Hur skall man göra efter att varit i trafikolycka?

Widowmaker
28 december 2008 · 1 112 Inlägg

dbjanoz skrev:

Widowmaker skrev:
Jag var påväg till överby i trollhättan igår och var mitt uppe på stallbacka bron. Helt plötsligt så saktar trafiken in så kraftigt att jag inte får stopp utan glider i typ 60 knyck rakt in i nästa bil å smäller rejält.

Nu sitter jag här dagen efter och har vart med flickvännen på sjukhus, vi klarade oss väldigt bra med tanke på hastigheten och att vi dessutom åkte en gammel golf 2a.

Var skall man ringa? Dem jag krockade med vet jag att man skall kontakta men i övrigt så vet jag inte hur sånt här går till.

Polisen pratade jag med på olycksplatsen och han frågade mest formellt om mitt namn å lite hur det gick till å sånt.

Men sen då?
Kommer polisen kontakta mig eller tvärtom?

Försäkringsbolaget? Har bara golfen trafikförsäkrad.

Vart finns min bil och vad händer med den?

något annat jag skall tänka på?

Om du fick en ordentlig smäll vid krocken hur gick det då för dem som fick smällen i nacken?

Låter min signatur text tala för sig

Vi hade allihopa som var inblandade i krocken jättetur, det var en person i bilen framför som fick lite smärtor men efter att hon hade vart på sjukhuset samtidigt som min flickvän så hade det gått bra! antar att man kan säga att vi hade änglavakt. Både hon i bilen framför å min flickvän blev mest mörbultade men allt verkade bra efter under sökningar å röntgen. Jag hade gott avstånd innan faran uppstod men då jag pratade med min flickvän i bilen så vände jag bort blicken för ett ögonblick å när jag såg på vägen igen så hade bilen framför i princip stannat och det var blött väglag i nedförsbacke så det var jättemycket otur kan man säga. Jag har ringt dem jag körde på och det verkar som om det gått så bra man kan hoppas på.

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Racso Dr Snuggles
28 december 2008 · 956 Inlägg

Det är ingen idé att hålla på & krocka med Golfar, dom håller inte speciellt bra har jag märkt.
Körde i ungefär 20km/h, och den andra bilen stod still ..
http://www.garaget.org/?car=83135&image=1130382

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
Widowmaker
28 december 2008 · 1 112 Inlägg

Racso skrev:
Det är ingen idé att hålla på & krocka med Golfar, dom håller inte speciellt bra har jag märkt.
Körde i ungefär 20km/h, och den andra bilen stod still ..
http://www.garaget.org/?car=83135&image=1130382

å jag höll typ 55-60 km rakt in i baken på en volvo v50 md dragkrok som stod still, skall fixa bilder på den!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
NiKeMaN Entreprenör
28 december 2008 · 1 286 Inlägg

Jasså det va du som åkte den röda GOlfen... Såg er när jag åkte förbi i min taxi och undrade samtidigt vad de va för idiot som krockat och blockerade trafiken wink

// Niklas Johansson
TRYIT Teddan
28 december 2008 · 2 495 Inlägg

NiKeMaN skrev:
Jasså det va du som åkte den röda GOlfen... Såg er när jag åkte förbi i min taxi och undrade samtidigt vad de va för idiot som krockat och blockerade trafiken wink

va fan gör du i dessa trakter ?? kört vilse big_smile

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
NiKeMaN Entreprenör
28 december 2008 · 1 286 Inlägg

r-ted skrev:

NiKeMaN skrev:
Jasså det va du som åkte den röda GOlfen... Såg er när jag åkte förbi i min taxi och undrade samtidigt vad de va för idiot som krockat och blockerade trafiken wink

va fan gör du i dessa trakter ?? kört vilse big_smile

Ja fy fan det kan man lugnt säga sad Jävla folk o vilja åka långresor i Juletider smile

// Niklas Johansson
Widowmaker
28 december 2008 · 1 112 Inlägg

NiKeMaN skrev:
Jasså det va du som åkte den röda GOlfen... Såg er när jag åkte förbi i min taxi och undrade samtidigt vad de va för idiot som krockat och blockerade trafiken wink

Jepp jag var idioten som blockade hela bron! Det sved bra kan jag ju nämna!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
NiKeMaN Entreprenör
28 december 2008 · 1 286 Inlägg

Widowmaker skrev:

NiKeMaN skrev:
Jasså det va du som åkte den röda GOlfen... Såg er när jag åkte förbi i min taxi och undrade samtidigt vad de va för idiot som krockat och blockerade trafiken wink

Jepp jag var idioten som blockade hela bron! Det sved bra kan jag ju nämna!

Förstår det sad

// Niklas Johansson
peegee Forummoderator
28 december 2008 · 2 924 Inlägg

Widowmaker skrev:

NiKeMaN skrev:
Jasså det va du som åkte den röda GOlfen... Såg er när jag åkte förbi i min taxi och undrade samtidigt vad de va för idiot som krockat och blockerade trafiken wink

Jepp jag var idioten som blockade hela bron! Det sved bra kan jag ju nämna!

I juletider smäller de ju som fasiken på den bron, tror det var ytterliggare en olycka ett par timmar senare igen och totalstopp wink Den bron är ju inte riktigt optimal för mycket trafik wink
Men som sagt, det var en olycka oavsett vem som var vållande, sånt händer ofta i tät trafik.

Hoppas allt löser sig bra för dig och alla inblandade å tur det bara var din Golf och inte din fina A4a du körde just då wink

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Widowmaker
28 december 2008 · 1 112 Inlägg

peegee skrev:

Widowmaker skrev:

NiKeMaN skrev:
Jasså det va du som åkte den röda GOlfen... Såg er när jag åkte förbi i min taxi och undrade samtidigt vad de va för idiot som krockat och blockerade trafiken wink

Jepp jag var idioten som blockade hela bron! Det sved bra kan jag ju nämna!

I juletider smäller de ju som fasiken på den bron, tror det var ytterliggare en olycka ett par timmar senare igen och totalstopp wink Den bron är ju inte riktigt optimal för mycket trafik wink
Men som sagt, det var en olycka oavsett vem som var vållande, sånt händer ofta i tät trafik.

Hoppas allt löser sig bra för dig och alla inblandade å tur det bara var din Golf och inte din fina A4a du körde just då wink

Ja hade det varit min a4 så vetefan hur jag hade reagerat! vågar inte ens tänka på det!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
-Mackan- Fire And Silk
29 december 2008 · 2 254 Inlägg

När jag hade varit med om en lite olycka så skickade jag in skadeanmälan via internet till mitt försäkringsbolag, och jag fick svar samma dag. (Volvia)

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Muttley
29 december 2008 ·

-Mackan- skrev:
När jag hade varit med om en lite olycka så skickade jag in skadeanmälan via internet till mitt försäkringsbolag, och jag fick svar samma dag. (Volvia)

Mvh Markus

volvia är sjukt bra och snabba, när jag smällde en grävling så bad de mig komma in samma dag så de kunde få bilder och jag fick en tid direkt till en ny front smile. så de är riktigt bra.

decib3L Körv
29 december 2008 · 3 535 Inlägg

Jag å Larsson_Power åkte på den bron för bara ett par veckor sedan. Och jag får hålla med om att den var rätt otäck.

Truckdriving Man
darkwizard Fordonstekniker
29 december 2008 · 1 740 Inlägg

Riktigt tråkigt, när detta händer. Men skatta dig lycklig att det var en personbil du klippte och inte en lastbil. Vet själv hur skadorna på en personbil kan se ut. Vart nämligen påkörd bak, på min gammla Fh12;a.

Men ta kontakt idag med ditt försäkringbolag, så ska du nog se att detta kommar lösa sig.

Senast redigerat av darkwizard (29 december 2008)

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Widowmaker
29 december 2008 · 1 112 Inlägg

Snackade med länet idag! dom skickar lite papper att fylla i å sen går resten i princip automatiskt! kommer en räkning på 1000 kr självrisk å 1500 bärgning sen e det klart.

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
FL3JM Inga konstigheter
29 december 2008 · 2 064 Inlägg

Widowmaker skrev:

peegee skrev:

Widowmaker skrev:
Jepp jag var idioten som blockade hela bron! Det sved bra kan jag ju nämna!

I juletider smäller de ju som fasiken på den bron, tror det var ytterliggare en olycka ett par timmar senare igen och totalstopp wink Den bron är ju inte riktigt optimal för mycket trafik wink
Men som sagt, det var en olycka oavsett vem som var vållande, sånt händer ofta i tät trafik.

Hoppas allt löser sig bra för dig och alla inblandade å tur det bara var din Golf och inte din fina A4a du körde just då wink

Ja hade det varit min a4 så vetefan hur jag hade reagerat! vågar inte ens tänka på det!

Ja eftersom du döpt din bil till Änkeskapare så borde ju du dödat mannen som kört på dig (om han vore gift), annars står du ju inte för ditt namn på bilen. tongue
Väldigt skumt namn på en bil måste jag säga.

Senast redigerat av FL3JM (29 december 2008)

Slammis IT-Tekniker
29 december 2008 · 161 Inlägg

Det var ju skönt att det gick bra..  idag fick man trängas med hela trollhättans brandkår som skulle över den samtidigt som jag....  läge och gräva en tunnel kanske :-)

Skoda Fabia Combi "Elegance" (2009)
Widowmaker
30 december 2008 · 1 112 Inlägg

FL3JM skrev:

Widowmaker skrev:

peegee skrev:

I juletider smäller de ju som fasiken på den bron, tror det var ytterliggare en olycka ett par timmar senare igen och totalstopp wink Den bron är ju inte riktigt optimal för mycket trafik wink
Men som sagt, det var en olycka oavsett vem som var vållande, sånt händer ofta i tät trafik.

Hoppas allt löser sig bra för dig och alla inblandade å tur det bara var din Golf och inte din fina A4a du körde just då wink

Ja hade det varit min a4 så vetefan hur jag hade reagerat! vågar inte ens tänka på det!

Ja eftersom du döpt din bil till Änkeskapare så borde ju du dödat mannen som kört på dig (om han vore gift), annars står du ju inte för ditt namn på bilen. tongue
Väldigt skumt namn på en bil måste jag säga.

Men nu var det inte widowmaker jag körde! men de rätt! det är ett skumt namn! Det är en viss poäng i det men det var nog så jag tänkte, att det skulle vara udda å uppseende väckande när jag döpte den till det!

men men ! nu var det inte den utan lille goffen jag åkte!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
johanlkpg
30 december 2008 ·

Hur blir det med golfen då? Och hur gör dom med krockade bilar i allmänhet om man bara har trafikförsäkring och kraschar holken, man får väl fortfarande tillbaka den efteråt va? eller?

Larzan Herr
30 december 2008 · 285 Inlägg

Om ni har personförsäkringar kan det vara läge för att göra undersökningar för framtida behov.
En bråkande nacke om 10-15år.. är inte så kul.. oavsett ersättning, men det lindrar lite.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang