6360
Sök

soppapumps problem 740

den enda som e som jag
274 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
främre soppa pump la av häromdagen så ska byta nu.
mätte för skoj skull på kablarna och de kommer inte fram spänning vid startrid.
Har kollat om ström ligger över säkring=ja.
Vitt Relää funkar.

Någon som vet kanske möjligt fel?

Din dröm är min verklighet

blacken
13 januari 2009
Kan vara att timern i bränslepumpsreläet "timar" ut..

den enda som e som jag
274 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
jag har testat med ett annat relä som funkar och ingen spänning fram

593 Inlägg
13 januari 2009
kör på starten, eller bygla över bränslepumpsrelät, går pumpen i tanken?, kan vara så enkelt att kablarna under bilen är lite oxiderade så du inte får kontakt me multimetern bara.  är du 100% att du inte ar ngn spänning?

den enda som e som jag
274 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
ja har testat på min bil och en annan 740..min visar 0,03volt när tändning är på det gjorde den andra 740in oxå..när ja vrider på starten går spänningen ner till 0.00v på min bil och på den andra 740in visar det 11.90volt

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
13 januari 2009
Är det på turbon? isåfall kolla att det vita reläet slår till ena spolen när du drar på tändningen och andra spolen när du drar på starten.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

den enda som e som jag
274 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
NITROUS skrev:
Är det på turbon? isåfall kolla att det vita reläet slår till ena spolen när du drar på tändningen och andra spolen när du drar på starten.

nej det är på en GL.
trodde oxå det va så att den förpumpar när tändningen är på men den andra 740in som ja kollade på gjorde ingen förpumpning så antar att de inte är så på Gl!?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
13 januari 2009
nozzen skrev:
NITROUS skrev:

nej det är på en GL.
trodde oxå det va så att den förpumpar när tändningen är på men den andra 740in som ja kollade på gjorde ingen förpumpning så antar att de inte är så på Gl!?

okej då vet jag inte, tänkte att det är så på motronicspruten att ena delen  av reläet slår till på tändningen men pumpen startar inte förrän boxen får signal av svänghjulsgivaren att motorn går runt, då aktiveras andra delen av reläet och pumpen hoppar igång, men det var det ju inte alltså...

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Sök