5817
Sök

Problem Volvo 740 .

Lastmaskinförare/produktions arbetare
296 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
Hallå .

Har ett problem , Abs enheten strular i min 740 .
Bilen startar och går bra tills man kört etag , sen tänds kontroll lampan för Abs enheten och bilen börjar att gå väldigt dåligt , tappar ork och till slut dör den . Men bara att dra igång den efter en stund och bilen går bra igen tills samma problem uppstår . Någon som vet vad felet kan vara , har hört en del säga att de beror på elfel ?

Det blir som det blir!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
20 januari 2009
Dream_ skrev:
Hallå .

Bilen startar och går bra tills man kört etag , sen tänds kontroll lampan för Abs enheten och bilen börjar att gå väldigt dåligt , tappar ork och till slut dör den . Men bara att dra igång den efter en stund och bilen går bra igen tills samma problem uppstår . Någon som vet vad felet kan vara , har hört en del säga att de beror på elfel ?

inte så att abs indikerar fel för bromsarna ligger på  ?

Whatever :)
1 652 Inlägg
20 januari 2009
kan vara skit på sensorerna med... men att bilen blir orkes lös och sedan dör vet jag inte.. ska fundera en stund smile

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

296 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
volvo_dude skrev:
Dream_ skrev:
Hallå .

inte så att abs indikerar fel för bromsarna ligger på  ?

Ne , bromsarna ligger inte på . Och de kan inte vara en förklaring på att bilen blir orkeslös och dör ?

Det blir som det blir!

296 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
XeptiQ skrev:
kan vara skit på sensorerna med... men att bilen blir orkes lös och sedan dör vet jag inte.. ska fundera en stund smile

Ja , gör det smile

Det blir som det blir!

Sök