4211
Sök

Fråga angående Audi A4+avgaskontrollampa

2 751 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
Startade Audin i morse efter att den har stått ute hela natten.. Det var inte så jätte kallt typ -5,6 grader, när jag startade bilen så lyste en gul motor, kollade i handboken där stod det "avgaskontrollampa"... Märkte att bilen brubblade rätt mycket och vibrerade mer än vanligt... Såklart så körde jag inte med den utan stängde av den... Så min fråga är ifall någon vet vad de kan ha hänt? Farsan som tar hand om det annars e inte hemma...
Senast redigerat av n0b0dy_ (4 januari 2009)

Who Djaa bless no man curse

Low is a lifestyle
956 Inlägg
4 januari 2009
När jag hade haft min 1 vecka så hade jag samma problem.

väntade ett antal timmar och testade igen. inga problem efter de yikes

Audi här trodde att ett tändstift va dåligt..
Hmm konstigt va det iaf.
1.8T motorn va de för mig

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

2 751 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
Hehe ok gött för dig tongue jag testade nu igen... Samma sak.. sad En granne testade med och trodde att de kan va att tändspolen pajjat..

Low is a lifestyle
956 Inlägg
4 januari 2009
Det kan nog stämma när du säger de
En annan kompis som hade B6 karossen med 1.8T motorn.
Han fick byta tändspole. de stämmer. 450:- kostar väl en sån om jag inte har helt fel.
Vilket jag säkert har tongue har för mig att en sa att man helst ska byta alla. men de kan ju bara va snack med.

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

2 751 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
Geiros skrev:
Det kan nog stämma när du säger de
En annan kompis som hade B6 karossen med 1.8T motorn.
Han fick byta tändspole. de stämmer. 450:- kostar väl en sån om jag inte har helt fel.
Vilket jag säkert har tongue har för mig att en sa att man helst ska byta alla. men de kan ju bara va snack med.

Aa men vi får se smile Garantin går ut i februari smile

155 Inlägg
6 januari 2009
har motorn motortvättats fel brukar tändspolen/arna dö på dessa... känns som om du åker på tre burkar, dvs ena tändspolen död... i värsta fall får du byta alla fyra

A4 orginal till mer kreativ - :)

Sök