5269
Sök

940 turbo surar ner sig effter en natt i garaget! felet fixat :D va den ställbara btrén som va paj..

812 Inlägg
26 december 2008
Trådstartare
nu har ja fått problem med 940n sad typiskt när de inte är långt kvar till bes å avgas systemet är inte klart än sad men men hoppas på att få lite ideer om va de kan vara för fel här..

den startade hur fint som hällst men innan jag äns han att få i växel så dor den. så ja vred på nyckeln igen å den tänder till men startar inte. har kollat stift osv å dom va ju dyngsura så ja gjorde rent dom å då startade den så fint men så vart de likadant igen, har koplat in ogt btrén igen för ja snackade med tidigare ägare å han sa att membranet kunde ha jätt sig men vart ingen skillnad. sen tog ja bort hallgivaren (ja varvräknaren flimmrade men den tor även jätte skutt i mällanåt) och då såg jag att häljet runt kablarna var skadade. kan det vara de som är fel tro? eller är de nån som har varigt med nå liknande?

har kollat felkoder men får bara upp 1 1 1 så ka vette fan va de kan vara sad

tacksam för svar..
Senast redigerat av pimpad740 (27 december 2008)

man lever bara en gång..

274 Inlägg
26 december 2008
haru kolla lmm? lambdasonden? prova och ryck ur 1 i taget så brukar det märkas när nått är trasigt.. tongue  sen en annan bra grej kan vara att lägga av batteri polen en halvtimme..  så du nollar boxarna om man säger. lycka till

fyllo

812 Inlägg
26 december 2008
Trådstartare
brelasten skrev:
haru kolla lmm? lambdasonden? prova och ryck ur 1 i taget så brukar det märkas när nått är trasigt.. tongue  sen en annan bra grej kan vara att lägga av batteri polen en halvtimme..  så du nollar boxarna om man säger. lycka till

skulle de varit lmm då skulle den ha gått på nödläget å då skulle den ha gått på tomgång å de gör den inte..  lamdan är ja mer osäker på men då skulle ju ja fått fram felkoder om inte annat. har provat å nolla den men de hjälpte inte..

fler ideer?

man lever bara en gång..

377 Inlägg
26 december 2008
Har du en gång surat ner stiften så brukar dom sällan fungera nå vidare sen. mitt råd. Köp nya.

Körv
3 535 Inlägg
26 december 2008
need_4_boost skrev:
Har du en gång surat ner stiften så brukar dom sällan fungera nå vidare sen. mitt råd. Köp nya.

Larsson_Power hade samma fel på sin 9000.. Den startade dock inte, men när den väl gjorde det så surade den igen direkt.

Nya stift och nu startar den direkt!

Truckdriving Man

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
26 december 2008
antar att din 940 tic oxå har den berömda killerswitchen vid huvöppnaren i bilen??
när min gjorde så där hade en kabel från killerswitchen lossnat

812 Inlägg
26 december 2008
Trådstartare
volvo_dude skrev:
antar att din 940 tic oxå har den berömda killerswitchen vid huvöppnaren i bilen??

Vet inte om ja ska vara ärlig, tror inte de men kan kolla. Blir bilen så då?

man lever bara en gång..

5 650 Inlägg
26 december 2008
pimpad740 skrev:
volvo_dude skrev:

min blev exakt så där  stog still en månad sen funka den itne va de bara en kabel som hade släpt
från killerswitchen som hade släpt

haru tur kan de va så enklet bara ny kabelsko sen funkar allt igen=D

812 Inlägg
26 december 2008
Trådstartare
volvo_dude skrev:
pimpad740 skrev:
volvo_dude skrev:

min blev exakt så där  stog still en månad sen funka den itne va de bara en kabel som hade släpt

ja de får vi hoppas på att de e. men är de en vanlig vip ström brytare lr? kan ju mkt väl vara de efftersom att bateriet är dåligt så ja va ju där å pilla för att få upp huven smile blir att kolla de i morron smile men ska ändå passa på att byta hallgivaren efftersom att den såg ut som den gjorde. hadde en nästan ny låg nere i källaren så då är man ju försäkrad att de inte är de iaf smile

tack föresten för ett bra tips smile

man lever bara en gång..

5 650 Inlägg
27 december 2008
pimpad740 skrev:
volvo_dude skrev:
pimpad740 skrev:

ja de får vi hoppas på att de e. men är de en vanlig vip ström brytare lr? kan ju mkt väl vara de efftersom att bateriet är dåligt så ja va ju där å pilla för att få upp huven smile blir att kolla de i morron smile men ska ändå passa på att byta hallgivaren efftersom att den såg ut som den gjorde. hadde en nästan ny låg nere i källaren så då är man ju försäkrad att de inte är de iaf smile

tack föresten för ett bra tips smile

är som en rund knapp bara så e hela tändsystemet kopplad till den saknas de en kabel ingen tänding nånstans

812 Inlägg
27 december 2008
Trådstartare
nu är felet hittat big_smile va btren som hadde jet sig i ema membranet lr packning lr va de skulle föreställa tongue men nu går den igen. fast finare på gaspådrag smile

tackar alla för ideer och gått nytt år på er

man lever bara en gång..

Sök