Polisbil prestanda?

Fredrik wilhelmsson Redlinefoto
27 november 2008 · 259 Inlägg

Men shit vilken tråd haha tongue sånna här trådar går inte ha, 12 sidor skitsnack...

Men iallafall här utanför göteborg så kör polisen vita epa-traktorer som är rollade i blåa och gula fyrkanter.
och dom är vråltrimmade säkert 300-400hk, aaa å dom drar tillochmed spärren ibland så dom kan köra ännu fortare yikes 

Jag lovar det är sant jag har frågat polisen...

*SUCK*

MVH Fredrik
Redlinefoto snart med hemsida :) när jag orkar pilla med det :P
Kia Ceed SW (2013)
VilleV
27 november 2008 · 193 Inlägg

bilarna är olika beroende på vad dom används till, trafik polisen åker t ex T5 eller 2.3T, medans ordnings polisen kanske nöjer sig med en 2.4/2.4i eller 2.0t

blacken
27 november 2008 ·

_Jacob_ skrev:
Polisens bilar är toktrimmade och deras turboaggregat är custommade och större än den fetaste garret turbon som finns! Deras utbildningsvideos när det gäller bilkörning är "The fast and the furious" filmerna. När dem ska träna på skytte så har dem kallat in spetznatz. Polisen går även på diverse droger för att bli så avhumaniserade som möjligt. Inse ironin? Dem kör runt i vanliga bilar med extra vikt. Chassi och dämpare har blivit aningen uppgraderade för att kompensera den extra vikten. Bilarna är inte några 402 meters raketer och inte heller något Schumacher skulle sätta sig bakom ratten på när han tävlar i F1.

Spetnaz? näee. dom utbildas (deras skytteutbildare) av civila skyttar i regel. Sedan så det häringa med "polisbilsmyterna" vill dom nog gärna ha i "omlopp" för det gagnar dom i deras jobb, för oavsett om dom åker med ett fordon som går som Göran Persson och herr Reinfelt med närmsta anförvant ifrån dom djupare breddgraderna elller ej.  Så finns där den psykologiska aspekten hos den enskilde "brottslingen" som sätter och gör en/ett psykologisk filter/spärr som kan göra att man inte alltid kan tänka och fungera rationellt vid "behov"..

Senast redigerat av blacken (27 november 2008)

Epitaph
27 november 2008 · 835 Inlägg

Epitaph skrev:

Hammarslag skrev:
Dom flesta är orginalbilar ifrån volvo, har frågat de ggr ja åkt polisbil smile
Oftast 200hk 2,4T motorn

Olika län har olika bilar oftast. Allt ifrån Saab aero till "lättryckare" osv osv. Det enda man kan säga är att majoriteten är original av olika skäl. Garantier, driftsäkerhet mm mm.... En polisbil rullar rätt många mil per år. Men det finns undantag, vissa chippade och modifierade "special bilar" som brukas av olika avdelningar.

Källa: www.polisman.se / Off topic / myten om trimmade polisbilar....

Jag trodde mitt inlägg innan skulle döda tråden men det gjorde den inte nej.

Senast redigerat av Epitaph (27 november 2008)

Donvito
27 november 2008 · 964 Inlägg

Här i trollhättan byggs SAABs polisbilar på firman "specialbilar" Därifrån har jag hört att saaben som ska bli en polisbil är helt standard när den rullar av linan på SAAB, inget speciellt alls.
Sedan byts motorn helt enkelt till en standard AERO motor, vet ej om dom byter motorn eller bara bygger om den men AERO är det iallafall, det är ju motordelen, sedan förstärks ju chassit på olika punkter som har nämnts tidigare. Volvon är en D5 har jag kollat upp på VVs hemsida big_smile
Detta är vad jag fick till svar när jag frågade vad som fanns i polisbilarna.
Så motorerna är alltså original iallafall i trollhättan. Men 95 Aero är ju en ganska snabb bil och efter att ha både åkt en v70 D5 och sett när dom drar iväg så inser man att dom 185 HK räcker en bra bit när man ska ta fatt någon tongue
Det är mycket möjligt att det skiljer mellan olika städer/distrikt mm. Kan ju inte heller lova att det jag har sagt stämmer, men det är iallafall det jag har hört som kommer från den säkraste källan, så tills jag hör nya saker som kommer från en ännu säkrare källa så tror jag på det ovan nämnda smile

Mercedes E500 4matic "Amg" (2009)
Volvo P1800 (1965)
Volvo Pv (1957)
RonJ Avstängd
27 november 2008 · 82 Inlägg

ni är alla ute och cyklar ....polisen får skjuta sönder dina däck i 200 om dom vill.. eller dom gör det om dom vill och kommer undan med det...

FireTraXX DFFL
27 november 2008 · 9 020 Inlägg

RonJ skrev:
ni är alla ute och cyklar ....polisen får skjuta sönder dina däck i 200 om dom vill.. eller dom gör det om dom vill och kommer undan med det...

Knappast, polisen får inte utsätta allmänheten för fara.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Karl-Bertil
27 november 2008 · 518 Inlägg

orka!

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.
Erikkk
27 november 2008 · 250 Inlägg

Hörde nåt TV-inslag där en polis uttalde sig om just detta. Han sa att de kunde komma upp i 270 km/h om de hade tur, med de vanliga bilarna... Så når måste väl gjorts bilarna?

998cc
27 november 2008 · 872 Inlägg

kul med alla som vet precis hur det är. lite konstigt att folk vet olika precis hur det är. säg inte att du vet om du bara hört ett ryckte.

If its too loud you are too old!
DusanMandick Random Hero
27 november 2008 · 4 047 Inlägg

finns ju en del här på gorg som kör fd polisbilar, fråga dom wink

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Epitaph
27 november 2008 · 835 Inlägg

Epitaph skrev:

Epitaph skrev:

Hammarslag skrev:
Dom flesta är orginalbilar ifrån volvo, har frågat de ggr ja åkt polisbil smile
Oftast 200hk 2,4T motorn

Olika län har olika bilar oftast. Allt ifrån Saab aero till "lättryckare" osv osv. Det enda man kan säga är att majoriteten är original av olika skäl. Garantier, driftsäkerhet mm mm.... En polisbil rullar rätt många mil per år. Men det finns undantag, vissa chippade och modifierade "special bilar" som brukas av olika avdelningar.

Källa: www.polisman.se / Off topic / myten om trimmade polisbilar....

Jag trodde mitt inlägg innan skulle döda tråden men det gjorde den inte nej.

Döööö tråden, dööööö! wink

blacken
27 november 2008 ·

FireTraXX skrev:

RonJ skrev:
ni är alla ute och cyklar ....polisen får skjuta sönder dina däck i 200 om dom vill.. eller dom gör det om dom vill och kommer undan med det...

Knappast, polisen får inte utsätta allmänheten för fara.

Det utsätter dom allmänheten för varje gång deras tjänstepuffra kommer upp ur sitt hölster..

FireTraXX DFFL
27 november 2008 · 9 020 Inlägg

blacken skrev:

FireTraXX skrev:

RonJ skrev:
ni är alla ute och cyklar ....polisen får skjuta sönder dina däck i 200 om dom vill.. eller dom gör det om dom vill och kommer undan med det...

Knappast, polisen får inte utsätta allmänheten för fara.

Det utsätter dom allmänheten för varje gång deras tjänstepuffra kommer upp ur sitt hölster..

Jaja, dig är det inte lönt att diskutera polisen och allt vad det innebär med.
För du är ju alltid en ängel och ändå får du bara fan.
lol

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
blacken
27 november 2008 ·

FireTraXX skrev:

blacken skrev:

FireTraXX skrev:

Knappast, polisen får inte utsätta allmänheten för fara.

Det utsätter dom allmänheten för varje gång deras tjänstepuffra kommer upp ur sitt hölster..

Jaja, dig är det inte lönt att diskutera polisen och allt vad det innebär med.
För du är ju alltid en ängel och ändå får du bara fan.
lol

ehh? har du hjärnsläpp eller..

camaro67 Meister
27 november 2008 · 6 763 Inlägg

blacken skrev:

FireTraXX skrev:

blacken skrev:

Det utsätter dom allmänheten för varje gång deras tjänstepuffra kommer upp ur sitt hölster..

Jaja, dig är det inte lönt att diskutera polisen och allt vad det innebär med.
För du är ju alltid en ängel och ändå får du bara fan.
lol

ehh? har du hjärnsläpp eller..

Polisen lär inte skjuta när de riskerar att skada oskyldiga. De får däremot skjuta om de själva är i fara som kan av värjas genom skjutning.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Tengu1969
27 november 2008 · 1 396 Inlägg

Kul att alla tror att ALLA poliser är änglar med samvete och moral....

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
blacken
27 november 2008 ·

camaro67 skrev:

blacken skrev:

FireTraXX skrev:
Jaja, dig är det inte lönt att diskutera polisen och allt vad det innebär med.
För du är ju alltid en ängel och ändå får du bara fan.
lol

ehh? har du hjärnsläpp eller..

Polisen lär inte skjuta när de riskerar att skada oskyldiga. De får däremot skjuta om de själva är i fara som kan av värjas genom skjutning.

Hur många av dom har inte klämt av en bula när dom skulle leka "billy the kid" när dom fick sina nya puffror med DA trycke?, Det första som hände med dom puffrorna var att en snut skjöt ihjäl en relativt "ofarlig" biltjuv på grund av att han inte begrep hur hans nya tjänstevapen fungerade.
Svenska poliser är faktiskt överlag dåliga skyttar, erkänt dåliga sådana..

Senast redigerat av blacken (27 november 2008)

camaro67 Meister
27 november 2008 · 6 763 Inlägg

blacken skrev:

camaro67 skrev:

blacken skrev:

ehh? har du hjärnsläpp eller..

Polisen lär inte skjuta när de riskerar att skada oskyldiga. De får däremot skjuta om de själva är i fara som kan av värjas genom skjutning.

Hur många av dom har inte klämt av en bula när dom skulle leka "billy the kid" när dom fick sina nya puffror med DA trycke?, Det första som hände med dom puffrorna var att en snut skjöt ihjäl en relativt "ofarlig" biltjuv på grund av att han inte begrep hur hans nya tjänstevapen fungerade.
Svenska poliser är faktiskt överlag dåliga skyttar, erkänt dåliga sådana..

Verkar som om vi har en snuthatare här? Man är bra jävla psyksjuk om man skjuter utan anledning. Och så fort någon skjuter så får de så fruktansvärt mycke skit i media. Jag tycker nästan att de skjuts för lite.

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
sir_daniel www.kudoz.se
27 november 2008 · 3 802 Inlägg

vet inte vad du har för refernser eller ens har hanterat ett skjutvapen någon gång?

kan säga att när man har tjänstepistolen så är inte direkt något man vill göra att dra den och skjuta mot något... långt ifrån... dåliga skyttar, tja finns all möjlighet att träna mer om man känner sig mindre bra...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang