5724
Sök

Nissan 200sx, ladd strul

17 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
tjena

jag köpte min 200sx för bara några dagar sen, då sa ägaren att turbon börjat strula. jag tänkte att detta inte kunde vara nått svårt fel eftersom jag förstod säljaren som inte så kunnig. han berätta att när man stampar på gasen så går varvet upp men inget laddtryck!. då kollade jag:

Läckage mellan grenrör , turbo och downpipe
luftmassemätaren
dumpventilen
vaccumslangen
ev. läckage i någon tryckslang
tog loss turbon och kollade den den såg riktigt fin ut den har bara gått 1500mil (garett t25)
kollade westegate , klockan, staget

inget av detta visade något fel.

som sagt om man trycker fullt på ettan så öppnar dumpen så de känns som att turbon laddar lite men inte fullt ut. men när jag lägger i 2an dör effekten helt!. kan man felsöka en 200sx med data? jag vet inte!

har ingen aning om va detta är, e lite nybörjare på turbo bilar.

tackar på förhand för svar och eventuella fel!

/Cewe1

4 670 Inlägg
19 januari 2009
har du kollat alla vacuumslangar? tryckrören? osv osv? du skrev att du bara kollat 1 slang?

17 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
jag har kollat vaccumslangen till westegate klockan. sen har jag kollat alla tryckslangar som går från intercooler till turbon:)

4 670 Inlägg
19 januari 2009
Cewe1 skrev:
jag har kollat vaccumslangen till westegate klockan. sen har jag kollat alla tryckslangar som går från intercooler till turbon:)

Jo men kolla alla som sitter på insuget? ska iaf sitta 3 st! en i bakkant och 2 framme vid spjälhuset!

Herr
1 722 Inlägg
19 januari 2009
Dumpen som e kass?

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

17 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
juste glömde skriva det dumpen är borttagen och kollad. har kört utan den också!. ingen skillnad.

4 670 Inlägg
19 januari 2009
Som ja sagt innan KOLLA alla vacuumslangar inte bara den till dumpen ska gå 2 st till en svart sak rätt stor om den sitter kvar! annars ska dessa anslutningar vara pluggade!

17 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
allt sånt är kollat. prata med en mekaniker, han sa att avgasröret kunde vara pluggat?:S tycker det låter skumt. hjälp va är det för fel!!!!

17 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
har hört nu attt det kan vara katalysatorn! är detta helt fel?

17 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
har hittat felet insatsen i katten stod på tvären!!

1 503 Inlägg
19 januari 2009
Cewe1 skrev:
har hittat felet insatsen i katten stod på tvären!!

Insatsen i katten?

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

17 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
ja om ni tänker att katten är helt förstörd , då lägger sig insatsen (materialet) på tvären och stoppar flödet.

1 503 Inlägg
20 januari 2009
Cewe1 skrev:
ja om ni tänker att katten är helt förstörd , då lägger sig insatsen (materialet) på tvären och stoppar flödet.

Mm, okej. Därför man ska ta en mejsel och hammare och banka ur skiten wink Men nackdelen jag upplevt med rensad katt är ett jobbigt vinande som uppstår..Får satsa på en racekatt vid ett senare tillfälle.

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

4 670 Inlägg
20 januari 2009
Hade de felet i min förra s13 katten blev varm nått förbannat mycke smile typ glödde om den big_smile

Skönt att du hitta felet iaf!

17 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
yes! tackar för all hjälp!

Sök