5736
Sök

vad menas med Programering och omlödning av chip

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
jag undrar då vad som menas med Programering och omlödning av chip är de 1 nytt chipp eller gör de bara om de befintliga????..

för de står så på 940 ft

och så står de så här på 940 ltt Chip (de flesta har istickschip)

funderar på och chippa om min så skulle va nice och veta

224 Inlägg
20 januari 2009
Med programmering menas väl att dom ställer om vissa parametrar i chippet.

Omlödning kan ju vara att styrenheten inte funkar med obd utan man löder ditt lite sladdar direkt på styrenheten och chippar den vägen.

Kanske är det så, kanske inte.
Jag bara gissar.
Senast redigerat av Mitsubishi3000GT (20 januari 2009)

Ge fan i TexasBoB!

5 650 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
Mitsubishi3000GT skrev:
Med programmering menas väl att dom ställer om vissa parametrar i chippet.

Omlödning kan ju vara att styrenheten inte funkar med obd utan man löder ditt lite sladdar direkt på styrenheten och chippar den vägen.

Kanske är det så, kanske inte.
Jag bara gissar.

jo men menar efter som ftt och ltt är princip samma bil nästan

1 353 Inlägg
20 januari 2009
äh dom skriver juh så på sidan för de ska låta hightech.. inte en jävel som fixar ett special chipp till dig om du inte ber om de.. bilar chippas genom att antingen programera/mappa om ditt orginalchipp, sätta i ett färdigprogramerat chipp som tillverkats i 100-tal exemplar. och på nyare bilar direkt genom OBD uttaget.
trimföretagen lägger inte så stor vikt på att special mappa din bil när man lämnar in den utan de trycker ner ett chip o tack hej.. eller så betalar man satans mycket för en mappning då får du ett chipp anpassat för exakt din bil o dina grejor..

2 452 Inlägg
20 januari 2009
man löder inte i 940 bilar överhuvudtaget....är bara att trycka dit chipet....har väl gjort det säkert ett 40 tal gånger nu....

döden kommer tillbaka

5 650 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
turbodeath skrev:
man löder inte i 940 bilar överhuvudtaget....är bara att trycka dit chipet....har väl gjort det säkert ett 40 tal gånger nu....

så stog de inte på bsr

Sök