Hur många stannar och hjälper folk vid vägkanten?

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
25 januari 2009 · 5 753 Inlägg

AirOne skrev:

_Glenne_ skrev:
Aldrig nån som stannar och hjälper mig om läget är så, därför brukar jag bara köra förbi om jag ser nån efter vägkanten..


Om aldrig nån hjälper mig varför ska då jag hjälpa andra ?

Eller vänd på det där. Om du stannar varje gång du ser någon i knipa - förutom om det är Hells Angels eller liknande - och får lida det lilla man gör utav att hjälpa andra, hur stora är oddsen då till slut att du en dag står där och någon känner igen dig som "han som hjälpte andra" och därför stannar..?
Stannar du så kommer andra att stanna för din skull. Förr eller senare.

Och sen kanske det har att göra lite med att jag är lite folk skygg, pratar gärna inte med folk jag inte känner, annat är det på fyllan dock men då ska man ju inte köra bil heller tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Mack Forum- och sitemoderator
25 januari 2009 · 26 155 Inlägg

_Glenne_ skrev:

AirOne skrev:

_Glenne_ skrev:
Aldrig nån som stannar och hjälper mig om läget är så, därför brukar jag bara köra förbi om jag ser nån efter vägkanten..


Om aldrig nån hjälper mig varför ska då jag hjälpa andra ?

Eller vänd på det där. Om du stannar varje gång du ser någon i knipa - förutom om det är Hells Angels eller liknande - och får lida det lilla man gör utav att hjälpa andra, hur stora är oddsen då till slut att du en dag står där och någon känner igen dig som "han som hjälpte andra" och därför stannar..?
Stannar du så kommer andra att stanna för din skull. Förr eller senare.

Och sen kanske det har att göra lite med att jag är lite folk skygg, pratar gärna inte med folk jag inte känner, annat är det på fyllan dock men då ska man ju inte köra bil heller tongue

..då vet du inte hur skygg jag är folk. Men att stanna och hjälpa till kan vara skillnaden mellan liv eller död när man minst anar det, precis som någon tidigare skrev. Det vet man inte förrän man stannat.
Men jag förstår vad du menar..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
FireTraXX DFFL
25 januari 2009 · 9 020 Inlägg

AirOne skrev:

_Glenne_ skrev:
Aldrig nån som stannar och hjälper mig om läget är så, därför brukar jag bara köra förbi om jag ser nån efter vägkanten..


Om aldrig nån hjälper mig varför ska då jag hjälpa andra ?

Eller vänd på det där. Om du stannar varje gång du ser någon i knipa - förutom om det är Hells Angels eller liknande - och får lida det lilla man gör utav att hjälpa andra, hur stora är oddsen då till slut att du en dag står där och någon känner igen dig som "han som hjälpte andra" och därför stannar..?
Stannar du så kommer andra att stanna för din skull. Förr eller senare.

Skulle någon ur HA skjuta honom bara för att han stannar och erbjuder en hand?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
MHperformance CNC operatör
25 januari 2009 · 280 Inlägg

stannar endast för gammalt folk och människor av det motsatta könet, fast vid en trafik olycka eller liknande är det ju klart man stannar vad det än är för människor, tar jag som en självklarhet

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra
Volkswagen Golf vr6 "Syncro" (1996)
Volkswagen Passat 3c "2.0tdi" (2009)
IceEyes Varningar: För många..
26 januari 2009 · 2 552 Inlägg

FireTraXX skrev:

AirOne skrev:

_Glenne_ skrev:
Aldrig nån som stannar och hjälper mig om läget är så, därför brukar jag bara köra förbi om jag ser nån efter vägkanten..


Om aldrig nån hjälper mig varför ska då jag hjälpa andra ?

Eller vänd på det där. Om du stannar varje gång du ser någon i knipa - förutom om det är Hells Angels eller liknande - och får lida det lilla man gör utav att hjälpa andra, hur stora är oddsen då till slut att du en dag står där och någon känner igen dig som "han som hjälpte andra" och därför stannar..?
Stannar du så kommer andra att stanna för din skull. Förr eller senare.

Skulle någon ur HA skjuta honom bara för att han stannar och erbjuder en hand?

Nej han skulle få en kram och en bukett blommor, det är ju det HA är kända för..

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Koop
26 januari 2009 · 1 867 Inlägg

HA är sköna gubbar, och hjälper man dom när dom är i "nöd" är dom nog tacksamma som alla andra människor.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
26 januari 2009 · 1 948 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Är det gamla bilar, äldre än 5år så stannar jag nog aldrig, då får skylla sig själva om de inte åker nyare och pålitligare kärror.

.... det är förstås klart att du kan tänka dig att betala lite mer skatt så att de behövande har råd med att köpa bilar från -04 och framåt.

Asså folk är ju helt blåsta... klart man stannar om det inte ser misstänksamt ut! ett ungdomsgäng eller en pensionär det spelar ingen roll, i regel så ser du om det hela verkar lite otroligt, håller med om att tjejer ska passa sig lite extra dock!

Håller med om det där med HA, dem är för organiserade för att ge sig på en vanlig Svensson, dem blir nog glada av att ha fått hjälp... bråkar du inte med dem så tvivlar jag på att dem bråkar med dig... nej råna folk längs vägarna det är nog mest knarkare o annat skumt folk.

Senast redigerat av AcesHigh666 (26 januari 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
FL3JM Inga konstigheter
26 januari 2009 · 2 064 Inlägg

Klart man hjälper om det är en olycka eller om nån sopat av vägen!

snoddas
26 januari 2009 · 1 142 Inlägg

ja åker oftast förbi... ja har vinka som ett as många gånger men folk bara åker förbi... min kylare small förra veckan på 745an för att de var en ispropp och ja vinka åt alla men ingen stanna...fick ringa en kompis pappa som hämtade mig(då var de ändå -12 ute och då tycker ja man kan stanna och ja ser inte direkt ut som en pundare så fattar inte vad dom är rädda för heller...

diamond_ Diamond
26 januari 2009 · 540 Inlägg

beror på¨vart man är och hur läget ser ut som sagt.. om det är ett öppet ställe med bilar som kör förbi, så stannar jag om jag har tid..

När jag smällde med audin, så stannade fan med varenda bil som körde förbi och frågade om jag behövde hjälp.. Så var extremt tacksam över det..  Och hade fan med gjort det samma och jag hade stött på nån ute på vägen..

I'm Rick James Bitch!
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
26 januari 2009 · 3 404 Inlägg

Självklart försöker man hjälpa till om man kan, men ofta står de så jäkligt till att man ser de när man redan blåst förbi, men då har jag iaf vänt.

När jag själv drog i diket stannade var och varannan bil trotts att hon stog såpass djupt att det behövdes 4x4 och v8 för att dra upp henne. men det värmer att folk faktiskt stannar och frågar om de kan hjälpa till.

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Opelmadness German cars, quality and beyond
26 januari 2009 · 8 197 Inlägg

Häromkring brukar iaf jag stanna och kolla så allt står rätt till. Folk brukar i allmänhet göra det häruppe också. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Sand_Man Magister Mundi Sum
26 januari 2009 · 177 Inlägg

Stannar alltid !!

När jag har tid eller är själv i bilen !
Dottern o frugan e inte så pigga på att bogsera folk eller hjälpa till o byta hjul smile

Idrott luktar svett Sport Luktar Bensin =)
Chevrolet Corvette "Vetten" (1987)
Audi A6 Allroad 2,7 Biturbo "Quattron" (2004)
Volvo V50 1,8F "Snålbilen" (2008)
chevrolet-diesel
26 januari 2009 · 9 Inlägg

Självklart så stannar man!

Germax
26 januari 2009 · 12 086 Inlägg

Jag brukar tuta och peka finger när jag åker förbi

Mollllgan
26 januari 2009 ·

JapMax skrev:
Jag brukar tuta och peka finger när jag åker förbi

Hahahah "Behöver du hjälp? Ring Poolia"

OT Jag stannar om det känns bra tongue

Masaru hater
26 januari 2009 · 656 Inlägg

JapMax skrev:
Jag brukar tuta och peka finger när jag åker förbi

HAHAHAHA

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
Germax
26 januari 2009 · 12 086 Inlägg

IceEyes skrev:

FireTraXX skrev:

AirOne skrev:

Eller vänd på det där. Om du stannar varje gång du ser någon i knipa - förutom om det är Hells Angels eller liknande - och får lida det lilla man gör utav att hjälpa andra, hur stora är oddsen då till slut att du en dag står där och någon känner igen dig som "han som hjälpte andra" och därför stannar..?
Stannar du så kommer andra att stanna för din skull. Förr eller senare.

Skulle någon ur HA skjuta honom bara för att han stannar och erbjuder en hand?

Nej han skulle få en kram och en bukett blommor, det är ju det HA är kända för..

Alla i HA är lixom inte kallblodiga mördare som dödar allt dom kommer över..
Majoriteten skulle nog bli tacksamma och bete sig som alla andra.


Jag minns när jag va liten o farsan jobbade på mantorp park o de va dragracing.. Då kom de ett 50tal Ha-medlemmar och skulle festa loss, dom fick komma in och de skötte sig relativt bra vad jag minns.

V10
26 januari 2009 ·

HA snacket är så jävla överdrivet! Dom är för fan människor precis som alla andra, ja faktiskt t.o.m mer människor än dom flesta! Dom är inte blodtörstiga och inte heller kallblodiga som dom flesta vill få det till, jag har sett medlemmar och även pratat med några om motorcyklarna dom hade, av ren nyfikenhet....trevligare människor får man fan leta efter!

FireTraXX DFFL
26 januari 2009 · 9 020 Inlägg

IceEyes skrev:

FireTraXX skrev:

AirOne skrev:

Eller vänd på det där. Om du stannar varje gång du ser någon i knipa - förutom om det är Hells Angels eller liknande - och får lida det lilla man gör utav att hjälpa andra, hur stora är oddsen då till slut att du en dag står där och någon känner igen dig som "han som hjälpte andra" och därför stannar..?
Stannar du så kommer andra att stanna för din skull. Förr eller senare.

Skulle någon ur HA skjuta honom bara för att han stannar och erbjuder en hand?

Nej han skulle få en kram och en bukett blommor, det är ju det HA är kända för..

Märks ju att du aldrig träffat någon som är medlem (Eller prospect) i Hells Angels.
De är precis lika trevliga som din pappa, bror, kompis o.s.v.
Varför skulle de inte ge dig en kram och en bukett blommor ifall du stannar och hjälper till?
Skulle en hårdnackad knutte inte kunna vara vänlig?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang