5981
Sök

Vart sitter luftmängdsmätaren på 850?

351 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
Hej på er,skall montera av luftmängdsmätaren,men vet inte vart den sitter.Kan någon hjälpa mig med detta?

Dansken

8 297 Inlägg
30 januari 2009
I locket på luftburken. Notera att på vissa årsmodeller så är lmm ingjuten i locket, annars sitter den med 2st torx

351 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
okej,vi tog bort de övre locket på luftburnen,och där var man tvungen o ta bort en kontakt innan vi lyfta bort övre burken.Så kan de va den ja letar efter tro du?,de är en 95 som den sitter på.Och ja behöver den till min nya 854 GLE-93,för den är paj.

Dansken

Whatever :)
1 652 Inlägg
30 januari 2009
ja de är en avlång kontakt. smile och när du ändå har av kontakten så gör rent den med elektronik rengörning. så blir de bättre kontakt sen till den nya LMM

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

10 287 Inlägg
30 januari 2009
Jag vill inte märka ord men skall man vara korrekt så är det en mätare som mäter luftens massa, dvs en luftmassemätare. På äldre bilar satt ibland en luftmängdsmätare - som bara mäter luftmängden.

Och det är luftens massa som är intressant när man skall blanda luft och bensin.

Just for information.

/Göran

Jensen80 skrev:
Hej på er,skall montera av luftmängdsmätaren,men vet inte vart den sitter.Kan någon hjälpa mig med detta?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

2 452 Inlägg
30 januari 2009
jag tror inte den kommer passa så bra från din 95a till en 93a...för det skiljer sig en hel del på dom....

döden kommer tillbaka

351 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
okej så  den höll ja i,men grannen sa att de inte va den " Faan ",okej ja får hämta den imorn,men om den nu inte passar då,eller gäller de bara kontakten ifrån 93 som inte passar till 95 kanske?Den kontakten som går in till överburken menar jag?,men finns de någon som helst chans att den kanske passa 93an?.
tacksam över alla svar vi får=)

Dansken

351 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
Förlåt måste rätta mig här nu,de är en GLt ja har.Ber om ursäkt men ja undrar om de gör någon skillnad?

Dansken

Sök