Lmm 012 eller 016 i 3" "hus"?

Bonn-Johan
18 januari 2009 · 245 Inlägg

Jag flytta över kontakten med tråd å allt från min 016 lmm till en lmm men delnummer 025 3". Men jag tycker bilen (940 ltt) går lite ojämnt å rycker en del å så.. Har gröna 968 spridare.. Tror ni den skulle gå bättre tillsammans med en 012 Lmm?

Volvo 940 LTT "Jägermeister" (1995)
Volkswagen Passat TDI "Parren" (2002)
air_denka Volvo turbo trimmare
18 januari 2009 · 195 Inlägg

njae, vet e fan, Vilken programvara kör du med? Din bil e ju egentligen inte gjord för större lmm visserligen e lh 2,4 adaptivt men ändå. Har du några felkoder?

air_denka Volvo turbo trimmare
18 januari 2009 · 195 Inlägg

EDIT: låter som tjuvluft om den rycker..

Bonn-Johan
18 januari 2009 · 245 Inlägg

air_denka skrev:
njae, vet e fan, Vilken programvara kör du med? Din bil e ju egentligen inte gjord för större lmm visserligen e lh 2,4 adaptivt men ändå. Har du några felkoder?

Alltså den rycker inte när man kör, men den pendlar lite, lite på tomgång.. Tomgången ligger även lite högt, ca 1200 varv närmare.. Ryker även en del tycker jag å lambdalampan tändes typ direkt.. Har gulboxen med steg II chip från Hi-Tuning..

Volvo 940 LTT "Jägermeister" (1995)
Volkswagen Passat TDI "Parren" (2002)
air_denka Volvo turbo trimmare
18 januari 2009 · 195 Inlägg

Mät upp om LMM är hel.. Mät spänningen när du kör med den mellan 1 och 3ans stift. Minns inte säkert vilka stift. Kolla TPC finns nog faq där.. Ja iaf så ska den visa 5volt fullast.. Testa oxå lyfta minus på batteripolen så du nollar datorn. Måste lyftas av någon minut. Starta och kör. Går bilen kasst. Kolla felkoder.. Kan vara så att LMMen är trasig och får motorn tjuvluft så tänds lambda lampan oxå..

Bonn-Johan
18 januari 2009 · 245 Inlägg

air_denka skrev:
Mät upp om LMM är hel.. Mät spänningen när du kör med den mellan 1 och 3ans stift. Minns inte säkert vilka stift. Kolla TPC finns nog faq där.. Ja iaf så ska den visa 5volt fullast.. Testa oxå lyfta minus på batteripolen så du nollar datorn. Måste lyftas av någon minut. Starta och kör. Går bilen kasst. Kolla felkoder.. Kan vara så att LMMen är trasig och får motorn tjuvluft så tänds lambda lampan oxå..

Okej, tackar för det, ska testa det du skrev.. Å se om det blir någon bättring..

Volvo 940 LTT "Jägermeister" (1995)
Volkswagen Passat TDI "Parren" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang