Evo Lancer Vs Impreza

toronto3
10 maj 2010 · 2 Inlägg

Satt i precis samma sits som du då de stod mellan evo 8 och subaru wrx.
Har alltid tyckt att subarun varit snyggare men ställer man dessa 2 bilar brevid varandra så har de båda sin charm! Evon tycker jag ser mer clean ut med sina kolfiber detaljer som vingen inredning osv. instrumenten på evon känns också mer tilltalande!
Var som sagt inne på en impreza i början men de slutade med en evo8 i garaget!
Jag tyckte att subarun kändes mindre distinkt i styrning växellåda osv.
Men visst boxerljudet är svårslaget.
Sen om man går in lite mer på teknik så ligger ju evon före när man snackar dom årsmodell -2004.
Det ser man ju på  prisskillnaderna mellan dessa bilar också, evon är dyrare men enligt mig en mer exakt bil.
Subarun har blivit bättre teknikmässigt idag men då ser den ju förjävlig ut vilket är mycket synd...
De kommer alltid vara en kamp mellan dessa 2 bilar men för mig blev de en evo smile
som sagt var jag mer inne på en subaru i början men man måste se sig om och prova innan man handlar!

Subaru is the boys car while the Evo is a mans car!

Crille77
10 maj 2010 · 251 Inlägg

Hade jag valt fritt så hade jag köpt mig en EVO6. Men då priset i stort sett legat det dubbla jämfört med motsvarande subaru så var valet ganska lätt för min plånbok :-)
Sen finns det ju specialmodeller av både evo och imprezan, där jag dock tror att imprezan drar det längsta stråt med sin Type-25. Den har 10-20hk mer än Evons QR400 eller vad den nu heter.
Annars är ju impreza 22B den överlägset ballaste bilen oavsett årsmodell.
Tyvärr så finns inga vänsterstyrda STI modeller av gammelsubban, annars har den likvärdiga prestandasiffror med EV6.
Modernare bilar av dessa märken är otroligt likvärdiga. EVO ägarna hittar siffror där evon är snabbare och imprezaägarna hittar siffror där imprezan är snabbare.
Svårt att hjälpa till när man inte vet nåt om prisklass, årsmodell osv.

Allt Som Är Ditt Är Mitt Och Allt Som Är Mitt Ger Du F-n I!
PlatinumRacing
10 maj 2010 · 597 Inlägg

Evon är en personlig favorit så den hade jag kört på

Gudzilla Dåre
10 maj 2010 · 182 Inlägg

Väldigt svårt val du har faktist jag tycker själv båda bilarna e lika snygga rent prestanda har jag inte en aning om då jag inte kört någon av dom.

Dock det som skulle väga över för min del e ljudet i en något trimmad Impreza WRX med ett ordentligt sport avgas system "Det ljudet e ju att dö för"

Lev alltid livet till max man vet aldrig när det tar slut
Chevrolet Caprice HGW "Pilsner häcken" (1984)
andreasevo7
10 maj 2010 · 353 Inlägg

skönt och ha en av varje
nackdelen med nyare evo är ju att det går sönder diffpumpar och fördelningslådor på varje bil! bara diffpumpen går på den 30000+ ich då vill ni inte veta vad fördelningslådan kostar...

Senast redigerat av andreasevo7 (10 maj 2010)

WolFMaN_16
11 maj 2010 · 177 Inlägg

skulle säga subaru men de är ju min åsikt smile tycker dom har mer annorlunda utseende vilket ja gillar + dom är fräcka som stryck big_smile

Volvo 850 "Schteken" (1993)
pale Mensa -09
11 maj 2010 · 132 Inlägg

Crille77 skrev:
Hade jag valt fritt så hade jag köpt mig en EVO6. .

rätt bil smile

kör på känsla.

för mig har alltid svaret varit evo.


ta en funderare på hur många subarus du möter på vägen jämfört med evos..
här nere går det säkert 30 subarus på 1 evo.

Röda bilar är SNABBAST!
Crille77
11 maj 2010 · 251 Inlägg

pale skrev:

Crille77 skrev:
Hade jag valt fritt så hade jag köpt mig en EVO6. .

rätt bil smile

kör på känsla.

för mig har alltid svaret varit evo.


ta en funderare på hur många subarus du möter på vägen jämfört med evos..
här nere går det säkert 30 subarus på 1 evo.

Jo, men det beror ju på en sak också. Kolla vad det kostar att köpa en evo jämfört med en subaru :-)
Tycker imprezan  är ballare, men evo:n känns mer gedigen på nå sätt.
Imprezan är helt klart mer prisvärd om man kan nöja sig med runt 280hk.

Allt Som Är Ditt Är Mitt Och Allt Som Är Mitt Ger Du F-n I!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang