Polisbil prestanda?

Ellertz Norrlänning
27 november 2008 · 1 453 Inlägg

Här kör dom Diesel iaf... smile Volvo XC 70 D5:or... Och civilaren är en Saab 9-5 1.9 TDI...

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
blacken
27 november 2008 ·

Hur är det med polisbåtarna då? dom verkar ju att röra på sig rätt så bra..

164 tubokungen Kungen
27 november 2008 · 53 Inlägg

Har jobbat med saabs polisbilar och kan bekräfta att Volvo_Emil  har helt rätt.   Polisen har även också en svart 350 hk 9-5 sc  samt og 9-3 med cossievinge samt annat lull lull

Epitaph
27 november 2008 · 835 Inlägg

164 tubokungen skrev:
Har jobbat med saabs polisbilar och kan bekräfta att Volvo_Emil  har helt rätt.   Polisen har även också en svart 350 hk 9-5 sc  samt og 9-3 med cossievinge samt annat lull lull

Dock så är ju inte alla målade bilar original. I vissa län kanske men inte alla i hela Sverige.

AndreasPlars
28 november 2008 · 1 062 Inlägg

Jag har iaf sett en civil snutbil, Saab 9000 för kanske 5år sedan som inte hade orginal avgassystem.
Det lät inte mycket men röret var synbart grövre än orginal.
Är bombsäker på att de har haft trimmade bilar.
Var på studiebesök en gång i Solnapolisens (Vreten) hus och garage och där stod en civil solidblå 9000 full med polisradio antenner m.m. och den var sänkt och stenhård.
Har även sett en Volvo 945 med väldigt mycket större bromsskivor fram än orginal.
Alltihop i Stockholm.

M.V.H.

Saab 900i (1989)
torpis Forummoderator
28 november 2008 · 10 572 Inlägg

Gislekillen skrev:

Redbull skrev:

Gislekillen skrev:
Polisen får bara jaga dig upp till 200 sen anses det att det blir för stora risker till övriga trafikanter.

Alla dessa myter...

Myt??

Denna tråden leder ingen vart, (som så många andra)  alla gissar hej vilt utan att veta något.

polisen kör ju allt från personbilar till bussar, jeepar mm... prestandan på en polisbil kan mao vara 0-100 på allt mellan 50sek och 7sek.

Skulle polisen chippa sina motorer och åka runt i olagliga bilar? skulle de riskera att skjuta motorn och pga detta kanske inte komma fram till larmet och någon dör...   förefaller osannolikt.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Epitaph
28 november 2008 · 835 Inlägg

torpis skrev:

Gislekillen skrev:

Redbull skrev:

Alla dessa myter...

Myt??

Denna tråden leder ingen vart, (som så många andra)  alla gissar hej vilt utan att veta något.

polisen kör ju allt från personbilar till bussar, jeepar mm... prestandan på en polisbil kan mao vara 0-100 på allt mellan 50sek och 7sek.

Skulle polisen chippa sina motorer och åka runt i olagliga bilar? skulle de riskera att skjuta motorn och pga detta kanske inte komma fram till larmet och någon dör...   förefaller osannolikt.

Precis, den dödades för ett tag sen. Men nu spekulerar ju du på slutet, olagliga? Det finns trimmade polisbilar enligt polisen själv. Läs tidigare inlägg.

rawbin Avstängd
28 november 2008 · 232 Inlägg

Volvo_racing_no1 skrev:
polisen använder 2.5t och t5 motorn i sina volvo bilar.. i saaben har jag ingen aning...

polarens farsa är snut, och hans jobb bil är en silver v70 D5 civilare, det va han som ledde moppe razzian här när vi va 14-15år

Nehe
28 november 2008 · 687 Inlägg

blacken skrev:
Det har hänt att dom har gjort mestadels på grund av att dom inte klarade av att hantera sitt vapen på ett säkert sätt. Det första som hände när dom fick sina "nya" puffror var att en polis satte sitt vapen mot skallen på en biltjuv som var nerbrottad på marken och inte förstod vad  ett DA trycke var och "hämtade" hem för mycket på avtryckarn, och stackarn fick en bula genom huvudet.  Det har även hänt att dom har lekt "Billy the kid" i omklädningsrummen med Sigen och klämt av en bula..

Källa?
Om du nu ens har någon mer än dina påståenden.

Coddas ProWanker
28 november 2008 · 211 Inlägg

Jag fattar inte var ni fått allt ifrån. de polisbilar som rullar i stan är inte snabbare än än de andra vanliga t5 o d5 bilar som rullar här.Rakt fram är de kanske t.om lite slöare , men de är skikliga förare som kör polisbilarna.  har varit o kollat när polisen är o tränar på Ringknutstorp å det är inga lätta grejer de ska klara av för att få vara trafikpolis eller vad det nu heter.

Sen förr var de kanske trimmade  då min farfar köpte en gammal polisbil som då var trimmad med annan topp o kam o dubbla förgasare tror jag var standard på nån?. men det var ju tillbehör som alla kunde köpa av volvo på den tiden.    Sen varför stannar man inte när de vill prata med en. lönt o skryta om att man kört ifrån en polisbil när man antagligen gjort något fel som kanske inte alls behöver leda till böter men smitning garanterat ger böter..

www.supramannen.com Sveriges trevligaste forum^^
peegee Forummoderator
28 november 2008 · 2 924 Inlägg

Känns som denna tråden fyllt sitt syfte och bara är nu en kamp om vem som kan övertyga starkast... låser.

Mvh Moderator

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang