Vilken är den värsta trafikförseelsen du har sett / varit med om??

RobinNilsson
21 januari 2009 · 369 Inlägg

Måste bara skriva denna tråd lr vad det nu heter tongue 

För att för några veckorsen så va jag i stockholm och körde då det kom en bil och körde ner på avfarten på e4an och började köra mot färdriktningen!! Detta va lite mot södertälje hållet och sent på kvällen så det va ganska glest med bilar men ändå !! Tog dock bara ca 100m föraren insett vad hon hade gjort..

Haru varit med eller sett ngt udda? cool

Senast redigerat av _Robbzon_ (21 januari 2009)

åh va man myser, när turbon den pyyser =)
wieger
21 januari 2009 · 511 Inlägg

_Robbzon_ skrev:
Måste bara skriva denna tråd lr vad det nu heter tongue 

För att för några veckorsen så va jag i stockholm och körde då det kom en bil och körde ner på avfarten på e4an och började köra mot färdriktningen!! Detta va lite mot södertälje hållet och sent på kvällen så det va ganska glest med bilar men ändå !! Tog dock bara ca 100m föraren insett vad hon hade gjort..

Haru varit med eller sett ngt udda? cool

Haha, där har vi felet.. tongue (ironi) Lite off topic jag vet.

Skål för alkohol, orsaken och lösningen till alla livets problem!
Mollllgan
21 januari 2009 ·

Den värsta Trafikförseelsen jag vatt med om är att gubben från vägverket gav mig körkort...

*IRONI*

RobinNilsson
21 januari 2009 · 369 Inlägg

_S40_ skrev:
Den värsta Trafikförseelsen jag vatt med om är att gubben från vägverket gav mig körkort...

*IRONI*

Hahaha lol

åh va man myser, när turbon den pyyser =)
Hamilton
21 januari 2009 · 8 864 Inlägg

Mest udda jag varit med om måste nog vara när jag körde om en rullstol på E4:an vid Löwenströmska sjukhus (STHLM). En sinnesförvirrad man i rullstol har på något sätt lyckats med bedriften att ta sig ut på E4:an, han "rullar" inte i vägrenen utan ligger i vänsterfilen.
Detta hände för ett 10 tal år sedan.

Fotograf på tierpidag.se
guwib
21 januari 2009 · 624 Inlägg

wieger skrev:

_Robbzon_ skrev:
Måste bara skriva denna tråd lr vad det nu heter tongue 

För att för några veckorsen så va jag i stockholm och körde då det kom en bil och körde ner på avfarten på e4an och började köra mot färdriktningen!! Detta va lite mot södertälje hållet och sent på kvällen så det va ganska glest med bilar men ändå !! Tog dock bara ca 100m föraren insett vad hon hade gjort..

Haru varit med eller sett ngt udda? cool

Haha, där har vi felet.. tongue (ironi) Lite off topic jag vet.

kan bara hålla med=)

jag åkte på e18 mot nortälje för ngt år sen.
körde tjejens pappas a6 diesel,den var trimmad i tyskland och gjorde 260 km/h,års modell 94 tror jag...
iaf vi ligger i 130 kanske,bakom komme en motorcykel i ca jättehög fart,när den passerar gasar jag efter. när vi är uppe i ca 180 kanske, ser jag ngt konstigt i en vägficka länge fram,en bil och massa annat skit.så jag bromsar in jävligt snabbt.när vi kommer närmre ser jag att det är en snut med ngn mobil hastightesstation..tur att jag saktade ner..
det roliga var att mc sket i det totalt! full gas i säkert 200 blås förbi snuten, men vad skulle de göra...

who´s the man?
te_wik Forummoderator
21 januari 2009 · 12 813 Inlägg

Hamilton skrev:
Mest udda jag varit med om måste nog vara när jag körde om en rullstol på E4:an vid Löwenströmska sjukhus (STHLM). En sinnesförvirrad man i rullstol har på något sätt lyckats med bedriften att ta sig ut på E4:an, han "rullar" inte i vägrenen utan ligger i vänsterfilen.
Detta hände för ett 10 tal år sedan.

I sommras längst E10 körde jag om en gubbe i en såndär elektrisk sparkcykel.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
RobinNilsson
21 januari 2009 · 369 Inlägg

wieger skrev:

_Robbzon_ skrev:
Måste bara skriva denna tråd lr vad det nu heter tongue 

För att för några veckorsen så va jag i stockholm och körde då det kom en bil och körde ner på avfarten på e4an och började köra mot färdriktningen!! Detta va lite mot södertälje hållet och sent på kvällen så det va ganska glest med bilar men ändå !! Tog dock bara ca 100m föraren insett vad hon hade gjort..

Haru varit med eller sett ngt udda? cool

Haha, där har vi felet.. tongue (ironi) Lite off topic jag vet.

Hahha ja det var väl förmodligen därför :p

åh va man myser, när turbon den pyyser =)
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
22 januari 2009 · 1 874 Inlägg

Fan, jag vill se fler sjuka saker! big_smile

Gulmun * Klåpare
22 januari 2009 · 1 718 Inlägg

Har mött en bil på E20 som körde mot färdriktningen. Det var tur att det inte var mycket trafik den dagen... Jag tutade, blinkade och veva med armen genom fönstret för att få det äldre parets uppmärksamhet, sen var det bara att ringa in ett trafikmeddelande till SR.

På en 70-sträcka utanför Örebro (kurvorna innan Resta för er som känner till området) blev jag omkörd av en vit 850 som kom i en sjuhelsickes fart. Han tappade kontrollen i en av de tvära kurvorna, körde ner i diket, missade PRECIS en telefonstolpe, rammade en avtagsväg och studsade bokstavligt talat upp på vägen igen!
Trots att bilen varit jordfräs i 300 meter och lämnat en massa plast och metalldelar efter sig så gasade dåren på igen och fortsatte vansinnesfärden...

När jag pluggade på Rudbecksskolan i Örebro så gick jag lite för nära trottoarkanten på väg upp mot krämaren. Jag höll ryggan med handen vilande på axeln och hade armbågen riktad mot vägen. Naturligtvis så kommer det en lätt lastbil och slickar trottoarkanten och sätter backspegeln rakt i armbågen på mig.
Det blev en jävla smäll, jag kastades framlänges och armbågen värkte i en vecka. Föraren smet från platsen...

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Opelmadness German cars, quality and beyond
22 januari 2009 · 8 197 Inlägg

_S40_ skrev:
Den värsta Trafikförseelsen jag vatt med om är att gubben från vägverket gav mig körkort...

*IRONI*

lol Mycket bra humor! big_smile

Det värsta som jag själv har drabbats av var att jag mötte en lastbil på ett krön.. Fast han hade nåt liksom på sidan av, en bil på väg förbi! Jag höll ut så långt jag kunde och bromsade som fan...
Till slut hörde jag bara grus och annat som slog upp mot underredet och en sån där vit plogpinne flög över huven.
Sen, när jag hade mött ekipagen fick jag försöka kränga upp bilen på vägen igen.
Då kan jag lova att jag hade hjärtat i halsgropen. Plus att jag var heligt förbannad på föraren av den röda V70n! Det är nog ca 10 år sen nu, men det känns som det var igår.. hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Martin 9-3 Fisketokig
22 januari 2009 · 2 997 Inlägg

Ungar som stått vid E4 och försökt lifta. Uppskattningsvis 7-10år.
Stod väldigt farligt vid kanten och gjorde lift-tecken.
Dels har de kunnat bli påkörd eller orsakat olycka eller så har fel person kunnat stannat och försökt få med dem.

Jag själv vållande till olycka var i söderhamn då jag kommer lite för fort på kungsgatan.
En gående var på väg över gatan längre fram men den skulle hinna över i tid, jag kollade på annat och vips så visar det sig att personen i fråga var en gammal tant som bara hunnit halvvägs.

Jag får bromsa ner rätt kraftigt för att inte köra på henne, hon blev väldigt rädd och försökte vända om och ramlar rakt ner i asfalten. Som tur var så kom hon snabbt upp på benen och verkade oskadd.

Jag hade nog gjort mig skyldig till vårdslöshet i trafik då. Höll nog 60-70 och är 50-skyltat samt obevakade övergångsställen rätt tätt.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Rock-Star
22 januari 2009 · 2 982 Inlägg

en snubbe påväg mot solna/kista från city.
i eugeniatunnel kör han över till motsatt färdriktning....
knas!

Mortalis VW-nörd?
22 januari 2009 · 4 332 Inlägg

Denna e ju rätt fin http://hem.bredband.net/mikaele/DSC00704.JPG
Vad ser vi här då? Jo det är en kille med släpvagn som har kört på motorvägen i fel färdriktning. Precis efter 70 skyltarna finns en avfart lite dold just där. Han trodde tydligen att de va en påfart (???)
Tog ett bra tag för honom o vända där å alla fick ju tvärnita när han kom faranades.

Varit med om liknande saker på bl.a. Nya Allén som är en trefilig 50 väg i en riktning. Oftast under Gothia...

Opelmadness German cars, quality and beyond
22 januari 2009 · 8 197 Inlägg

Mortalis skrev:
Denna e ju rätt fin http://hem.bredband.net/mikaele/DSC00704.JPG
Vad ser vi här då? Jo det är en kille med släpvagn som har kört på motorvägen i fel färdriktning. Precis efter 70 skyltarna finns en avfart lite dold just där. Han trodde tydligen att de va en påfart (???)
Tog ett bra tag för honom o vända där å alla fick ju tvärnita när han kom faranades.

Varit med om liknande saker på bl.a. Nya Allén som är en trefilig 50 väg i en riktning. Oftast under Gothia...

Å jösses vilken galning!
Var e denna tagen?

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Mortalis VW-nörd?
22 januari 2009 · 4 332 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:

Mortalis skrev:
Denna e ju rätt fin http://hem.bredband.net/mikaele/DSC00704.JPG
Vad ser vi här då? Jo det är en kille med släpvagn som har kört på motorvägen i fel färdriktning. Precis efter 70 skyltarna finns en avfart lite dold just där. Han trodde tydligen att de va en påfart (???)
Tog ett bra tag för honom o vända där å alla fick ju tvärnita när han kom faranades.

Varit med om liknande saker på bl.a. Nya Allén som är en trefilig 50 väg i en riktning. Oftast under Gothia...

Å jösses vilken galning!
Var e denna tagen?

Göteborg E20, Olskrokstorget, den avfarten han kört på tongue

Opelmadness German cars, quality and beyond
22 januari 2009 · 8 197 Inlägg

Mortalis skrev:

Irmscher Vectra skrev:

Mortalis skrev:
Denna e ju rätt fin http://hem.bredband.net/mikaele/DSC00704.JPG
Vad ser vi här då? Jo det är en kille med släpvagn som har kört på motorvägen i fel färdriktning. Precis efter 70 skyltarna finns en avfart lite dold just där. Han trodde tydligen att de va en påfart (???)
Tog ett bra tag för honom o vända där å alla fick ju tvärnita när han kom faranades.

Varit med om liknande saker på bl.a. Nya Allén som är en trefilig 50 väg i en riktning. Oftast under Gothia...

Å jösses vilken galning!
Var e denna tagen?

Göteborg E20, Olskrokstorget, den avfarten han kört på tongue

Nej men hur i h-e har han lyckats DÄR??

EDIT: Läste nyss ditt första inlägg igen.. roll

Senast redigerat av Irmscher Vectra (22 januari 2009)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
BJonsson
22 januari 2009 · 4 074 Inlägg

Jag va i vår grann stad Mora en torsdag 1994 och skulle köra upp för körkort. Allt gick bra och jag fick kortet. Glad i hågen begav jag mig hemåt med bussen. När jag kommer hem så spatserar jag i väg till farsans jobb (bil firma) och visar stolt upp lappen jag varit så duktig och fått. Lånar en bil av farsan och åker hem och tar det lugnt. Morgonen efter riger en kompis och frågar om jag ska med till sälen över helgen å festa,visst säger jag och rafsar ihop lite kläder i en väska och beger mig tillbaka mot mora  i farsans sprillans opel omega. Kompisen ringer och ber mig skynda på så jag öppnar spjällen på omegan och sätter iväg. När jag närmar mig garsås så slår tanken mig att där brukar polisen stå har farsan sagt ett antal gånger,men inte kan dom väl stå där en fredag förmiddag? äh,så jag trampar på och kommer fram till garsås och mycket riktgt där står dom jävlarna... det gick 113kmh för fort på 70sträcka! sen dess har jag tröttnat på körkort så jag kör nu enligt Eddie Meduzas karaktär "eleganten" i stället. Inte haft nåt körkort sen dess och inte blivit stoppad så många gånger heller på 15år.


Edit-----> för er som ej vet vem "eleganten" är! http://se.youtube.com/watch?v=cUBPyPMoKQI

Senast redigerat av BJonsson (22 januari 2009)

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
Opelmadness German cars, quality and beyond
22 januari 2009 · 8 197 Inlägg

BJonsson skrev:
Jag va i vår grann stad Mora en torsdag 1994 och skulle köra upp för körkort. Allt gick bra och jag fick kortet. Glad i hågen begav jag mig hemåt med bussen. När jag kommer hem så spatserar jag i väg till farsans jobb (bil firma) och visar stolt upp lappen jag varit så duktig och fått. Lånar en bil av farsan och åker hem och tar det lugnt. Morgonen efter riger en kompis och frågar om jag ska med till sälen över helgen å festa,visst säger jag och rafsar ihop lite kläder i en väska och beger mig tillbaka mot mora  i farsans sprillans opel omega. Kompisen ringer och ber mig skynda på så jag öppnar spjällen på omegan och sätter iväg. När jag närmar mig garsås så slår tanken mig att där brukar polisen stå har farsan sagt ett antal gånger,men inte kan dom väl stå där en fredag förmiddag? äh,så jag trampar på och kommer fram till garsås och mycket riktgt där står dom jävlarna... det gick 113kmh för fort på 70sträcka! sen dess har jag tröttnat på körkort så jag kör nu enligt Eddie Meduzas karaktär "eleganten" i stället. Inte haft nåt körkort sen dess och inte blivit stoppad så många gånger heller på 15år.

Galning.. tongue

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Eiiiiik
22 januari 2009 · 337 Inlägg

BJonsson skrev:
Jag va i vår grann stad Mora en torsdag 1994 och skulle köra upp för körkort. Allt gick bra och jag fick kortet. Glad i hågen begav jag mig hemåt med bussen. När jag kommer hem så spatserar jag i väg till farsans jobb (bil firma) och visar stolt upp lappen jag varit så duktig och fått. Lånar en bil av farsan och åker hem och tar det lugnt. Morgonen efter riger en kompis och frågar om jag ska med till sälen över helgen å festa,visst säger jag och rafsar ihop lite kläder i en väska och beger mig tillbaka mot mora  i farsans sprillans opel omega. Kompisen ringer och ber mig skynda på så jag öppnar spjällen på omegan och sätter iväg. När jag närmar mig garsås så slår tanken mig att där brukar polisen stå har farsan sagt ett antal gånger,men inte kan dom väl stå där en fredag förmiddag? äh,så jag trampar på och kommer fram till garsås och mycket riktgt där står dom jävlarna... det gick 113kmh för fort på 70sträcka! sen dess har jag tröttnat på körkort så jag kör nu enligt Eddie Meduzas karaktär "eleganten" i stället. Inte haft nåt körkort sen dess och inte blivit stoppad så många gånger heller på 15år.


Edit-----> för er som ej vet vem "eleganten" är! http://se.youtube.com/watch?v=cUBPyPMoKQI

Idioti....  Att du kan köra betvivlar jag inte. Boka ny tid å ta om kortet...
För övrigt är avslagen öl ett ord på din presentation

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang