Polisbil prestanda?

Germax
29 januari 2008 · 12 086 Inlägg

Vad är det för snutbil som väger 2 ton och får ha 4 passagerare?

Vadå 2 ton? 1710.. jävla skillnad =P

Mando85
30 januari 2008 · 44 Inlägg

Polisbilarna från volvo har andra stötar, andra fjädrar, och inte alla men delvis vissa andra block. det kommer från fabrik sen vad som händer efteråt har jag ingen aning. har hört att vissa är trimade men enbart ett fåtal och då är det trimmats av fabrik.

red daddy
30 januari 2008 ·

Gode gud! Att ni orkar? "jag har hört"... Ha ha ha smile

barrre Evolution Garage
30 januari 2008 · 394 Inlägg

red daddy skrev:
Gode gud! Att ni orkar? "jag har hört"... Ha ha ha smile

Ja det är mkt sånt i denna tråden.... men frågan kvarstår ju som sagt!
Ska nog fråga nästa polis jag kommer i kontakt med wink

Själv tycker jag personligen att polisen borde köra elbilar, mopedbilar eller alternativt cykel!

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Opel Commodore Coupé V8 "Kommandoran" (1970)
Toyota Supra TT VVTi "Brukis" (1998)
Volvo 242 2JZ "Den gule" (1975)
Mr_Redbull Evolution Garage
30 januari 2008 · 478 Inlägg

barrre skrev:

red daddy skrev:
Gode gud! Att ni orkar? "jag har hört"... Ha ha ha smile

Ja det är mkt sånt i denna tråden.... men frågan kvarstår ju som sagt!
Ska nog fråga nästa polis jag kommer i kontakt med wink

Själv tycker jag personligen att polisen borde köra elbilar, mopedbilar eller alternativt cykel!

tyckr dom kan få ett par springafort skor på sig o där stoppar deras utrustning big_smile

"En kropp sägs vara jämnt accelererad när den med utgång från vilande tillstånd förvärvar samma ökning i hastighet under lika tidsintervaller".
Galileo Galilei
(1564 - 1642)
_Spawned_ Maskinförare
30 januari 2008 · 1 163 Inlägg

Jag förstår inte alls varför tråden kom till, polisen är människor som alla andra, dom har jobb som iaf största delen har, och dom gör sitt jobb. Om du väljer att tänja eller skita i regler och lagar, så är det DITT bekymmer när dom sköter sitt jobb med att plocka såna som inte följer lagarna.

däremot kan jag tycka att det finns många lagar som inte verkar vara vidare genomtänkta, men det var en annan femma.

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
Thaien
30 januari 2008 · 933 Inlägg

_Spawned_ skrev:
Jag förstår inte alls varför tråden kom till, polisen är människor som alla andra, dom har jobb som iaf största delen har, och dom gör sitt jobb. Om du väljer att tänja eller skita i regler och lagar, så är det DITT bekymmer när dom sköter sitt jobb med att plocka såna som inte följer lagarna.

däremot kan jag tycka att det finns många lagar som inte verkar vara vidare genomtänkta, men det var en annan femma.

Bra nån som man håller med tongue

BMW M5 (1999)
Benan
30 januari 2008 · 271 Inlägg

Nya flickan e polis, får väll be om en åktur i liket dom åker runt i! smile
Återkommer med hur dom känns, men jag gissar på astrött med tanke på all skiten dom har i bilarna..

Pikey
30 januari 2008 · 2 283 Inlägg

Snackade med en Polis i Halmstad han sa att häromkring så är det bara 2.4T på Volvona och 2.0t på Saabarna finns en Aero sa han.

Han sa att det är många som tror de är trimmade häromkring men det är verkligen inte så  sa han med en nedstämd ton smile

Han sa att han ville ha AWD så han fick bettet i början efteråt haha tongue

R.I.P. Michael Jackson!
Severin
30 januari 2008 · 1 587 Inlägg

I borås har jag frågat olika poliser om deras bilar är trimmade. Dom sa Nej. Chassit och fjädring är lite förbättrat bara för att dom kör med lite mer uttrustning och när dom då "jagar" någon så ska dom inte förlora så mkt väghållning, de gör man ju i alla fall liksom. Men dom är inte trimmade, polisen sa NEJ till mig iaf... smile

Sen så KANSKE dom har special bilar lr nåt inne i sina garage som är endast för biljakter när de gäller bankrånare o flyktbilar lr nåt tongue De skulle ja kunna tro att dom har kanske 1-2 bilar på sitt garage som är lite speciell annars tror ja deras vanliga patrull bilar är original smile

tobbz_
30 januari 2008 · 67 Inlägg

Jag måste bara få fråga ?
Min arbetskamrat tjej är tydligen på sitt aspirant år och ser ut som en såndär nitisk jävla Pissf***a.
Då kom ju disskusionen upp om hur trimmade deras bilar är och hur bra dom kör !
Så hon påstår att man kan inte åka ifrån dom för dom är så trimmade, och vad jag har sett så är det vanliga 2.5 T eller D5:or.
Sen sa hon att dom är jätte duktiga förare för att inte tappa kontrollen, då började jag bara asgarva.
Här i norrköping har poliserna fått gå på körskola och lära sig å backa för dom körde sönder så många bilar.
Men värst var det när 2 st polisbilar fick ett larm samtidigt och båda kom emot varandra på en gata och både skulle svänga vänster.
Tror ni inte att dom krockar och totalkvaddar båda bilarna, ena bilen fick fram däcken avslitna och låg fan på gångbanan.
Så mitt ord om poliser är att dom har mycket att lära när dom kör bil, visst, vissa kanske är duktiga förare men om man ser till statistiken så är det ju tamefan katastrof !

Volvo XC70 2,5T "Explorer" (2004)
Rand
30 januari 2008 · 1 024 Inlägg

jag har blivigt jagad som liten med min söta kawasaki 85 cc båda av polis å brandkår big_smile det va häftigt! haha

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
Super_Micke Bildrulle
30 januari 2008 · 499 Inlägg

Polisen är som vanliga svenssons, nåja, typ, dom kör ju mer bil än en vanlig pendlare så dom har lite mer vana än dom som bara kör till och från jobbet och smäller i varje korsning på väg hem från jobbet.

Nej, vill man sig på att köra ifrån polisen så har man en god chans, deras bilar väger bly och förarna är just inte bättre än alla andra yrkeschaufförer.

Bästa var för några år sen jag åkte ner till Vingåker från Örebro, dom hade jagat en rånare på glashal väg, 1 traktor och flera polisbilar i diket. Men vad jag hört klarade sig rånaren. Fast det var rätt halt, 60 på 5ans växel så spann man loss rätt bra...

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
Bjork OEM <3
30 januari 2008 · 6 957 Inlägg

Gislekillen skrev:

Redbull skrev:

Gislekillen skrev:
Polisen får bara jaga dig upp till 200 sen anses det att det blir för stora risker till övriga trafikanter.

Alla dessa myter...

Myt??

Poliser får jaga tills dom inser att de inte är ngn idé.

Var ett rån här hemma där dom drog rätt igenom en stor glasruta, stal tobak m.m.
Sedan stack dom ner mot Jönköping på 47:an.
Först efter dom var min käre farbror, han släppte vid ca 240, deras bil försvann ganska lätt,
han prata nåt om att de va en svart Audi S8.

Sen om vad för motorer dom har, chip etc. Verkar som de är lite från stad till stad va gäller
vad för motor som sitter i trim eller inte trim tongue

OEM <3
Jens_89
30 januari 2008 · 66 Inlägg

tobbz_ skrev:
Men värst var det när 2 st polisbilar fick ett larm samtidigt och båda kom emot varandra på en gata och både skulle svänga vänster.
Tror ni inte att dom krockar och totalkvaddar båda bilarna, ena bilen fick fram däcken avslitna och låg fan på gångbanan.

Låter som en biljakt ifrån nån armekansk 80-tals film smile

Det är aldrig för sent för att att ge upp
Tinoz 10 sec före dig...
30 januari 2008 · 540 Inlägg

Förr var det så att man trimmade polisbilarna.. men det var på den tiden man körde runt i 740 och 940.. hur jag vet det? jo har har några polare som har haft gammla polisbilar och dom är rätt vassa.. polisen hade egna trimmare på den tiden som gjorde det i garaget.. nu vet jag inte hur det ligger till...

Gonken Fortare än kvickt
30 januari 2008 · 241 Inlägg

tror att det hade blivit ett satans ståhej bland alla skattebetalare om alla snutar skulle glida omkring i trimmade T5or... för att inte tala om vad miljönissarna hade sagt. det är klart att det är helt vanliga standardmotorer på typ 180-200 häst. sen ligger de ju på av bara satan eftersom de kan skita högaktningsfullt i bilarna. skulle de pajja nån eller rent av kvadda en, så står det en ny fin bil på stationen o väntar.

Akta lacken pappskalle!
_Jacob_
30 januari 2008 · 263 Inlägg

Polisens bilar är toktrimmade och deras turboaggregat är custommade och större än den fetaste garret turbon som finns! Deras utbildningsvideos när det gäller bilkörning är "The fast and the furious" filmerna. När dem ska träna på skytte så har dem kallat in spetznatz. Polisen går även på diverse droger för att bli så avhumaniserade som möjligt. Inse ironin? Dem kör runt i vanliga bilar med extra vikt. Chassi och dämpare har blivit aningen uppgraderade för att kompensera den extra vikten. Bilarna är inte några 402 meters raketer och inte heller något Schumacher skulle sätta sig bakom ratten på när han tävlar i F1.

Bjuuuu han!!
Mackanol
30 januari 2008 · 2 079 Inlägg

ironi!? va ?? var??? när kommer polisens nästa träningsvideo,  jag vill se dem in action igen big_smile

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
twin_cam Smålänning
30 januari 2008 · 7 877 Inlägg

Jag VET att det är bara minimalt, om ens något trim i polisbilarna idag. Dom bänkade en på skolan i kalmar häromveckan, och den hade 170 hk och 450 Nm, jo ni gissade rätt, diesel... Och med tanke på dagens dieslar, så jagar dom antagligen till den jagades (oftast bensinbil) soppa tar slut...

Däremot väger dom en del extra, men förarna av jaktbilarna har en utbildning i att hantera bilen i kniviga situationer.

Däremot så är jag säker på att det förekom mer trimning förr, innan helbils och eu godkännanden kom med i bilden.

PV 544 med dubbla förgasare t.ex. Saab 99 turbo med EMS kam är ett annat exempel, som dock kanske ine förekom i större kvantiteter, men ändå.

Dessutom VET jag att en kompis till farsan hade en saab 900 sug 16v f.d snutbil, och den gick betydligt bättre än en original sug 16v...

Men det är som sagt möjligt att det sitter nå steg 1 eller så i dom.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang