5271
Sök

Fördelar & Nackdelar med öppen WG

1 196 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
som sagt jag undrar om det finns några för lr nackdelar med att köra med öppen wg

mvh jocke

168 Inlägg
28 december 2008
Sökt på Google:
Resultat 1 - 10 av ungefär 133 000 vid sökning efter öppen wastegate. (0,24 sekunder)

Det hjälper dig nog

Inläggskritiker
990 Inlägg
28 december 2008
En fördel är väl är väl att du minskar mängden avgaser i avgasröret om du har lite mindre avgasrörsdiameter, men detta är ju sällan ett problem. (om du har öppen WG)
Nackdelen är väl att det blir ett jävla liv när WGn väl öppnar, men racing är det som fan

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

1 196 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
är sugen på köra med det, det låter lite små mysigt smile

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
28 december 2008
En nackdel är ju att bilprovningen kan gnälla, även vissa besiktningsmän på olika bankörningar/drifting/strippen kan klaga beroende på regler/ljudnivå osv.

/Påsen

PÅSEN RACING

1 867 Inlägg
28 december 2008
Med öppen wg får man inte laddtryck ju?
Nåja, nu ska vi inte skämta för mycket. Fördelar finns det ju, men nackdelarna vägde upp det för min del.
Har man bara rätt dimensioner på rören så får du ett underbart stabilt laddtryck, och kanske lite jämnare pulser i avgassystemet..

Till nackdelarna kan man räkna infernaliskt oväsen, i många fall lågor och jävelskap under bilen när man kör hårt.

Jag byggde nytt system, med wastegaten in i avgaset, och en extra ljuddämpare, balsam för öronen efter en sommar med wastegaten rakt ut.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Sök