3212
Sök

740 GLT 16V -89 som går som den själv vill

561 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
Ibland kan man köra hur länge som helst med den. Men ibland när man har kört ett tag så dör den bara och går ej att starta. Då får man vänta typ 5 min så går den som vanligt igen. Nu på sistone går den ibland inte ens å starta på morgonen. men väntar man en halvtimme eller nåtsånt så går den som en klocka igen.

På vissa gupp vill den gärna dö också men aldrig helt, bluddrar bara till lite...

Någon som vet?

Alltiallo - Styrlapp BE CE
559 Inlägg
30 januari 2009
BALAN skrev:
Ibland kan man köra hur länge som helst med den. Men ibland när man har kört ett tag så dör den bara och går ej att starta. Då får man vänta typ 5 min så går den som vanligt igen. Nu på sistone går den ibland inte ens å starta på morgonen. men väntar man en halvtimme eller nåtsånt så går den som en klocka igen.

På vissa gupp vill den gärna dö också men aldrig helt, bluddrar bara till lite...

Någon som vet?

Tycker det låter som att lambdasonden är på väg att ge sig. Hade det felet på 245an. Mvh

Mvh Thomas

561 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
Lambdasonden var urkopplad när jag köpte den å då gick den likadant typ.

Whatever :)
1 652 Inlägg
30 januari 2009
låt rätt skumt om den vill " dö " när du kör i gupp.. har funderat ett tag men kan inte komma på något..

men min 16v vart likadan ett tag. men då var inte de små skruvarna på tändstiftena dit skruvade riktigt så de glappade.. sen gick den bättre och ville inte dö.. så jag köpte nytt ; fördelare rotor tändstift och kablar. gick som en klocka efter de
Senast redigerat av XeptiQ (30 januari 2009)

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Okejbratja
255 Inlägg
30 januari 2009
Låter som om ngn el sladd inte sitter som de ska? kolla jorden? bytt batteri? glömt å skruva åt polarna?

290 Inlägg
30 januari 2009
de tror f..n att den går lika dåligt med sonden urkopplad om sonden e trasig.
jag tippar nog mer på bränslerelät.

373 Inlägg
30 januari 2009
starta upp bilen och låt den stå på tomgång medans du ruskar runt lite bland kablar till motornstyrning och tändning, om du har tur så hittar du ett glapp.

561 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
Ikväll dog den och gick inte ens att bogsera igång..

Batteriet är bytt, polerna är åtskruvade (!) Sopparelät kan det kanske vara. Varvräknaren går inte när jag försöker bogsera igång den. Är det tändningen det är fel på då tro? Tändspolen? Tändsteget som sitter på framskärmen kanske?

290 Inlägg
31 januari 2009
varvräknaren kommer i gång när motorn startar:p

290 Inlägg
31 januari 2009
när den inte startar, hör du någon bränslepump då?

561 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
Men läste nånstans att funkar varvräknaren när man bogserar så finns det tändning/gnista. Jag vet att den annars brukar komma igång när man startar

561 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
Inte vad jag kan höra, men trycker jag ihop kontakterna innuti bränslerelät så startar pumpen men inte bilen...

Okejbratja
255 Inlägg
31 januari 2009
Gör så här köp ny^^ kanske löser problemet

290 Inlägg
31 januari 2009
det är väll 6-7 stift på de relät,kan vara svårt att bygla det så att bilen startar.
har du kollat gnista då?

561 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
dr-aero skrev:
det är väll 6-7 stift på de relät,kan vara svårt att bygla det så att bilen startar.
har du kollat gnista då?

Men om man lyfter på locket på relät så sitter det två relän innuti. Trycker man ihop så det blir kontakt liksom så startar pumpen, men bilen startar inte för det. Ska testa byta relät imorrn om jag har tid... Jävla skitbil:lol:

290 Inlägg
31 januari 2009
brukar inte vara så svårlagade dom där.
skriv hur det går:)

561 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
nää, det var ju därför jag köpte den, för att få ett problemfritt bilägande, höhö. smile japp det ska jag

Tottis_vbg
31 januari 2009
kan vara hallgivaren som gett upp??

Volvo turbo trimmare
195 Inlägg
31 januari 2009
740 16v har ingen hallgivare standard. Den triggar genom impulsgivare (VR)

561 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
Var ute å kollade lite nu. Den har ingen gnista trots helt nya tändstift. skall testa byta tändspolen engång

Sök