6431
Sök

B230 FK Olika kammar till olika stora turbo?

1 028 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
B230 FK Olika kammar till olika stora turbo?

Har fått för mig att någon har sagt de till mig

Vi snacka om V A K KG2T kammarna...

Fick  som sagt för mig att KG2T kammen inte var bra till stora turbos? Nått att den släpper ut lutfen snabbt eller llite ... bättre förklaringar hade gjordt mig glad å tacksam för att kunna älja viken kan man ska ha osv

Har inget å skriva ännu

1 062 Inlägg
10 januari 2009
stora turbos = hx40, gt35 osv och då tycker jag att den kammen har för lite lyft in endast 10.5 lär ju inte bli några roliga effekter på det sad 

sen  måste man ju ha en hyffsad sugeffekt för att tillverkaså mkt avgaser så att turbon drivs runt visst det kanske funkar men fullt ladd vid rödmarkering å det e ju inte kul

mvh

Team Björkeryd

1 028 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
oki men varför rekomenderar dom kg2t kammen? e de till en gubbe som kör orginal eller?

Vill att du förklarar dig lite bättre på de du svara på min fråga... mycke tacksam

Har inget å skriva ännu

1 028 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
tex s60r turbo eller typ19t v kam eller min kg2t vilken blir bäst å varför?

Har inget å skriva ännu

1 062 Inlägg
11 januari 2009
asså den kammen kg2t har  typ insug nock från en a-kam och avgas nock från en k-kam
så den e ju typ som en org kam

så den kammen kommer att ge dig ett tidigt register bra med vrid på låga varv så den kammen funkar kanon du typ tänkt dra en husvagn lr nått  pga det tidiga vridet

så värst varvvillig kommer den nog inte bli max 6000 kanske den kommer dra till

v-kammen den drar från 2500 till varvstoppet utan några problem

kolla på min bil jag har 19t och v-kam  då fick jag ut 280hk utan att ha chippat den så nu till sommaren ska chip lr ett annat sprut i då e jag över 300 lätt

mvh
Senast redigerat av wildboy_87_ (11 januari 2009)

Team Björkeryd

1 028 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
oki men e de värt att lägga pengar på ett19t den ser ju inte spec stor å bra ut har inga erfarenhter om dom...

Har inget å skriva ännu

1 062 Inlägg
11 januari 2009
volvo_grabb skrev:
oki men e de värt att lägga pengar på ett19t den ser ju inte spec stor å bra ut har inga erfarenhter om dom...

ja det beror på vad du får köpa den för?

om jag hade vetat det jag vet ida när jag köpte mitt 19t för 1 år sen så skulle inte jag köpa en

kan hitta mkt roligare/bättre turbo för dem pengarna

mvh

Team Björkeryd

Sök