Polisbil prestanda?

R1kard V-Power
1 februari 2008 · 1 186 Inlägg

TobbeE_87 skrev:

Konbanan skrev:

golfarn_nr1 skrev:

Den går nog fan så mkt bättre än din så du borde ju vara "rädd"! lol

min har 150 hk på 1470 kg, snuten hade 185 på 1950 kg.

Om du inte kan fatta de själv så kan jag berätta att min e snabbare.

Tänkt på att de är 185 dieselhästar me ett rätt skapligt vrid också? Rätt polis i den så tror ja inte du kör ifrån dom...

Dieselhästar e fel o säga, de e 185 Hk punkt slut. Sen att Nm e högre är en annan sak. Men vad ska man me höga Nm o lägre Hk i en polisjakt? Man håller varven uppe i alla kurvor för att behålla greppet o man håller varvet uppe på rakorna för att acca snabbare, då försvinner vridet o hästarna tar över.

Men iaf de spelar ingen roll för jag är inte så dum så jag hade försökt köra ifrån snuten me en gammal saab 9000.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Fawve Fotograf
2 februari 2008 · 166 Inlägg
SAAB - Move Your Mind.
Saab 9-3 Aero Coupé "Nordic Performance" (2001)
berglof88 SAAB-Dåre
26 november 2008 · 192 Inlägg

Här har snuten en chippad 9-5 Aero iaf tongue

Kör för allt du kan, för i morn kanske du är död ;D
Aerodynamik ...
26 november 2008 · 7 120 Inlägg

_CheezeBall_ skrev:
Här har snuten en chippad 9-5 Aero iaf tongue

Källa?

Inga polisbilar är eller ska vara trimmade. Punkt slut.

FLindgren
26 november 2008 · 5 089 Inlägg

Aerodynamik skrev:

_CheezeBall_ skrev:
Här har snuten en chippad 9-5 Aero iaf tongue

Källa?

Inga polisbilar är eller ska vara trimmade. Punkt slut.

När jag praktiserade på saab och satte ihop motorn så kom det en "polisbil", då sa dom att den var "chippad", större bromsar, och hårade fjädrar.. annars helt orginal.. men det var ju typ 5 år sedan.. dom kanske har ändrat på det nu och kör helt orginal.. va vet jag.

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
pampers138 Har alltid rätt!
26 november 2008 · 689 Inlägg

ballt med håriga fjädrar big_smile

Livet är ett helvete, du är bjuden!
BMW 528 "BBS" (1983)
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
26 november 2008 · 2 252 Inlägg

Här kör dom XC70 T5 o D5

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Minitaylor Killen med idéer.
26 november 2008 · 193 Inlägg

Ett chip ger väl mer än 10% effektökning?Och varför skulle poliser köra med mer om inte andra får det?Alla bilar besiktigas väl efter samma krav?

- True to the Source -
Smajly
27 november 2008 · 3 059 Inlägg

Denna tråden skulle ju kunna klistras som garaget.org roligaste någonsin..

Har just läst hela.. Det finns inte en enda tråd med så mycket lögn, skitsnack, påhitt, fantasi, gjort si o gjort så, åkt si och åkt så, kört ifrån ditt o kört ifrån datt, känner den o känner dom, hört från den o hört från dom, veta bäst o veta sämst.. o.s.v o.s.v o.s.v o.s.v o.s.v o.s.v

Asså hur ska man nu kunna sova.. kommer ju garva hela natten åt alla inlägg. Inte EN ENDA som vet hur det igentligen ligger till med polisbilar o deras motorer smile HAHAHA

Senast redigerat av Smajly (27 november 2008)

bmx
27 november 2008 · 7 100 Inlägg

ProViva skrev:
Den nya polisbilen:

http://www.teknikensvarld.se/provkornin … -polisbil/

söderhamn har fått en ny,lika med gävle såg ja idag tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Xoff Volvo tönt... =)
27 november 2008 · 2 344 Inlägg

snutarna kör ju oftast inte nått vidare häftigt, brukar ju vara 2.4T osv...

att dom skulle chippa tror jag inte då garantin isåfall skulle ryka...

visserligen har volvo själva en gång i tiden chippat bilar med bibehållen garanti men tror det är långsökt att snuten skulle göraså... (nepp inget bullshit nu jag har kvitto på chip till min från volvo när den hade gått 12mil, http://www1.garaget.org/gallery/archive … dq0m6p.jpg å ja, under censureringen så står mitt regnummer)

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
jocke_gronberg
27 november 2008 · 4 586 Inlägg

Vad jag vet så är polisbilar inte chippade sen några år tillbaka, Ifall dom gör det så är det väldigt ovanligt

Senast redigerat av jorre83 (27 november 2008)

ErikAxelsson
27 november 2008 · 517 Inlägg

turbodeath skrev:
men alla bilar servas ju inte på volvo...polisen har faktiskt egna personer som servar bilar med o där brukar dom trimma dom lite med typ uppställd ladd inga chip i dom iallafall....äger en civilbil själv ju o inte var den chippad det enda som var att dom hade ställt wastegaten så den öppnade mer ju....

Troligt att dom bara ställer upp laddet utan att ändra soppan osv. Dom om någon har väl krav på driftsäkerhet. Tror inte dom skulle gå o spika sönder en motor..

pattilatti2 Billjuds fanatiker.
27 november 2008 · 2 853 Inlägg

jorre83 skrev:
Vad jag vet så är polisbilar inte chippade sen några år tillbaka, Ifall dom gör det så är det väldigt ovanligt

hur vet du att dom va chippade då?

haha den tråden va fan rolig:p

går till historien:D

Slayerkiller
27 november 2008 · 109 Inlägg

Den här tråden har slått rekord till antalet mest skitsnackare på hela garaget

Audi S3 "Sportback" (2009)
Epitaph
27 november 2008 · 835 Inlägg

De flesta är INTE trimmade men det finns dock trafikbilar och andra som är det. Det är fakta.

Senast redigerat av Epitaph (27 november 2008)

Hammarslag Inläggskritiker
27 november 2008 · 990 Inlägg

Dom flesta är orginalbilar ifrån volvo, har frågat de ggr ja åkt polisbil smile
Oftast 200hk 2,4T motorn

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Hammarslag Inläggskritiker
27 november 2008 · 990 Inlägg

FLindgren skrev:

Aerodynamik skrev:

_CheezeBall_ skrev:
Här har snuten en chippad 9-5 Aero iaf tongue

Källa?

Inga polisbilar är eller ska vara trimmade. Punkt slut.

När jag praktiserade på saab och satte ihop motorn så kom det en "polisbil", då sa dom att den var "chippad", större bromsar, och hårade fjädrar.. annars helt orginal.. men det var ju typ 5 år sedan.. dom kanske har ändrat på det nu och kör helt orginal.. va vet jag.

Hårdare fjädrar beror nog på att dom har en heldel skit i skåpet bak, västar, div utrusning skåp osv, bilarna väger!

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Epitaph
27 november 2008 · 835 Inlägg

Hammarslag skrev:
Dom flesta är orginalbilar ifrån volvo, har frågat de ggr ja åkt polisbil smile
Oftast 200hk 2,4T motorn

Olika län har olika bilar oftast. Allt ifrån Saab aero till "lättryckare" osv osv. Det enda man kan säga är att majoriteten är original av olika skäl. Garantier, driftsäkerhet mm mm.... En polisbil rullar rätt många mil per år. Men det finns undantag, vissa chippade och modifierade "special bilar" som brukas av olika avdelningar.

Källa: www.polisman.com / Off topic / myten om trimmade polisbilar....

Senast redigerat av Epitaph (27 november 2008)

Hunted Jackass
27 november 2008 · 796 Inlägg

AFors skrev:
Att svenska polisen ska köra svenskt tycker jag är helt fel. Det finns ju bättre utländska bilar än svenska, med bättre utrymmen, bättre kvalitet, bättre prestanda.

Och folk undrar varfør volvo får lægga ner..

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang