6395
Sök

Kamremsbyte-intervall på Volvo B230FB?

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
Hej!
Tänkte höra om nån här är säker på mils-intervallen för kamremsbyte i en B230FB. Hörde med en polare att det var 15000 mil, men tycker det lät lite väl mycket. Nån som kan bekräfta eller dementera (helst med rätt mil då smile ). Har för mig att på gamla B21A är 8000 mil, därför tycker jag det låter mycket med 15000 mil på min.

Inte hela världen om den går av, men pendlarkör ganska mycket mellan Jkpg - Sthlm, inte så jävla kul att bli ståendes i Vagnshärad liksom... tongue

MVH

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

1 816 Inlägg
8 januari 2009
8000mil eller 5år, vilket som infaller först.
Låter rimligt även för lite nyare fordon även om detta gäller äldre typ B21 osv.
Oavsett vilket så byt ut remmen, tar inte många minuter att byta och så vet man att det är gjort, finns inget som är så retligt som att man blir stående pga brusten rem bara för att man inte orkat ta tag i det;)

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
Hilmer skrev:
8000mil eller 5år, vilket som infaller först.
Låter rimligt även för lite nyare fordon även om detta gäller äldre typ B21 osv.
Oavsett vilket så byt ut remmen, tar inte många minuter att byta och så vet man att det är gjort

Tack! Ja, 15000 mil lät VÄL mycket tycker jag. Har kört 7000 mil nu sen jag bytte sist, snart dags då.

Hilmer skrev:
finns inget som är så retligt som att man blir stående pga brusten rem bara för att man inte orkat ta tag i det;)

Ja, det kan min farsa intyga. Blev ståendes på väg hem från semestern, med husvagnsekipage och fyra barn mellan som var mellan 1 - 7 år. Sådär kul tyckte han, bärgaren tyckte synd om honom och lasta upp bil och husvagn på flaket och hela vår familj (6 pers) i hytten och körde oss ända hem. Egentligen ska han ju bara rulla till närmsta verkstad, men han kände nog viss sympati med farsan och morsan... big_smile Jaja, kul att skratta åt såhär i efterhand. smile
Senast redigerat av Dave_C70 (8 januari 2009)

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

Sök