5826
Sök

läckage volvo 740

232 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
min 740 som ja har läcker vatten men ja vet ej vart en läcker för ja ser inget vatten läcka och ja har bytt kylare vattenpump slangar med mera plus att den är seg hmm  nån kunnig som vet är mkt tacksam för svar

1 142 Inlägg
19 januari 2009
min läckte vatten men hitta inte heller vart. så ja bytte kylare och nu läcker den inget... kanske din topplockspacking är slut då så den tar in vatten i motorn. ja trodde de var de på min men de var de inte. de var kylaren
Senast redigerat av snoddas (19 januari 2009)

Tottis_vbg
19 januari 2009
kolla så inte oljan e grå/vit för då läcker det in där. eller brukar ju bilen vitryka om det går ut i förbränningsrummen i toppen (svårt å se när det nu e kallt ute. det blir inte blött inne i bilen så kylarpaketet läcker? eller slangarna bak på motorn som går in till värmesystemet? har även varit mä om att röret som går ifrån vattenpumpens baksida till värmepaketet rostat hål på. vissa modeller har även öppna hål på insugsidan som tätas av insuget (packningen) så den inte drar in vatten i motorn eller läcker där? vilken motorbeteckning e det i bilen??

232 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
Tottis_vbg skrev:
kolla så inte oljan e grå/vit för då läcker det in där. eller brukar ju bilen vitryka om det går ut i förbränningsrummen i toppen (svårt å se när det nu e kallt ute. det blir inte blött inne i bilen så kylarpaketet läcker? eller slangarna bak på motorn som går in till värmesystemet? har även varit mä om att röret som går ifrån vattenpumpens baksida till värmepaketet rostat hål på. vissa modeller har även öppna hål på insugsidan som tätas av insuget (packningen) så den inte drar in vatten i motorn eller läcker där? vilken motorbeteckning e det i bilen??

de e en b230f

Sök