MHperformance skrev:
dem låg bakom mej och en kompis med en civil bil och tryckte oss i röven och påbörjade omkörningar, allt för att vi skulle börja tväla med dem, men vi höll stadiga 40 på 50 vägen för vi hade blivit varnade för den bilen tidigare på kvällen, så att dem inte skulle provocera brott är ju bullshit...
men, det är ju bara min åsikt
Varför höll ni 40 på 50 väg?
Sånt gör att man kuggar på uppkörning..
Och påbörjade omkörningar?
Låter helt absurt när man hör talas om det..
Var det nån som slog upp reg.nr mot VV ?
Sådana poliser är enbart rötägg som lyckats tagit sig vidare i utbildningen.
Dom ska bort och försvinner allt som när folk och kollegor amnäler dom.
Rötägg har vi överallt, t.o.m kriminella som aldrig åker fast för grova brott.
Men inte kallar vi dom för kriminellajävlar elr. ?
Har varit inblandad i en hel del polis händelser, bra och dåliga.
Jag kan säga att 100% av dessa ggr. har dom uppfört sig proffessionellt och haft bemötande. Mot för vad vissa verkar ha av vad man läser här.
Många poliser läser av hur personen i fråga är och beter sig och agerar därefter.
Finns många tecken hos en människa som kan verka misstänksamt och det är polisen duktiga att upptäcka.
Sen om man har en bakgrund som är känd hos polis så kan vara ett objekt för dom för att man fortfarande umgås med polare som gör saker man inte borde elr. för att dom kollar läget.
Kan berätta om en morgonen jag gick till jobbet och korsade en nykterhetskontroll.
Kom gåendes med en systemkasse, när jag närmar mig polisbilen hör jag ena säger. "hupp hupp, den där påsen ger utslag på mätaren. Och det var inte dåligt heller !"
Skrattar smått och svarar: haha, jaa du.. den innehåller allt för en bra start på dagen och blinkar med ögat..
Polisen: Ser att det ligger en matlåda där i, ska vi göra en deal och byta våra lådor utan att veta varandras innehåll..
Jag: Absolut, men är du helt säker?
Polisen: Absolut, nå.. Vad får jag ?
Jag: 3 okokta ägg och en proteinshake..
Polisen: Va i he-----.. Ja ja, ett vad är ett vad. Du får min ugnsgratinerade fisk som frugan gjort..
Jag: behåll den du, du behöver nog den mer än mig..
Jag avsluta med att det var värt att hämta bilen för en runda i kontrollen och möta denna Polis
som stod i -14 grader med ett glatt humör och bemötande som var fullt ut oklanderligt.
Med detta vela jag säga att om man har inställningen att alla poliser är "snutjävlar" provocerande svin och allt annat skit borde tänka till innan dom yttrar sig om det..
För det är väl redan bevisat att alla inte är det när dom inte ens träffat hela polis kåren..