sand3rs skrev:
Trodde inte att de flesta handikappade gick alls. Men du, dyk på grunt vatten eller kör in i ett träd utan bälte så kan du säkert rulla alltid och slippa gå. Dessutom slipper du betala 800kr...

Jag gillar att vara vid god hälsa, tänker därför inte dyka på grunt vatten eller köra in i ett träd.
Jag parkerar däremot fortfarande som om jag äger stället.
DusanMandick skrev:
håll er borta från handikapps parkeringar när ni inte har tillstånd, tänk på de äldra o de som har de svårt. nu e ja extra noga med det här då min lillebror har handikapps tillstånd pga hjärtfel o folk utan tillstånd tar ofta upp platserna bara för o komma närmre affären lr likande.
tänk själv hur de skulle va för dej om du knappt kunde gå o så står de nån "cool" kille på din handikapps plats när han inte ens har tillstånd utan bara gör de för o slippa gå så långt. löjligt
Vad gör folk som inte klarar gå på köpcentrum och matbutiker som Ica Maxi.
Båda två innebär långa gångavstånd även innuti butikerna.
Och åker folk rullstol när de kommit ur bilen så kan de lika gärna parkera längst ner på parkeringsplatsen.
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.