RallySaaben85
R3k0nDaRe & BilMekaNik3r
30 januari 2009
· 120 Inlägg
Hej Klimpan!
Jag är sj en rekonditionerare med ca 6års erfarenhet. Jag har under 5år kört Lahegas produkter, men jag har även varit anställd av Ditec.
Jag tycker att Ditec har en bra grund att luta sig mot, när det gäller olika sorters rubbing-produkter.
Däremot av erfarenhet, så vet jag att flertalet jag har arbetat ihop med har endast kört över bilen med flexen, samt rubbingen och sedan använt sig av en ombyggd flexmaskin som är 3-huvdad och lagt på vaxet direkt uppepå rubbingen. Dessa hoppen medför att det blir väldigt stor risk för polerroser.
Kan tex ta ett exempel på hur Ditec hade fixat en polering av en Saab 9000, där min bekant då hostat upp 64 000kr för att få loss bilen. Detta är alltså bara 1år sedan och visst bilen ser som ny ut överallt. pedantskött av 1a-ägaren. MEN, bilen var blå, liksom min egna och det var polerroser över heeela bilen, samt att de hade lackförseglat den. Jag satte mig och gjorde om precis allt åt honom. Jag tog det rätt lugnt och struntade i tiden. 9h senare var jag klar med bilen. Och då körde jag hela programmet som man ska göra när man lackförseglar en bil!
Ditec anser jag, står för mer.. pengar PENGAR TJÄNATJÄNA PENGAR!!Snabbt ska de gå å lätt ska de va också! Billigt å köpa in å räcker länge dessutom. Grunden är bra, men fuskandet/hoppandet är på tok för stort! Lacken ska inte bara bli ren, det ska se snyggt ut också.. Även när solen tittar fram!
Sen finns det säkert många som är väldigt säkra ändå.
Appropå priset som nämns ovanför så är det en ganska vanlig summa i stan. Själv tar jag från 1800kr när det gäller helrekond. Då ingår ju städning å de inv. åsså polering mm.. Beror helt på vart man befinner sig, samt hurdan lacken är i skicket
Mvh
Stefan
Senast redigerat av RallySaaben85 (30 januari 2009)