Polisbil prestanda?

Gujen
27 november 2008 · 406 Inlägg

Endel är rätt bra trimmade som endel säger... tex en del civilsnutars...

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)
blacken
27 november 2008 ·

camaro67 skrev:

blacken skrev:

camaro67 skrev:

Polisen lär inte skjuta när de riskerar att skada oskyldiga. De får däremot skjuta om de själva är i fara som kan av värjas genom skjutning.

Hur många av dom har inte klämt av en bula när dom skulle leka "billy the kid" när dom fick sina nya puffror med DA trycke?, Det första som hände med dom puffrorna var att en snut skjöt ihjäl en relativt "ofarlig" biltjuv på grund av att han inte begrep hur hans nya tjänstevapen fungerade.
Svenska poliser är faktiskt överlag dåliga skyttar, erkänt dåliga sådana..

Verkar som om vi har en snuthatare här? Man är bra jävla psyksjuk om man skjuter utan anledning. Och så fort någon skjuter så får de så fruktansvärt mycke skit i media. Jag tycker nästan att de skjuts för lite.

Det verkar som det finns en korkad typ här som inte kan läsa och förstå Svenska språket. Är ingen sk: snuthatare. Tvärt om anser att det kan vara behjälpligt med en samhällsgrupp som "skyddar" mig i min tillvaro. Men att dom överlag är erkänt sopiga på att både skjuta och vapensäkerhet ska man inte sticka under stol med för det är dom..

lelleal
27 november 2008 · 1 150 Inlägg

här istan kör dom med trimmade bmw e30 med turbo portad och sånna grejer, fast med bara plåtfälgar för de ska flyta in i mängden sen så har dom vita blinkers för att dom ska kunna flyta in lätt bland alla ungdomar som kör bil och att dom kör bmw är för att flyta in bland alla invandrare ja körde ifrån dom en gång smile

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
KimVsWorld Mästare
27 november 2008 · 2 947 Inlägg

Så mycket som dem flyter borde dem kanske skaffa sig en båt...!

Senast redigerat av KimVsWorld (27 november 2008)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
lelleal
27 november 2008 · 1 150 Inlägg

KimVsWorld skrev:
Så mycket som dem flyter borde dem kanske skaffa sig en båt...!

de har dom med ska ja förklar hur dom ser ut med ? big_smile

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
IMPRAZERN Intresseklubben
27 november 2008 · 673 Inlägg

en polis ska ju tydligen inte få jaga om en bil kör över 200 km/h eftersom det kan bli trafikfara och för farlig jakt.. det kan sätta andras liv på spel.. det är vad jag har hört , om det e sant eller inte kan jag inte riktigt svara på..

Men måste tillägga att det e inte mycket polisen egentligen följer i lagarna på sånt smile

/Mvh Andreas
Seat Leon FR "Sotis" (2016)
alexbenhard Hemlig Agent
27 november 2008 · 1 115 Inlägg

Det hände att de hade fabrikstrimmade bilar förr.
Men att de skulle vara "chippade" vet jag att de inte är.

För övrigt brukar dom ha aero motor i Saabarna och T5 i Volvo bilarna.
Källa: En snäll konstapel som jag fick skjuts av.

alexbenhard Hemlig Agent
27 november 2008 · 1 115 Inlägg

IMPRAZERN skrev:
en polis ska ju tydligen inte få jaga om en bil kör över 200 km/h eftersom det kan bli trafikfara och för farlig jakt.. det kan sätta andras liv på spel.. det är vad jag har hört , om det e sant eller inte kan jag inte riktigt svara på..

Men måste tillägga att det e inte mycket polisen egentligen följer i lagarna på sånt smile

Tror inte det är någon direkt gräns på 200km/h utan de skall själva bedöma situationen...

200 km/h på 30 sträcka...

IMPRAZERN Intresseklubben
27 november 2008 · 673 Inlägg

alexbenhard skrev:

IMPRAZERN skrev:
en polis ska ju tydligen inte få jaga om en bil kör över 200 km/h eftersom det kan bli trafikfara och för farlig jakt.. det kan sätta andras liv på spel.. det är vad jag har hört , om det e sant eller inte kan jag inte riktigt svara på..

Men måste tillägga att det e inte mycket polisen egentligen följer i lagarna på sånt smile

Tror inte det är någon direkt gräns på 200km/h utan de skall själva bedöma situationen...

200 km/h på 30 sträcka...

syftade inte på 200 km/h på en 30 väg tongue syftade mer på motorväg kanske ;P

/Mvh Andreas
Seat Leon FR "Sotis" (2016)
weian Concordia res parvae crescent
27 november 2008 · 924 Inlägg

det finns trimkit i form av chip fö polisen att tillgå om dom vill ha de.
källa: polisens egna tidning som alla poliser får ut varje månad och morsan. morsan å farsan e poliser så ja har läst några sånna tidingar.

angående hur duktiga skyttar poliserna e.
varje år så måste dom klara ett ganska krävande skytteprov. klarar dom inte de så får dom inte behålla sitt tjänstevapen. men do mfår ju inte bara en chans utan dom kan ju få några test om dom e jätte nära.

KÄLLA: mina föräldrar. å som ja sa innan så jobbar dom båda som poliser.
morsan har de ännu svårare mä, hon e vänsterhänt å polisens sigsauer e inte gjorda fö vänsterhänta. men hon klarar de.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se
Volvo V40 T4 "SilverPilen" (2003)
blacken
27 november 2008 ·

Ablazed skrev:
det finns trimkit i form av chip fö polisen att tillgå om dom vill ha de.
källa: polisens egna tidning som alla poliser får ut varje månad och morsan. morsan å farsan e poliser så ja har läst några sånna tidingar.

angående hur duktiga skyttar poliserna e.
varje år så måste dom klara ett ganska krävande skytteprov. klarar dom inte de så får dom inte behålla sitt tjänstevapen. men do mfår ju inte bara en chans utan dom kan ju få några test om dom e jätte nära.

KÄLLA: mina föräldrar. å som ja sa innan så jobbar dom båda som poliser.
morsan har de ännu svårare mä, hon e vänsterhänt å polisens sigsauer e inte gjorda fö vänsterhänta. men hon klarar de.

Jo,jo men vilket prov sedan, dom är dåliga på att skjuta och hantera vapen ,men det är inte deras fel: dom får helt enkelt för lite träning på att skjuta. En nia är enormt svår att skjuta med mestadels på grund av dess pissiga ballistik. Och det krävs åratal träning  och tusentals skott för att bemästra den. Och jag håller med dig att välja Sigen var lite fel, det finns bättre alternativ. Och att din morsa klarade av det ska du inte vara så förvånad över, för kvinnor är överlag bättre skyttar än killar..

camaro67 Meister
27 november 2008 · 6 763 Inlägg

blacken skrev:

camaro67 skrev:

blacken skrev:

Hur många av dom har inte klämt av en bula när dom skulle leka "billy the kid" när dom fick sina nya puffror med DA trycke?, Det första som hände med dom puffrorna var att en snut skjöt ihjäl en relativt "ofarlig" biltjuv på grund av att han inte begrep hur hans nya tjänstevapen fungerade.
Svenska poliser är faktiskt överlag dåliga skyttar, erkänt dåliga sådana..

Verkar som om vi har en snuthatare här? Man är bra jävla psyksjuk om man skjuter utan anledning. Och så fort någon skjuter så får de så fruktansvärt mycke skit i media. Jag tycker nästan att de skjuts för lite.

Det verkar som det finns en korkad typ här som inte kan läsa och förstå Svenska språket. Är ingen sk: snuthatare. Tvärt om anser att det kan vara behjälpligt med en samhällsgrupp som "skyddar" mig i min tillvaro. Men att dom överlag är erkänt sopiga på att både skjuta och vapensäkerhet ska man inte sticka under stol med för det är dom..

När du börjar snacka om att de leker "billy the kid" och skjuter när det igentligen inte är så farligt så tycker jag att du spårar ganska rejält.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Opelmadness German cars, quality and beyond
27 november 2008 · 8 197 Inlägg

camaro67 skrev:
När du börjar snacka om att de leker "billy the kid" och skjuter när det igentligen inte är så farligt så tycker jag att du spårar ganska rejält.

Spårar ju värre än en gammal hundkoja i ett timmerbilsspår.. lol

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
blacken
27 november 2008 ·

camaro67 skrev:

blacken skrev:

camaro67 skrev:

Verkar som om vi har en snuthatare här? Man är bra jävla psyksjuk om man skjuter utan anledning. Och så fort någon skjuter så får de så fruktansvärt mycke skit i media. Jag tycker nästan att de skjuts för lite.

Det verkar som det finns en korkad typ här som inte kan läsa och förstå Svenska språket. Är ingen sk: snuthatare. Tvärt om anser att det kan vara behjälpligt med en samhällsgrupp som "skyddar" mig i min tillvaro. Men att dom överlag är erkänt sopiga på att både skjuta och vapensäkerhet ska man inte sticka under stol med för det är dom..

När du börjar snacka om att de leker "billy the kid" och skjuter när det igentligen inte är så farligt så tycker jag att du spårar ganska rejält.

"när det igentligen inte är så farligt" Vapen är alltid farliga..

camaro67 Meister
27 november 2008 · 6 763 Inlägg

blacken skrev:

camaro67 skrev:

blacken skrev:

Det verkar som det finns en korkad typ här som inte kan läsa och förstå Svenska språket. Är ingen sk: snuthatare. Tvärt om anser att det kan vara behjälpligt med en samhällsgrupp som "skyddar" mig i min tillvaro. Men att dom överlag är erkänt sopiga på att både skjuta och vapensäkerhet ska man inte sticka under stol med för det är dom..

När du börjar snacka om att de leker "billy the kid" och skjuter när det igentligen inte är så farligt så tycker jag att du spårar ganska rejält.

"när det igentligen inte är så farligt" Vapen är alltid farliga..

Nu menar jag att de skjuter på folk som inte är hotfulla/farliga...

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Jungmar
27 november 2008 · 847 Inlägg

Gislekillen skrev:

Lusen skrev:

Redbull skrev:
Mycket snack i denna tråden, såhär ÄR det.

Det finns många polisbilar som rullar runt med mer effekt än orginal, dock rör sig inte dessa om några "300-400hk++++" utan troligen max om något st1 från någon välkänd trimfirma, dvs kanske 30-50hk mer är orginal max.


mvh

Snutarna måste ha mer än 30-50hk mer än org?
När jag fick snuten jämnsides med mig i 70km/h, så spann han när han la sig framför mig.
Och när man får däck släpp i 70km/h så krävs det en hel del Hk...

Ingen som känner någon snut som vet?

Så man vet hur mycket man måste trimma själv wink

polisen har INGA trimmade bilar. Däremot så har dom vissa "värstingmodeller" som t.ex. Saab 9-5 aero m.m. Men inga extra trimmade bilar.. Fått det bekräftat av polis.

DOm målade polisbilarna är originalbilar. Men vet att säkerhetspolisen i stockholm har 2 tvillingbilar, beigea saab 9-5 sedan med 300hk, och kom inte och säg att det inte stämmer, servas på teknikerverkstaden på svenska bil i akalla.

Epitaph
27 november 2008 · 835 Inlägg

Volvo_Emil: De målade bilarna kan vara "trimmade" de med, speciellt trafikarnas bilar.

Det roliga är att frågan har blivit besvarad typ 7 ggr nu. yikes

Senast redigerat av Epitaph (27 november 2008)

breesladd SKÅNING
27 november 2008 · 1 215 Inlägg

Epitaph skrev:
Volvo_Emil: De målade bilarna kan vara "trimmade" de med, speciellt trafikarnas bilar.

Det roliga är att frågan har blivit besvarad typ 7 ggr nu. yikes

haha på 15 sidor det måste vara långa svar

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
blacken
27 november 2008 ·

camaro67 skrev:

blacken skrev:

camaro67 skrev:

När du börjar snacka om att de leker "billy the kid" och skjuter när det igentligen inte är så farligt så tycker jag att du spårar ganska rejält.

"när det igentligen inte är så farligt" Vapen är alltid farliga..

Nu menar jag att de skjuter på folk som inte är hotfulla/farliga...

Det har hänt att dom har gjort mestadels på grund av att dom inte klarade av att hantera sitt vapen på ett säkert sätt. Det första som hände när dom fick sina "nya" puffror var att en polis satte sitt vapen mot skallen på en biltjuv som var nerbrottad på marken och inte förstod vad  ett DA trycke var och "hämtade" hem för mycket på avtryckarn, och stackarn fick en bula genom huvudet.  Det har även hänt att dom har lekt "Billy the kid" i omklädningsrummen med Sigen och klämt av en bula..

Epitaph
27 november 2008 · 835 Inlägg

alexm- skrev:

Epitaph skrev:
Volvo_Emil: De målade bilarna kan vara "trimmade" de med, speciellt trafikarnas bilar.

Det roliga är att frågan har blivit besvarad typ 7 ggr nu. yikes

haha på 15 sidor det måste vara långa svar

Eller många: "I min by så har vi en volvo polisbil som har 700hk det har min kompis pappas morbror sagt, för han hade sin bil inne på verkstaden som en gång hade en polisbil parkerad utanför"

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang