Vilken är den värsta trafikförseelsen du har sett / varit med om??

Rquired Allmänt envis
23 januari 2009 · 12 512 Inlägg

fulle skrev:

Gulmun skrev:
Har mött en bil på E20 som körde mot färdriktningen. Det var tur att det inte var mycket trafik den dagen... Jag tutade, blinkade och veva med armen genom fönstret för att få det äldre parets uppmärksamhet, sen var det bara att ringa in ett trafikmeddelande till SR.

På en 70-sträcka utanför Örebro (kurvorna innan Resta för er som känner till området) blev jag omkörd av en vit 850 som kom i en sjuhelsickes fart. Han tappade kontrollen i en av de tvära kurvorna, körde ner i diket, missade PRECIS en telefonstolpe, rammade en avtagsväg och studsade bokstavligt talat upp på vägen igen!
Trots att bilen varit jordfräs i 300 meter och lämnat en massa plast och metalldelar efter sig så gasade dåren på igen och fortsatte vansinnesfärden...

När jag pluggade på Rudbecksskolan i Örebro så gick jag lite för nära trottoarkanten på väg upp mot krämaren. Jag höll ryggan med handen vilande på axeln och hade armbågen riktad mot vägen. Naturligtvis så kommer det en lätt lastbil och slickar trottoarkanten och sätter backspegeln rakt i armbågen på mig.
Det blev en jävla smäll, jag kastades framlänges och armbågen värkte i en vecka. Föraren smet från platsen...

Om du mötte dom körde väll du också åt fel håll?? hehe.

Kanske var han som körde åt fel håll? lol

(om man kör på motorväg i rätt riktning och möter någon, då måste ju den mötande köra fel i, eller hur menar du fulle?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
SNL
23 januari 2009 · 615 Inlägg

MHperformance skrev:

Brandis skrev:

JapMax skrev:
Jag körde moppe i 80 konstant i 2 år tongue

ja, då är väl du mer idiot än mig då, skön att veta att man inte är korkast i världen... dock tvivlar jag på att det va en puch maxi, har du kört 80 blås med en sån så brukar man säga att det är självmordbenäget

är det bara jag som kört om bilar på 90 väg med en fiddy, toppar ca 115, kan tilläga att mina svingbussningar är kassa wink

Nej jag trimmade upp en viking eco moppe till 250km/h+++ och brassa HELVET på bakhjulet förbi alla snuttar samtidigt som jag peka fack-jo till nån gammal särring.......roll

PS: Jag hade gammal luft i däcken, den hade bergis gjort 300++ med raceluft!

Senast redigerat av Fizzer (23 januari 2009)

Let's stance!
Rquired Allmänt envis
23 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Fizzer skrev:

MHperformance skrev:

Brandis skrev:

ja, då är väl du mer idiot än mig då, skön att veta att man inte är korkast i världen... dock tvivlar jag på att det va en puch maxi, har du kört 80 blås med en sån så brukar man säga att det är självmordbenäget

är det bara jag som kört om bilar på 90 väg med en fiddy, toppar ca 115, kan tilläga att mina svingbussningar är kassa wink

Nej jag trimmade upp en viking eco moppe till 250km/h+++ och brassa HELVET på bakhjulet förbi alla snuttar samtidigt som jag peka fack-jo till nån gammal särring.......roll

PS: Jag hade gammal luft i däcken, den hade bergis gjort 300++ med raceluft!

Wow du är nog coolast här inne just nu wink
Själv ser jag ingen anledning av flyga omkring i trafiken med ett livsfarligt och osäkert fordon som inte är anpassat för mer än 30-45 vid något tillfälle. Och när man har körkort är ju anledningen ännu mindre, random fiat punto går ju bättre än en sån liten ***t...

Fiddy är skitskoj att leka med men har inget ute i trafiken att göra

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
RobinNilsson
25 januari 2009 · 369 Inlägg

humm..

åh va man myser, när turbon den pyyser =)
DusanMandick Random Hero
25 januari 2009 · 4 047 Inlägg

poliser som slår på bluljuset o siren när de måste stanna för rödljus, o stänger av det direkt efter korsningen

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Marquant
25 januari 2009 · 51 Inlägg

Har väl 2 sådana här rätt nya historier. Börjar med julafton, hade varit hos min syster med familjen, men skulle sedan ta bilen och köra över till flickvännen. Åker ut på den större vägen mellan Motala och Linköping, och kommer ikapp en övningskörare. Plötsligt springer 2 hjortar ut ur skogen och även fast man inte borde så ställde sig båda på bromsen, resulterade i att vi gled framåt på den hala vägen. Den första hjorten hamnar framför hennes bil, och den andra mellan våra två bilar.. Medans vi då har hela arslena belysta med ett rött sken så kommer en dåre i säkert 80-100km/h och kör om båda oss två. Då kan man inte ha mycket vett. :S


Den andra var nu i fredags då jag, kusin och 3 andra åkte fullpackad Renault Clio på motorvägen, en sådan där 2+1 väg var det. Så kommer en flashig BMW upp bakifrån oss och ligger bara några cm från oss. Kusinen blir givetvis sur över detta. Strax därefter kommer vi in i en form av cirkulationsplats (Tiftrondellen för er som vet) där det blir 70 ifrån 110 vägen. Kusin lägger sig spik på 70km/h bara för att markera för honom bakom i BMWn.. Idioten kör då om oss och när vi kommer ut på 110 vägen igen saktar han ner till 50km/h och sick sackar över vägen för att blockera för oss. :S

Volvo V50 (2007)
-Mackan- Fire And Silk
25 januari 2009 · 2 254 Inlägg

Kolla bara på den här videon, sista idioten är inte född än. JAG LOVAR.

[video]http://www.garaget.org/video/kap3ky5dw5rz[/video]

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Dirtymike
25 januari 2009 · 1 532 Inlägg

Blivit omkörd på fartgupp av mopeder när man måste snedda! En kille körde in i dörren på 740in o drog, gick nån dag sen gjorde han om samma sak o tog min spegel. Men då fick han smaka buskar istället! Han körde inte om fler gånger!

Jeep J20 (1978)
Bjork OEM <3
25 januari 2009 · 6 957 Inlägg

Residence skrev:

Felax skrev:

Bjork skrev:
Har ju fått lite ryck ngn gång och kört om på insidan..dumt, ja hmmtongue Andrenalinkick? Ja för fan big_smile
Men annars har man väl sett omkörningar som kunnat sluta illa, blivit omkörd av hojar på bakhjul etc.

pisskärringar som kör i 50 på 90 vägar och vägrar dra in i vägrenen drar jag om på insidan.. om de är möte då. De va skoj som fan när man hade honda som brötade endel wink

måste hålla med dig. skyldig 'är jag med

Sedär, trodde att man skulle bli dumförklarad tongue
Nu verkar ju även andra fordon vara inblandat märker jag, så ja får väl räcka upp en hand
ang. köra om bilar med moppen på stora vägar...va ganska fräck känsla att nöta om långtradare
å bilar i en 90-110 blås på en friskt trimmad moppe tongue

OEM <3
stork3n
25 januari 2009 · 84 Inlägg

nu när alla skriver om vad ni åkte för moppe kan jag väl skriva vad jag åkte då.. körde en rieju mrx med pata negra cylinder max portad.. och eget byggd trim rör. och ktm 125 förgasare. även bytt vevparti med mera. toppa väl en 130-150 med hyfsat ax.. det bästa var ju då att ligga på e4 i tierps trakten och blåsa om bilar.. eller blåsa och blåsa, köra om dom allefall tongue

har även möt mc polisen inne i månkarbo när jag körde mot körriktningen på trottoaren.. tur för mig var väl att den inte vände.. med moppen alltså inte audin tongue

dessa saker e inget man är stolt över. då man körde som en galning och körde med livet som insats varje gång.. inga skydd eller liknande, det var väl mjukisbyxor och tshirt som gällde big_smile  vill inte skryta eller nåt. ville bara säga det värsta.. sen har jag kört s4 i 260 dock på motorväg. har även kört r1 utan kort och så. men pröva bara lite på vägen..

nu vill jag höra mer saker big_smile

Senast redigerat av stork3n (25 januari 2009)

Audi GT "a dream came true" (1988)
Stream Statstjänsteman
25 januari 2009 · 125 Inlägg

Tja efter att ha haft körkort i snart 20 år har man varit med om en del hmm
-smällt på Sveavägen i city i rusningstrafik mitt fel brrrr
-fortkörning, 110 på 70-väg, där rök lappen två månader, usch
-ringt polisen och stoppat en galen polack (ni som kört Nynäsvägen vet nog vad jag menar) medtrafikantansvar kan man kalla det, personen var inte full bara polack som polisen sa, huamig
-blivit påkörd av en Nissan Micra (den blev skrot) inte min bil utan Micran blev mera skrot så att säga
-har även sett en kvinna på cykel med barn bakom blivit påkörd av bil vid övergångsställe för en herrans massa år sedan, man kan flyga långt och överleva kan jag meddela
-har även mött en äldre förare komma körandes i fel riktning i Sollentuna, norr om Sthlm. Stackaren hade kört fel i en rondell strax innan. Åtgärd; helljus och tuta, ändå blev jag omkörd av en idi samtidigt (dålig syn?)

Finns nog en del annat oxå..

Audi A6 Avant 3.0T quattro "Daytonagrey" (2009)
RobinNilsson
1 februari 2009 · 369 Inlägg

wrom :p

åh va man myser, när turbon den pyyser =)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang