6320
Sök

Biltemas tändkablar till Audi A6. 2 modeller?

375 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
Ska köpa nya tändkablar till min Audi men blir inte riktigt klok på Biltemas tändkablar.
Dom har dessa 2 satser:
A6  2.6 95- Tändkabelsatser   ABC, AAH 569,00 kr 
A6  2.6 96- Tändkabelsatser               1.399,00 kr

Klickar man på dessa så står det exakt samma info. Någon som kollat på dom eller har en aning om vad som är skillnaden? Det skiljer ju ändå mer än den billigare kostar mellan dom.
Senast redigerat av Dirk Diggler (15 januari 2009)

1 723 Inlägg
15 januari 2009
vad jag får fram när man googlar det så är ABC och AAH motorbeteckningar. borde stå på nån plåt nånstans på bilen kanske? eller i regbeviset?

297 Inlägg
16 januari 2009
om man skriver i sitt reg.nr på tex meknomen eller meca webshop så får man reda på sin motorbeteckning.

375 Inlägg
16 januari 2009
Trådstartare
Ja jag vet att jag har ABC men på den första kabelsatsen står ju båda.

1 723 Inlägg
16 januari 2009
då är det den du ska ha. den passar till båda modellerna.
Senast redigerat av falloutboy (16 januari 2009)

375 Inlägg
16 januari 2009
Trådstartare
Vet inte om jag var otydlig när jag ställde frågan men båda satserna passar i min bil men skiljde hemskt mycket i pris. Jag ville veta om någon hade en aning varför, inte vilka kablar som passar.
Men jag mailade Biltema och fick svar idag så nu vet jag big_smile

Så här skrev dom:
"De två kabelvarianterna skiljer sig åt på så sätt att den dyrare varianten har raka anslutningar med metallavskärmningar medan den billigare är vinklade med gummihylsor."

1 723 Inlägg
16 januari 2009
jag tyckte mest det var biltema som var otydliga i sin produktbeskrivning, inte du smile

375 Inlägg
16 januari 2009
Trådstartare
falloutboy skrev:
jag tyckte mest det var biltema som var otydliga i sin produktbeskrivning, inte du smile

Hehe joo det är dom verkligen.

Audi/Wv mek
148 Inlägg
16 januari 2009
skulle gissa på att dom dyrare är bättre, även om biltema kanske inte rekommenderas då tändkablar ändå är en ganska viktig del i en motors funktion, varför ska du byta då?

Det är inget fel på min hjulinställning, det är din inställning till mina hjul!

375 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
Berry skrev:
skulle gissa på att dom dyrare är bättre, även om biltema kanske inte rekommenderas då tändkablar ändå är en ganska viktig del i en motors funktion, varför ska du byta då?

Skillnaden mellan dom ser du 4 inlägg upp smile
Anledningen att jag ska byta är väl mest att jag fick 2:a på avgasvärdena och alla här har rekommenderat att börja med en service med olja, stift, oljefilter, luftfilter, tändkablar, fördelarlock, m,m.
Och ska jag köpa allt det i orginaldelar så är jag uppe i mer än vad jag gav för bilen.

Sök