Imorse när jag stack hemifrån så började en lampa lysa. Bilen är en Opel Vivaro och lampan är en fyrkant med typ Zikzak mönster upp o ner i denna fyrkant, sen under denna är det som en liggandes åtta. Lampan lyste gult. Var minus tio ute och när lampan lös till så sjönk tempen på motorn.
Svårt o förklara men har någon nån som helst aning om vad jag pratar om? Tacksam för svar.
Det är den symbolen under tanksymbolen.
Senast redigerat av Jojje_ (5 januari 2009)
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
Med tanka på att glödsymbolen finns så antar jag att det är en dieselbil. Det har nåt med glödning/förvärmning att göra eftersom den sitter ihop med symbolen som indikerar när glödstiften är aktiva. Eller har du originalmonterad dieselvärmare? kan isf ha nåt med den att göra. Men läs i instruktionsboken så får du veta säkert vad det är för symbol.
den lampan tänds när en felkod registrerats.likadant på min men gasen försvinner på min då bilen går ned i nödprogrammet.liggande 8 är glödningen till glödstiften...
Det är just det som är saken, instruktionsboken är spårlöst försvunnen.. =/ Fan va ruttet.. Motorn vart iskall på studs!
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho