3442
Sök

Honda crx 86a turbo kitt

43 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
Tjenare nu har en kompis (beangt) köpt en honda civic crx 86a
som vi ska fixa iordning och sedan köper jag den för en liten slant .
Honda är ju roligt att trubo konvertera har man hört , har inte hittat ngt trubo kitt till honda crx 86a
men jag har hittat till den andra modellen 88-00 det är ju samma motor D-serien doch motor 16v på 125 hk eller något sånt.

http://www.tuningshop.se/product.do?productId=Tu001

passar detta kitt på hondan?

Mvh Knyyt
Senast redigerat av Knyyt (27 januari 2009)

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
28 januari 2009
Ta reda på motorkoden, underlättar en hel del. Motorkoden står på motorblocket under överkylarslangen, vänster om grenröret wink

Annars tror jag kittet passar.

Men ta en titt på Ebay också, man kan hitta bra turbokitt för en bråkdel av vad det kostar i sverige. Men då gäller det att man kollar upp produkten extra noga innan man köper...Samt köper bara från dem med 99% i ratio.

smile

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

43 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
jaa det ska jag göra !  tack för tipset smile

551 Inlägg
29 januari 2009
tänk på en sak, dom billiga kitten man köper på ebay osv. inte håller hög kvalité. läs in lite info om ebay kitten på nätet innan du bestämmer för att köpa ett sånt.. jag funderade på att köpa sånt innan men efter lite forskning o läsande så ångrade jag mig ganska snabbt.

lycka till
Senast redigerat av marven (29 januari 2009)

You can't B serious, oh K

43 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
Tack för tipset ska läsa noga men jag är inte ute efter en turbo som laddar 1bar eller något sånt är bara ute efter ett lätt trycks turbo kitt smile

905 Inlägg
29 januari 2009
annars har stylingkompaniet ett turbo kit till crx. . . .

654 Inlägg
2 februari 2009
Minns jag rätt så är det följande:
Jänkarna fick aldrig den motorn du har i din bil (ZC), dom fick i stället D16Z6/A6 osv.

Turbo kitet du länkar passar inte utan modifikation.
Samt att det är vac styrd tändning på dom äldre rexarna om jag kommer ihåg rätt.Dvs lite små knepig att få ordning på.
Senast redigerat av Blida (2 februari 2009)

Sök