TV och reklam

alain www.bimmerpower.org
22 januari 2009 · 3 995 Inlägg

Idag när man tittar på TV, oavsett program, den bryter plötsligt till reklam, rätt irritedande.
Vad gör ni under tiden?
Jag själv kolla upp om det finns bättre program på en annan kanal eller går i köket och gör en macka eller annat.
Det finns reklamer som inte ha någonting med verkligeten att göra (bluff) och 90% är om och om samma reklam dag efter dag, man blir trött på det!.
Hur reagerar ni på det och vad tycker ni? MVH.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Roz-104 typ..eh..va?
22 januari 2009 · 582 Inlägg

Jag hatar alla reklamer, blir så satans trött på dom...gör väl ungefär samma som du, byter kanal eller går iväg..sitter iaf inte o glor på dom tongue

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!
Volvo 850 T5 "Te-Femman" (1994)
Mortalis VW-nörd?
22 januari 2009 · 4 332 Inlägg

Nu har ju asen börjat synca reklampauserna med varandra också. Så alla jävla reklamkanaler kör reklamen samtidigt, sitter man i skiten o får se efterblivna offret i telia reklamen var 3e sekund "ja har inga kanaler hellur"...blir så sur..o byta till svt går ju inte för då handlar de antingen om Gaza- remsan eller så e de tjeckiskt drama

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
22 januari 2009 · 1 874 Inlägg

Jag brukar oftast sitta och svära för mig själv ett tag, och sedan gläpper jag en runda bland dom andra kanalerna. Tycker dock att det kan vara skönt med lite reklam ibland. Ser ofta på Canal+ och där är det ju inget break i filmerna. Det kan vara jobbigt om man blir akut toanödig, eller om man måste springa och fixa något i snacksväg eller liknande... För man vill ju inte missa filmen.

Annars borde det vara dödsstraff på reklam. I synnerhet den skiten som kommer mitt i nyheterna (Hej, TV4), mellan nyheterna och vädret och sådär. Varför liksom?

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
22 januari 2009 · 1 874 Inlägg

Mortalis skrev:
Nu har ju asen börjat synca reklampauserna med varandra också. Så alla jävla reklamkanaler kör reklamen samtidigt, sitter man i skiten o får se efterblivna offret i telia reklamen var 3e sekund "ja har inga kanaler hellur"...blir så sur..o byta till svt går ju inte för då handlar de antingen om Gaza- remsan eller så e de tjeckiskt drama

Haha. Jag håller helt och hållet med dig. Tur att man har ett par reklamfria filmkanaler då, bara! big_smile

maccswe
22 januari 2009 · 200 Inlägg

Bästa tipset är att lägga ner tv tittandet och "ordna" det på andra sätt.

steifan DR!FTT3KN!K3R
22 januari 2009 · 10 427 Inlägg

Drygt! Om inte reklamen är synkad mellan kanalerna så kör dom växelvis så man omöjligt kan missa den!
Jag som fått det för mig, Viasatkanalerna kör reklamkartell med Kanal5/9 och TV4. tongue

Sen tycker jag även att reklampauserna är så jäkla långa nuförtiden. Ibland tar det
ju så lång tid att man börjar svära "faen det har ju gått över fem minuuter" på dalmål.

BMW 325i "M-Sport" (2006)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Niklas1987 NO
22 januari 2009 · 2 182 Inlägg

"Bang å smutsen är väck" mest irriterande reklamen nånsin

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Roz-104 typ..eh..va?
22 januari 2009 · 582 Inlägg

Läste på ett annat forum att de är på gång att bli ännu fler reklamavbrott i tv. Som det är nu måste reklamen skilljas av minst 20 minuters programtid, men att dom tydligen vill ändra på de...va ett tag sen jag läste de o jag vet inte riktigt hur de blir, om dom ska ändra på det eller om det bara var ett förslag tongue

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!
Volvo 850 T5 "Te-Femman" (1994)
IceEyes Varningar: För många..
22 januari 2009 · 2 552 Inlägg

ICA-reklamen är nog den enda jag klarar av att se.. Annars blir det väl att man bläddrar runt på text-tv tills skiten är över smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
prodrive Avstängd
22 januari 2009 · 962 Inlägg

Jag har ingen tv, så jag upplever inte problemet.. Det funkar alldeles ypperligt att tanka filmer man vill se och kombinera det med web-tv! smile

Roz-104 typ..eh..va?
22 januari 2009 · 582 Inlägg

IceEyes skrev:
ICA-reklamen är nog den enda jag klarar av att se.. Annars blir det väl att man bläddrar runt på text-tv tills skiten är över smile

Hehe mjo, visst kan dom va roliga, men man tröttnar rätt fort på att höra samma skit hela tiden

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!
Volvo 850 T5 "Te-Femman" (1994)
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
22 januari 2009 · 1 874 Inlägg

steifan skrev:
Sen tycker jag även att reklampauserna är så jäkla långa nuförtiden. Ibland tar det
ju så lång tid att man börjar svära "faen det har ju gått över fem minuuter" på dalmål.

Ja, och 5:an tar nog fan priset. Man hinner fan cykla 25 varv runt stan innan reklamen är slut...

Niklas1987 skrev:
"Bang å smutsen är väck" mest irriterande reklamen nånsin

Nja. Alla blöjreklamer, reklamer för bindor och sådär... usch.

Bostrom RS
22 januari 2009 · 886 Inlägg

Tycker så här. Antingen ett längre reklamavbrott varje timme (typ 15-20 min) eller mycket kortare (typ 4 gånger per timme a 3 min). För som det är nu är det på vissa kanaler varje kvart och det håller på 7-8 min. Blir vansinnig. Slänger ut tv:n snart och säger upp tv-licensen!!!!!!! big_smile

Focus RS
Rquired Allmänt envis
22 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Fy fan för tv-reklam alltså, bara skit i princip (finns en del roliga) sad
Har länge funderat på nått sätt att få bort skiten, kanske en protestlista här? wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
JockeRX7 KTM 660
23 januari 2009 · 537 Inlägg

Så fort det blir reklam så slår jag över till discovery channel för den är oftast inte synkad med nån annan kanal. Annars blir det datorn dom minuterna

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
Sir_x
23 januari 2009 · 945 Inlägg

Rquired skrev:
Fy fan för tv-reklam alltså, bara skit i princip (finns en del roliga) sad
Har länge funderat på nått sätt att få bort skiten, kanske en protestlista här? wink

Hade det inte funnits reklam så hade du fått vara nöjd med 1 och 2an. Hur skulle tv-bolagen ha råd att köpa in serier osv om ingen betalade dem?

Jag drömmer själv om att få jobba med reklam/marknadsföring efter högskola så jag finner tv-reklam tämligen intressant stundtals.
Klart man blir irriterad på Telia reklamen, men den lägger sig på minnet. Ni minns således Telia...

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
te_wik Forummoderator
23 januari 2009 · 12 813 Inlägg

Sir_x skrev:

Rquired skrev:
Fy fan för tv-reklam alltså, bara skit i princip (finns en del roliga) sad
Har länge funderat på nått sätt att få bort skiten, kanske en protestlista här? wink

Hade det inte funnits reklam så hade du fått vara nöjd med 1 och 2an. Hur skulle tv-bolagen ha råd att köpa in serier osv om ingen betalade dem?

Jag drömmer själv om att få jobba med reklam/marknadsföring efter högskola så jag finner tv-reklam tämligen intressant stundtals.
Klart man blir irriterad på Telia reklamen, men den lägger sig på minnet. Ni minns således Telia...

Men hon "Anna" i teliareklamen gör ju de hela lite mindre tråkigt att titta på... smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
VolvoHanna
23 januari 2009 · 373 Inlägg

när det blir reklam så börjar jag zappa runt å leta upp ngt annat intressant å kolla på, när det inte finns ngt annat å man inte har ngr andra göromål så händer det att man "uthärdar" reklam pausen men det blir inte ofta big_smile

Finland
23 januari 2009 · 71 Inlägg

Kollar nästan bara på Svt så reklamen är inget problem, är det något program på en reklamkanal som jag vill se så spelar jag in programmet så jag kan spola reklamen. Filmerna på Tv4 är ju en mardröm att kolla på annars.

En signatur är en liten text som inkluderas i slutet på dina inlägg i forumet.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang