idioter som slår på helljuset innan dom är förbi...

Fr3ddan
5 januari 2009 · 204 Inlägg

ja som topic: hur tänker pantburkarna egentligen? var och varannan bil gör ju så nu förtiden.
åkte hem från stan(ca 1.5mil) och påvägen hem bländade 5-6pers mig.

Är det nån trend som man ska börja med tror ni eller ska man ta och montera en 100w co2 laser på taket som bränner sönder däcken på bilen som just körde förbi??(såg James Bond igårsmile


fram med era åsikter! smiletongue

Janneutanb
5 januari 2009 · 7 267 Inlägg

Enbart för att jävlas, kan inte finnas någon annan förklaring.
Sen kommer man ju alltid undan med det...

andreasgustavsson
5 januari 2009 · 819 Inlägg

Blir också jävligt förbannad på sånt!
Men det som gör mig mest förbannad är folk som bländar tillbaka med helljusen på en med flit när man åker med tung släpkärra så att lysena höjs en aning. Man ser ju förfan att mötande bil har släpkärra och om den bländar en aning är det vell antagligen för att den är tungt lastad. Inget den kan göra något åt, inte fan slår jag på helljuset för att jävlas med flit då? Nae rötägg finns det asså tongue

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533
Bjork OEM <3
5 januari 2009 · 6 957 Inlägg

Kan ju va nyblivna 18-åringar för i körkortsboken står de att man
ska slå på helljuset i  mötesögonblicket..å en del e lite föör snabba tongue

OEM <3
FLindgren
5 januari 2009 · 5 089 Inlägg

ja detta är något jag aldrig fattat heller... folk sätter på helljuset en meter precis framför en... helt utan anledning.  varför??big_smile Är folk rädda för att det ska bli lite mörk någon sekund när man har passerat? Är så många idioter att dom gör så för att jävlas? Är dte bara synskadade som inte kan avgöra avstånd?

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Turbo_Erik
5 januari 2009 · 526 Inlägg

Så brukar jag göra om folk inte bländar av i tid..

Janneutanb
5 januari 2009 · 7 267 Inlägg

andreasgustavsson skrev:
Blir också jävligt förbannad på sånt!
Men det som gör mig mest förbannad är folk som bländar tillbaka med helljusen på en med flit när man åker med tung släpkärra så att lysena höjs en aning. Man ser ju förfan att mötande bil har släpkärra och om den bländar en aning är det vell antagligen för att den är tungt lastad. Inget den kan göra något åt, inte fan slår jag på helljuset för att jävlas med flit då? Nae rötägg finns det asså tongue

Joo, nästan alla bilar har det.
Finns en liten snurrgrej på dom flesta bilar där man ställer ner halvljuset!

bmx
5 januari 2009 · 7 100 Inlägg

hatar ochså de!
se man så jävla dåligt då ska man fan inte köra heller!!!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
-Mackan- Fire And Silk
5 januari 2009 · 2 254 Inlägg

Här har vi ett prakt exemplar av ett s.k ''Gilla läget'' fall. tongue

Jag tror att det är en blandning av de BJORK och Brains säger.

/Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Sarge
5 januari 2009 · 2 337 Inlägg

Vad vet jag, folk kanske tror att helljuset har en spool-up på någon sekund, så om de slår på det innan mötet så börjar det lysa lagom till man har passerat varandra?

Men jag håller med, det är jävligt irriterande.

AndreasPlars
5 januari 2009 · 1 062 Inlägg

andreasgustavsson skrev:
Blir också jävligt förbannad på sånt!
Men det som gör mig mest förbannad är folk som bländar tillbaka med helljusen på en med flit när man åker med tung släpkärra så att lysena höjs en aning.

Det är ju fasen därför bilar har en justermöjlighet för att enkelt kunna justera ner lysena när man kör med släp!! Eller saknar din snikna Volvo det? En ratt i bilen? Farsans gamla 240 har jag för mig hade några små pluppar man tryckte ner eller upp i motorrummet.
Jag blir så trött på latmaskar som åker runt och bländar folk, rent farligt med ett sådan möte en hal vinterkurva!

För övrigt så blir jag också irriterad på idioter som slår på helljuset innan mötet.


M.V.H.

Senast redigerat av AndreasPlars (5 januari 2009)

Saab 900i (1989)
alexbenhard Hemlig Agent
5 januari 2009 · 1 115 Inlägg

Turbo_Erik skrev:
Så brukar jag göra om folk inte bländar av i tid..

Jag med men då menar jag verkligen att man får blinka flera gånger...
Men annars gör jag inte det.
Blir duktigt förbannad på dom som drar på dom 10 meter innan...

andreasgustavsson
5 januari 2009 · 819 Inlägg

Brains skrev:

andreasgustavsson skrev:
Blir också jävligt förbannad på sånt!
Men det som gör mig mest förbannad är folk som bländar tillbaka med helljusen på en med flit när man åker med tung släpkärra så att lysena höjs en aning. Man ser ju förfan att mötande bil har släpkärra och om den bländar en aning är det vell antagligen för att den är tungt lastad. Inget den kan göra något åt, inte fan slår jag på helljuset för att jävlas med flit då? Nae rötägg finns det asså tongue

Joo, nästan alla bilar har det.
Finns en liten snurrgrej på dom flesta bilar där man ställer ner halvljuset!

Jo det vet jag, men är det så att man har en bil som är redan från början lägre bak än fram, och kör tillexempel ett bilsläp med bil på, så hjälps det inte iallafall

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533
stirrah
5 januari 2009 · 40 Inlägg

Jag håller med...blir bländad hela tiden...skitsurt.

Mitsubishi 3000GT "Gen. 2.5 Angry eyes" (1993)
Bjork OEM <3
5 januari 2009 · 6 957 Inlägg

-Mackan- skrev:
Här har vi ett prakt exemplar av ett s.k ''Gilla läget'' fall. tongue

Jag tror att det är en blandning av de BJORK och Brains säger.

/Markus

Ja vet att de står så i boken iaf, men ja gör de som hämnd ibland..mohaha tongue

OEM <3
Turbo_Erik
5 januari 2009 · 526 Inlägg

alexbenhard skrev:

Turbo_Erik skrev:
Så brukar jag göra om folk inte bländar av i tid..

Jag med men då menar jag verkligen att man får blinka flera gånger...
Men annars gör jag inte det.
Blir duktigt förbannad på dom som drar på dom 10 meter innan...

Jo blinka kan man också göra,, långa blinkningar smile
Men oftast så bränner jag på helljuset 10 meter innan mad

Fr3ddan
5 januari 2009 · 204 Inlägg

visst det gör väl egentligen inte så mycket, men det är sjukt irriterande att man inte kan "hämnas" roll
skulle vilja veta vad som är fel med föraren i motsatt bil, skulle nog aldrig få för mig att göra så om inte personen har bländat mycket osv
ja hade pappas nya v70 som besiktigades för 3 veckor sedan så det var inte mina lampor det va fel på, och det är ju då helt obefogat...

terazzi
5 januari 2009 ·

ja här jag bor e dem expert på detta ^^

Gräsberg
5 januari 2009 · 1 002 Inlägg

kan hålla med om att d eär inte trevligt, sj med mina extraljus så är ja tvungen att vänta tills ja är helt om.

Dock har jag vid undan tag pga jobbiga felinställda dimljus slå på lite tidigare. vilket jag tycker är jobbigare än om de slår på helljusen nån sek för tidigt.

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
Mr_EmCom Med.lem
5 januari 2009 · 3 759 Inlägg

Ni har inte funderat över att ni kanske har felinställda lycktor?

Jag är ju en såndär "jävla idiot" som kör med eftermarkandsxenon så jag får ju skylla mig själv om folk blinkar på mig. Men det är ju endast för att mina är omöjliga att ställa i en vettig nivå...

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang