Sarge skrev:
Mycket generalisering här, tycker jag. Jag umgås med ett antal polisaspiranter, och det är inget fel på dem, varken privat eller professionellt.
Personligen tycker jag aldrig man har rätt att kalla folk "snutjävel". Visst finns det mindre bra poliser, men det är ju deras personlighet som ställer till det, inte det faktum att de är lagens långa arm. Kalla dem vad ni vill, men håll uniformen utanför det hela

Sen är det ofta så att man blir bemött som man själv bemöter poliser (men ja, det finns självklart undantag som bekräftar regeln).
Och har man gjort fel, ja, då får man skylla sig själv. Bedömt så åker inte polisen runt och provocerar fram brott, så att skylla på dem gör ju knappast saken bättre.
Just my $.02.
det är lätt för dig att säga att dom är jätte bra när du känner dom
mekade åt en polis tjej förr och det var aldrig några problem inte heller när jag blev stoppad
hon uppförde sig korrekt och allt
det betyder inte autoamtiskt att alla blir behandlade med den respekten
som 3st idioter till aspiranter och det var riktiga jävla snutjävlar bokstavligt
som släpade mig på provtagning hade just slutat jobbet osv
visst om dom tror att jag är drogpåverkad visst jag var snällt och korrekt
dom var griniga som FAN hela tiden tjafsade om det ena och det andra
jag började så klart ställa frågor om vad som händer under provtagningen..asperanten kunde inte ens svara på frågorna som var väldigt enkla att besvara om man är polis och gör ett SÅNT JÄVLA intrång mot min integritet
men visst jag hamnade på beronde centrum här i örebro (usö)
fick göra ett snabb test (urinprov) och blovprov inte nog för att jag är spruträdd så misslyckades hon som skulle ta blodprovet så efter 3gånger i ena armen och 2gånger i den andra fick dom kalla in en annan
som lyckades bättre vilket resulterade i att jag hade kramp i ena armen i 2dagar
dessutom så visade så klart snabbprovet inget eftersom jag inte ens provat en drog i hela mitt liv och inte ens druckit sprit på 1.5år och dessutom aldrig rökt eller snusat
sedan när dom är klara efter att ha visiterat mig och dessutom rotat igenom min bil
som dom så fint lämnade i ett industriområde mitt i natten
så sa dom att jag var fri att gå
inte fan skjutsade dom mig till bilen
nej FAN jag fick för fan inte ens köra hem min egen JÄVLA bil pga jag var misstänkt för ringa narkotika brott och drograttfylla
men dagen efter fick jag köra om jag så ville hade även förklarat att jag normalt kör skolbuss men ähh vafan ungarna är väll inget viktiga för det var lungt bara jag itne körde hem min egna bil den dagen
och sen har du mage att påstå att inte poliser är jävla svin
har aldrig varit så jävla kränkt i hela mitt liv
den dagen du råkat ut för samma sak skulle jag vilja se om du har samma inställning
visst alla poliser är inte svin men många av dom
roligaste av allt att när jag fick svar från polisen att jag inte var drogad
så skrev dom
Gärningen Ej brott! hur fan kan man skriva en så korkad sak?
inte en ursäkt eller något inte ett jävla skit
förbannade jävla makt missbruk är vad det är