vad är det för motor i en golf II gti 16v från 1990 är det PL eller KR motorn

cagiva_mannen Lysekil
4 januari 2009 · 90 Inlägg

ja som rubriken lyder. skulle vilja veta skillnaden mellan dessa motorer med för och nackdelar. ja jag vet att den tidigare Golf II Gti 16v har 139 och dom nyare 129 men det beror ju mest på kissen under bilen vad jag har förstått? tacksam för svar. har nämligen hittat en fin gti 1990 med lite godis i motorn
Portad och planad topp
Extrakor grenrör och 2,5" hela vägen med kattersättare (ny katt medföljer med färdigsvetsade anslutningar)

Vad kan detta ge för hästar ca och vad kan jag göra för att förbättra prestandan mera. gör det mycket med annan kam isåfall vilken . mvh Christopher

Volvo 850 T5R "S70R" (1994)
fish Allfixare
4 januari 2009 · 1 475 Inlägg

I en 90,a är det PL motorn, dvs den med något modernare sprut (har jag för mig. längesedan jag åkte golf 16v nu=) ), snällare kammar och katalysator. Det som är gjort åt din bil behöver egentligen inte göra något alls om inte bränslet är justerat, men säg att du nu kanske har 140hp då. Byt kammar i den och åk till nån som kan justera soppan åt dig så går den nog bra men börja för guds skull inte mecka själv med soppandå det förmodligen bara gör saken värre!

cagiva_mannen Lysekil
4 januari 2009 · 90 Inlägg

okej är det en sotor nakdel med pl motorn har hört så mycket olika tycken om just det. men kom på att den var redan justerad . han som har bilen säger att den går grymt bra. hans kompis har en golf gti 16v med kr motor med 150-160 hk och han hänger inte på han . han drar ju inte ifrån han med häst längder asså men han drar han. så vad kan effekten hammna på med andra kammar vad mer kan jag göra? tack för snabba svar

Volvo 850 T5R "S70R" (1994)
fish Allfixare
4 januari 2009 · 1 475 Inlägg

Nej det är väl ingen nackdel med PL förutom att du måste ha katalysator då. Men idag finns ju så fina sportkattar så köp en sån. 150-160hk?? Hur vet han det?? Har han bromspapper?? Vad är gjort åt hans motor och vem har gjort det?? Det är väldigt dyrt att trimma sugmotorer så för att få ut 20hk mer än original krävs endel pengar men mest kunskap.... ENEM har kammar till din golf för 6500kr. Man upplever dessa bilar som kvicka då de är så små och lätta (ja dom är ganska kvicka oxå) Men kör ett race mot en honda crx vtec dom är det 150 hp i original, och väger väl lite nätt vad en golf 2 väger. jag lovar golfen åker på stryk. Och jag som är VW/Audi kille säger detta för att det är sant inte för att vara stygg.

Senast redigerat av fish (4 januari 2009)

cagiva_mannen Lysekil
4 januari 2009 · 90 Inlägg

okej okej. ja jo men gillar golf 2 sen kostar ju en crx vtec gavka mycket väll. är väldigt tacskam för svar så här sent på dyngnet. han killen som har den har kvitto på att den var inlämmnad kom int eihåg vart nu men kan ta reda på det. han gissa på runt 150-160 hk då och det gjorde killen som trimma den med. men vad vet jag. inga bänk papper finns.

Volvo 850 T5R "S70R" (1994)
fish Allfixare
4 januari 2009 · 1 475 Inlägg

Jo golf ar skitroliga bilar det, kolla vad jag haft för bilar så ser du att jag haft fler VW än honda=) Men jag har haft bägge delarna och bägge är SKITBRA bilar. men fick jag välja idag så skulle det va svårt... Dom är så bra på olika vis. Lycka till iaf.

Skalman
4 januari 2009 · 508 Inlägg

Jag har för mig att Golf ii Gti 16V -90 har pl motorn men jag kan ha fel.

En bra sida  om man gillar Golf smile http://www.gtiklubben.nu

Finns ett mycket bra forum där du kan få svar på mycket cool

Senast redigerat av Volvo glidaren (4 januari 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang