6130
Sök

Mitsibishi l200 slö

422 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
har en Mitsubishi l200 som har blivit väldigt slö på sistone.

Undrar nu då om nån på här garaget vet hur mycket en l200 har i laddtryck?

Livet är inte lätt när de är svårt, och inte svårt när de är lätt...

Save a horse,ride a jeep...
258 Inlägg
24 januari 2009
På min var det dieselpumpen som var kass,kan även vara egr ventilen som inte stänger.
Om din dieselpump är kass så råder jag dig att skicka ett Pm till mig då jag hittade fabriksnya bosch pumpar i belgien för 7000:- istället för 22000:- som dom begär i sverige wink

Random Hero
4 047 Inlägg
24 januari 2009
hmm vi hade en inne på jobbet, dieselturbo med urkopplingsbar 4wd, den hade felkoder liggandes som fick den o gå väldigt slött, kan va värt o kollas upp, minns inte va felkoderna va just nu men...

Dog food lid. Backwards

422 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
babyblue242 skrev:
På min var det dieselpumpen som var kass,kan även vara egr ventilen som inte stänger.
Om din dieselpump är kass så råder jag dig att skicka ett Pm till mig då jag hittade fabriksnya bosch pumpar i belgien för 7000:- istället för 22000:- som dom begär i sverige wink

okok...ska kolla lite närmare på bilen så får jag se.

422 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
DusanMandick skrev:
hmm vi hade en inne på jobbet, dieselturbo med urkopplingsbar 4wd, den hade felkoder liggandes som fick den o gå väldigt slött, kan va värt o kollas upp, minns inte va felkoderna va just nu men...

får ta o kolla om de är några fel koder. men hur går man de på en sån?

422 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
Nån som vet hur man kollar felkoderna på l200?
åka till en verkstad eller?

1 723 Inlägg
24 januari 2009
kompisen har en värsting Autoxray scanner som enligt listan ska kunna läsa Mitsubishi, men den klara inte L200an. Kan va värt att åka till en Mitsu verkstad som har rätt grejjer.

Random Hero
4 047 Inlägg
24 januari 2009
pompom88 skrev:

framför växelspaken bakom en liten panel som går bort lätt har du obd uttaget, o alla bosch verkstäder kan kolla felkoder på en sån, en bosch fsa 740 klarar alla bilar me obd uttag o lite till

Dog food lid. Backwards

422 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
DusanMandick skrev:
pompom88 skrev:

framför växelspaken bakom en liten panel som går bort lätt har du obd uttaget, o alla bosch verkstäder kan kolla felkoder på en sån, en bosch fsa 740 klarar alla bilar me obd uttag o lite till

okok ska kolla

Sök