Har man en jänkare så får man istället se till att ha några tusen över på bensinkontot och stå vid en mack och göra det så man inte får soppatorsk.
Tja, det är ju lite komiskt när dem flesta småtrimmade Höfläktar ligger runt 1.4 - 1.6 liter milen, medans min 2 tons Riviera, med en 425 cui gjutjärns spis med dubbla förgasare drar 1.3 i stan och 1.1 landsväg.. ?
Skaffa fram lite fakta innan du slänger ut felaktiga påståenden.
Precis.. Körde min '68 Mustang på styvt 0,8 liter/mil och snittade 80 över 20 mil... Tog runt litern inne i stan också... Viserligen ingen bigblock, men lika förbaskat större än en japsexa med stressfläkt.
"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart "Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Tja, det är ju lite komiskt när dem flesta småtrimmade Höfläktar ligger runt 1.4 - 1.6 liter milen, medans min 2 tons Riviera, med en 425 cui gjutjärns spis med dubbla förgasare drar 1.3 i stan och 1.1 landsväg.. ?
Antingen har du ställt ner soppan så pass så den knappt startar lr så har du en apa som sitter o pissar bensin i din tank.
Kan bara instämma.
Förstör inte en riktig biltråd med v8 piss.
Mvh torslanda
Varför dra upp soppaförbrukning när det var däckbränning det var tal om?? Betalar hellre 14 kr litern för att åka V8 än en startmotor på 6 burkar..
"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart "Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Antingen har du ställt ner soppan så pass så den knappt startar lr så har du en apa som sitter o pissar bensin i din tank.
de e ätt rolig att varenda gång de va streetrace runt ronneby/karlskrona trackterna så va de en svart skyline som va med.... men de enda han gjorde va att sliter upp bakdäcken med rediga rökmoln men sen när han skulle rajsa så gick de lite sämre
Har man en jänkare så får man istället se till att ha några tusen över på bensinkontot och stå vid en mack och göra det så man inte får soppatorsk.
Exakt, min nuvarande bil drar mindre än min gamla höfläkt, å då har jag 4 cylindrar till å leka med, å snart har man en lite större
Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Mest bara kunskap om hur man ställer in och trimmar en förgasar motor, vilken dom flesta uppenbarligen inte kan.
Jag ska inte säga mer för ja känner varken dig lr din bil, men det låter för bra för att va sant. 2 ton amerikanskt stål med 428 ci förgasarmotorn 1.3L stadskörning får ja inte att stämma hur jag än vrider o vänder på de
" Varför ser man aldrig Nissan Skyline göra burnout? "
Kanske för att det är onödigt att köpa nya däck hela tiden och för man tänker på miljön ! Alla har väl sina skäl, men skulle ha varit mina. Det var mina skäl när jag ägde skyline. När däckena börjar bli dåliga så brukar jag köra slut på de med en fin burnout.
En SKyline går inte sönder mer än andra bilar, det behövs servas och bytas slitagedelar för att hålla de i skick som är brukbart..
Jag ska inte säga mer för ja känner varken dig lr din bil, men det låter för bra för att va sant. 2 ton amerikanskt stål med 428 ci förgasarmotorn 1.3L stadskörning får ja inte att stämma hur jag än vrider o vänder på de
425 cui. Allting går när man har runt 35 års erfarenhet av V8'or samt race motorer.
V10 8,3 liter drar över 2 liter milen och min V8a drar minimum 1,5 liter!
Har inget direkt vettigt med att bidra till diskussionen, dock har alseryd trappat upp ett par steg i formulering och ner några steg när det gäller utropstecken.