6362
Sök

Kyla en oljekyld turbo med vatten?

230 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
Tja, Vill först påpeka att jag är en nybörjare på detta område men om man inte frågar så lär man sig inget? Så nu till min fråga.  har fått tag i en turbo som är oljekyld till min 940, men orginalturbon är ju vattenkyld. Går det att koppla in vattenkylningen även fasst det står att turbon är oljekyld. Eller har ni nått annat förslag?

Mvh Henka.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
12 januari 2009
går icke

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

230 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
NITROUS skrev:
går icke

Okej, hur man man göra ist då? Om det finns nått annat att göra?
Senast redigerat av henkaae (12 januari 2009)

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
12 januari 2009
henkaae skrev:
Okej, hur man man göra ist då? Om det finns nått annat att göra?

koppla in oljan till turbon som den ska vara bara, sen låter du bilen gå på tomgång ett tag innan du stänger av den om du har kört hårt innan så behövs inte vattenkylningen.

727 Inlägg
12 januari 2009
Du drar helt enkelt vattenslangen/röret som går till orginalturbon till vattenreturen direkt och kör med en en oljekyld turbo smile

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

230 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
Tack grabbar! smile Så då smörjer den och kyler sammtidigt alltså? Hur länge på ett ungefär ska den stå på tomgång? nån minut eller två?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
12 januari 2009
henkaae skrev:
Tack grabbar! smile Så då smörjer den och kyler sammtidigt alltså? Hur länge på ett ungefär ska den stå på tomgång? nån minut eller två?

räcker med en halv minut eller så, men står du en minut så är det ju bara bättre

727 Inlägg
12 januari 2009
ja de beror ju såklart hur mycke du har fräst på innan du ska stänga av den, men typ ja, bäst är väl att köpa en turbo timer, är inte dyra i dagens läge smile

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

Sök