6508
Sök

hur juster jag dumpventil?

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
har införskaffat mig denna typ av dump.
frågan är nu hur jag justerar den?
testa skruva lös övre delen men fick ej loss den så såg jag att det sitter 2 skruvar bredvid så skruvade ut dom men fick fortfarande inte löst det. men kan det va så att jag justerar med någon av dom skruvarna?

tacksam för svar!

url:

http://www.ridetech.se/Shop/Application … p?iId=9000
Senast redigerat av husmus (3 januari 2009)

-den satt som en fläskläpp-

1 688 Inlägg
3 januari 2009
Oh, nästan likadan som min smile

Du skruvar ut dom 2 översta skruvarna på sidan, Sen skruvar du locket pp/ner tills den är som du vill ha den.
Jag beställde Ridetechs återcirkulerande BOV-dump till  min Audi, men den håller inte tätt från trycksidan. Har du testat att blåsa i din underifrån och se mo den läcker?

Såhär ser min ut, men dom borde funka på samma vis.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26738/large/284502_p58d67.jpg

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
fick slipa till min adapter längst ner så jag fick den förbi tätringen innanför. så den håller tätt där nu iaf.
okej men då ska jag alltså lossa skruvarna upptill på sidan och sedan justera hela locket så att säga? men får väl ta och försöka det då smile
tack för hjälpen iaf. va lite osäker där men verkar stämma som jag tänkte iaf. smile

fick även problem med laddtrycksmätaren jag köpte där ifrån också. när man startar bilen gör den självtest för att sedan gå ner till noll igen. men sedan visar den ingenting i huvud taget utan står bara still längst ner på mätaren. vad kan va fel? har tagit bort slangen till original mätaren i instrumentpanelen och satt till mätaren istället. borde väl funka prima?

url:
http://www.ridetech.se/Shop/Application … p?iId=9237

tack för svar!

4 670 Inlägg
3 januari 2009
vad gäller det för bil?

Borde funka o ta vacuum till mätaren där ifrån om det är samma slags luftslang?
ta bort slangen o kolla så det blir vacuum i den så den inte släppt nån stanns när du rivit runt där?

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
mickius skrev:
vad gäller det för bil?

Borde funka o ta vacuum till mätaren där ifrån om det är samma slags luftslang?
ta bort slangen o kolla så det blir vacuum i den så den inte släppt nån stanns när du rivit runt där?

745 tic b230ft -88

jo tycker också det ska funka. har för mig att jag tog från den på min förra volvo nämligen.
kanske borde ta en extra titt på det imorrn.
men det skumma med mätaren är att det är "extern" vaccum anslutning som sedan via en kabel går till mätaren. ser rätt dåligt ut. borde ju sitta direkt på mätaren tycker man. aja. får titta på det imorrn igen.
skit grejjer från ridetech säger jag iaf.
allt jag beställt har varit knas iaf.
beställde även luftfilter där gummit i anslutningen va lös. kvalitét?

aja, mekar vidare imorrn.

tack för svar!

1 688 Inlägg
3 januari 2009
Glömde även säga att du förmodligen fick brickor med till dumpen, så när du tagit loss "huvudet" på dumpen så pillar du i dom å säter på locket igen.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

1 688 Inlägg
8 januari 2009
Fick du ordning på din tryckmätare?

Sök