detta och hade ingen anning att det var en sån stor fråga O.o   menar hittar det överallt där man testar bilarna mot varandra folk som tjaffsar om vilken som är bäst etc etc men men fler åsikter är välkomna ^^

Aronsson_Kil
26 december 2008 · 653 Inlägg

Lamewolf skrev:
hehe ty för svaren men kan fortfarande inte bestämma mig smile  men har surfat lite angående detta och hade ingen anning att det var en sån stor fråga O.o   menar hittar det överallt där man testar bilarna mot varandra folk som tjaffsar om vilken som är bäst etc etc men men fler åsikter är välkomna ^^

Som de ovanför säger, Evon har bredare register jämfört med subarun med boxer motor, lite mer prestanda i evon men jag skulle faktist kört subaru utan tvekan, boxer ljudet är svårt att slå smile Riktiga konkurrenter dedär så det är en väldigt svår fråga tongue är smaken som sätter stopp, jag hade tagit subaru...bara mitt tycke smile

ezz4
26 december 2008 · 313 Inlägg

tycker båda är grymt bra bilar.
men skulle nog rösta på evo eftersom den är mer ovanligare.

MOR åt gröt,FAR åt helvete!
xMaDRockz
26 december 2008 · 128 Inlägg

Jag hade utan att tveka tagit en Evo(igen).
Antar att du provkört dom båda ?
Annars så gör det och bilda en egen uppfattning. Tror du kommer falla för Evon

s12 Nissan Gazelle
27 december 2008 · 1 460 Inlägg

om jag hade dom pengarna så skulle jag prov köra bägge , då vet man lite mer om dom 2 modellerna

Nissan Silvia
expect1991
27 december 2008 · 1 814 Inlägg

Provkör så lär du veta vilken som är rätt för dig smile

prodrive Avstängd
27 december 2008 · 962 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Varken kört eller åkt någon av bilarna, men av det jag sett och läst på Internet så ska tydligen EVOn vara snäppet vassare prestanda-mässigt och Imprezan lite mer åt komfort-hållet.

Beror ju HELT på vilken modell man snackar, av turboimprezor finns ju WRX, WRX STi, STi Type R, STi Type RA, WRX RA, 22B, P1, Turbo 2000, ja du fattar... Och det var bara gammelimprezor, new age finns ju i mängder av utföranden också... Och att jämföra en vanlig 218hk Impreza GT med en Evo är helt fel, ska man jämföra Impreza med Evo ska det vara STi Imprezor som spelar på samma nivå. Den mest ultimata Imprezan är helt klart 22B, finns ingen annan som är i samma klass som den, tyvärr kan man inte regga den i Sverige och den tillverkades bara i 400ex officiellt (inofficiellt 426 om jag minns rätt).

Jag valde Subaru eftersom jag har varit rallyintresserad sen jag var liten, och SWRT har varit "mitt" team hela tiden... tongue

Senast redigerat av prodrive (27 december 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang