5735
Sök

Automat, men vill ha TipTronic också

Avstängd
116 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
Tjo.

Hittat en grym bil jag vill ha. Dock är den automat.. Byta växellåda är ingen ide, för mycket jobb och pengar.

Så frågan lyder.. Kan man montera/installera Tiptronic? så man kan växla uppe vid ratten.

950 Inlägg
25 januari 2009
JoeMoeKoe skrev:
Tjo.

Hittat en grym bil jag vill ha. Dock är den automat.. Byta växellåda är ingen ide, för mycket jobb och pengar.

Så frågan lyder.. Kan man montera/installera Tiptronic? så man kan växla uppe vid ratten.

Får jag fråga varför du vill ha Tiptronic? Det är kul i 15 minuter och sen hamnar sparken i D. De flesta bilar jag har kört med Tiptronic, växlar långsamare än man önskar och ofta går det inte att växla när man vill.

Avstängd
116 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
Dansken- skrev:
JoeMoeKoe skrev:
Tjo.

Får jag fråga varför du vill ha Tiptronic? Det är kul i 15 minuter och sen hamnar sparken i D. De flesta bilar jag har kört med Tiptronic, växlar långsamare än man önskar och ofta går det inte att växla när man vill.

Vill inte ha automat låda, därför jag kom på den tanken.

Dock har jag aldrig kört nån bil med det. Verkar lite häftigt, men som du sa, varar det i 15min då vet jag inte vad jag gör.

Sök